2021-03-09, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miggs
Polisen gör sitt jobb; https://forumbilder.com/i/rxvm
Vad ska den bilden föreställa? Bilden nere till högre är precis ovanför fyndplatsen, men de andra två är 30 meter längre bort.
Citera
2021-03-09, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bet-At-Home
Någon som känner till om Deniz familj är praktiserande muslimer? Det strömmar i alla fall in en väldigt massa böner där man önskar Allah ska ha förbarmelse över honom och låta honom vila i himlen. Kan ju iofs inte betyda nåt särskilt och bara vara allmänna böner.

MEN suicid är förbjudet inom islam.

Det kanske gör skillnad i om man accepterar eller går ut med det, tänkte jag.

det är väl bara något man gör,även svenskar har ofta kyrkobegravningar o nämner himmelen osv..fastän de ej är kristna?
Citera
2021-03-09, 16:57
Medlem
LuluBrooksies avatar
Har det bekräftats ännu HUR han dog?
Citera
2021-03-09, 16:59
Medlem
Bet-At-Homes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosnian_muslima
det är väl bara något man gör,även svenskar har ofta kyrkobegravningar o nämner himmelen osv..fastän de ej är kristna?

Ja, jag skrev ju att det kanske bara är allmänna böner.

Däremot är suicid förbjudet inom islam som jag skrev. Och därav kanske man inte går ut med om det är så pga svårt att acceptera eller förstå (även om det såklart är svårt ändå).
Citera
2021-03-09, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Har det bekräftats ännu HUR han dog?

Nej, det är inte bekräftat ännu.

Kommer nog inte komma ut så mycket mera info om detta fallet, om inte familj eller vänner släpper mera info.
Citera
2021-03-09, 17:01
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrikB
Nej, det är inte bekräftat ännu.

Kommer nog inte komma ut så mycket mera info om detta fallet, om inte familj eller vänner släpper mera info.
Tack. Läste något om sprängmedel i tråden, får hoppas att det bara är snack.
Citera
2021-03-09, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bet-At-Home
Ja, jag skrev ju att det kanske bara är allmänna böner.

Däremot är suicid förbjudet inom islam som jag skrev. Och därav kanske man inte går ut med om det är så pga svårt att acceptera eller förstå (även om det såklart är svårt ändå).

Ja islam förbjuder självmord,de som begick självmord i äldre dar hade en speciell del av kyrkogården och fick inga böner...men nu för tiden praktiserar man det inte,man ber o utför alla ritualer även på de som begick självmord
Citera
2021-03-09, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Han hade bilder av just denna plats i sin tel eller dator, så det var väl planerat, säkert även därför mobil mm lämnades hemma.

Förstår, det pekar ju tyvärr mot det. Tragiskt.
Citera
2021-03-09, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedramlok
Bra jobbat @Gaudiamus.
Vet du hur många personer på Flashback som besökt platsen förutom du och jag?
Är det 3 sammanlagt?
Ni två plus sockerbomb.
Hade för mig att där var en till, men hittar inget.
Citera
2021-03-09, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airoi
Vad ska den bilden föreställa? Bilden nere till högre är precis ovanför fyndplatsen, men de andra två är 30 meter längre bort.

Jag tror att de är där för att försöka räkna ut hur ett fall har gått till. De skulle väl knappast gå upp där och sondera om de redan konstaterat en detonation nere i hålet / skrevan? Nej, de är där för att kroppen de finner kommer där uppifrån? Eller vill utesluta det. (jag har haft fel så ofta att jag säkert kan ha det nu också, men något går de runt och spärrar av och försöker räkna ut).
Citera
2021-03-09, 17:11
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neflu
Ni som tror att han halkat och slagit ihjäl sig har sett för mycket hollywoodfilm. Tänk på alla tusentals orienterare om tränar/tävlar i svår terräng. Hur många slår ihjäl sig? Svar: Ingen.

En skillnad är att orienterar alltid väljer enklaste och snabbare vägen, dvs undviker svåra hinder och områden. DA tränade snarare på att springa genom svårtillgängliga områden ungefär som hinderlöpning..
Citera
2021-03-09, 17:12
Medlem
Men så jobbigt,kan inte komma ifrån känslan-så själviskt! stackars hans familj,hoppas han har ro nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in