Någon som känner till om Deniz familj är praktiserande muslimer? Det strömmar i alla fall in en väldigt massa böner där man önskar Allah ska ha förbarmelse över honom och låta honom vila i himlen. Kan ju iofs inte betyda nåt särskilt och bara vara allmänna böner.
MEN suicid är förbjudet inom islam.
Det kanske gör skillnad i om man accepterar eller går ut med det, tänkte jag.
det är väl bara något man gör,även svenskar har ofta kyrkobegravningar o nämner himmelen osv..fastän de ej är kristna?
det är väl bara något man gör,även svenskar har ofta kyrkobegravningar o nämner himmelen osv..fastän de ej är kristna?
Ja, jag skrev ju att det kanske bara är allmänna böner.
Däremot är suicid förbjudet inom islam som jag skrev. Och därav kanske man inte går ut med om det är så pga svårt att acceptera eller förstå (även om det såklart är svårt ändå).
Ja, jag skrev ju att det kanske bara är allmänna böner.
Däremot är suicid förbjudet inom islam som jag skrev. Och därav kanske man inte går ut med om det är så pga svårt att acceptera eller förstå (även om det såklart är svårt ändå).
Ja islam förbjuder självmord,de som begick självmord i äldre dar hade en speciell del av kyrkogården och fick inga böner...men nu för tiden praktiserar man det inte,man ber o utför alla ritualer även på de som begick självmord
Vad ska den bilden föreställa? Bilden nere till högre är precis ovanför fyndplatsen, men de andra två är 30 meter längre bort.
Jag tror att de är där för att försöka räkna ut hur ett fall har gått till. De skulle väl knappast gå upp där och sondera om de redan konstaterat en detonation nere i hålet / skrevan? Nej, de är där för att kroppen de finner kommer där uppifrån? Eller vill utesluta det. (jag har haft fel så ofta att jag säkert kan ha det nu också, men något går de runt och spärrar av och försöker räkna ut).
Ni som tror att han halkat och slagit ihjäl sig har sett för mycket hollywoodfilm. Tänk på alla tusentals orienterare om tränar/tävlar i svår terräng. Hur många slår ihjäl sig? Svar: Ingen.
En skillnad är att orienterar alltid väljer enklaste och snabbare vägen, dvs undviker svåra hinder och områden. DA tränade snarare på att springa genom svårtillgängliga områden ungefär som hinderlöpning..