2021-03-12, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Det kan i och för sig inträffa att nån gör så. Men det är inte den vanliga.
i det här fallet handlar det om en person som ska transportera sig till sitt eget självmord medelst sprängning. Därför vill han göra det utan att lämna spår. Det har varit tydligt från början. Så varför hitta på andra hypoteser.

Facit i handen idag, tycker jag att han lämnade en massa hint av spår som vi nu vrider och vänder till all oändlighet... lever vi också i en slags förnekelsestadie som en annan mamma eventuellt gör?
Inte olycka - inte självmord - inte sprängning - inte mord - omöjligt det ena - lika omöjligt det andra.....

Vila i frid Deniz Arda🥀 Hitta lyckan ni föräldrar som haft en sådan son🌷 och har en likadan kvar🌷
Citera
2021-03-12, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Hej.
Och Jätte-Tack för informationen du delar här.

Som du själv märker så är det spridda skurar på reaktionerna så mitt tips är att du
bekantar dig med din "scroll" på musen och helt enkelt ignorerar dom citaten.
Intressant att få en "liten bild" av vem Deniz var och hur ni umgicks.
Är övertygad om att han var en riktigt sjysst kille som man kunde ha kul med.
Är också helt övertygad om att han tagit sitt liv, tyvärr.
Man behöver inte ha en konkret anledning till att ta sitt liv, utan jättemånga lever sitt liv med en otrolig ångest som dom egentligen inte ens vet varför dom har.
När den ångesten sen växer sig starkare med åren så kommer dom till en punkt då dom inte orkar längre och väljer att avsluta sitt liv.
Problemet då blir ofta att anhöriga aldrig får svar på VARFÖR ??
För det finns inget varför.... Vadå ångest?? För vadå??
Min granne tog sitt liv av den anledningen och i brevet (som jag själv hittade och läste upp för hans far i telefon) stod det i princip inget annat än ".....ångesten har vuxit sig starkare för varje år och nu orkar jag inte mer, Förlåt" och sen vart dom kunde hitta honom.
Varken jag eller nån annan hade märkt av nånting.
Så i detta fallet behöver det inte finnas nån konkret utlösande faktor, utan kanske bar Deniz på en otroligt jobbig ångest av nån anledning.
Otroligt sorgligt är det i alla fall.

Tack ännu en gång för din ifo som nyanserade honom lite.

Tack.

Han kanske kände sig otillräcklig i karriär, liv etc.
Citera
2021-03-12, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fbsk1992
Det är en tillräckligt bra översättning för att fatta kontentan. För mig låter det som att hon inte vill tro att det kan ha vart självmord (jävligt kontigt sätt att ta självmord på enligt mig) och säger därav att de som inte kunde döda dig med "muskler" var tvugna att använda sprängämnen för att släcka ditt liv.

Konstigt och konstigt sätt..tänk efter om en suicid benägen person skulle söka det ultimata sättet så vore en kraftig nog bomb ett ypperligt instrument då det är minst risk att misslyckas med dådet i sig.. Och att det ur Ardas synpunkt är ett för honom känt verktyg att ta till med tanke på hans militär bakgrund
Citera
2021-03-12, 12:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejahejda
Han kanske kände sig otillräcklig i karriär, liv etc.

Vi kan nog bara gissa varför han tog sitt liv.
Vem vet, kanske lämnade han nåt efter sig som i alla fall förklarar för hans familj.
Polisen uteslöt ju brott väldigt tidigt, så kanske fanns det nåt på platsen som tydligt påvisade att detta var hans egna beslut.
Men som sagt, så kan vi bara gissa.
Citera
2021-03-12, 12:43
Medlem
stockcocks avatar
Någon som vet om han var homosexuell men ej kommit ut ännu?
Citera
2021-03-12, 12:49
Medlem
knegiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jo, jag har också varit med på en del jakter. Man lämnar innandömet etc. Förstorar man upp bilden ett par gånger ser det ut som hud, med porer. Ingen päls..
Jag tillhör inte dom som tror att slamsan tillhör kroppen, snarare ett djur. Det fanns inget skelett i delarna. Delarna ser brända ut. Tänkte först vildsvinsunge men dom har väl päls redan vid födseln?

Vet inte vad det är, men det är flått och har legat där (eller någon annanstans) i veckor, inte månader. Inte dagar heller, blodet har koagulerat.
Citera
2021-03-12, 12:53
Medlem
ZätaGustavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killeisthlm
Nej.
Tändstickor och plån funkar.
Lärs ut under sprängtjänst.

Nej, men det finns fler varianter som funkar än bara krutstubin och sprängpatron ,vilket nog kan vara lite ”rafflande”.

Jag hade valt en tändapparat till en försvarsladdning. Då är det bara att dra den hårt i backen alt. en handgranatständare. Det senare innebär ju några sekunders väntan men inte som en krutstubin som ändå måste ha en viss längd för att funka.
Citera
2021-03-12, 13:06
Medlem
Han var ju jägare. Då sysslar man med en del Spräng. Enligt FM Hemsida.

En gissning är att han experimenterade ute i skogen med sprängning. Så innan gömde han sig vid skrevan för att ta skydd för splitter.

Men granaten utlöste för tidigt och Pang.
Citera
2021-03-12, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Det var ärligt menat. Inte stöddigt.

Jaha, ursäkta. Det lät bara stöddigt när man läste det sådär i text. Svårt att veta exakt hur allt ska tolkas i text, hehe.
Citera
2021-03-12, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Någon som vet om han var homosexuell men ej kommit ut ännu?

Jag har inte hört att han ska ha varit homosexuell. Han ska ju tydligen ha hängt på tinder samt ha dejtat tjejer men vem vet, kanske var han homosexuell i hemlighet. Tror dock inte det. Hans död har nog med något annat att göra, som psykisk ohälsa.
Citera
2021-03-12, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Brukar mamman verkligen skriva på svenska?

Men är du efterbliven eller? Det står att det är översatt från turkiska.
Citera
2021-03-12, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suntoucher76
Nej hon fick för många frågor efter inlägget och ångrade sig, samt att hon inte får skriva om några detaljer öppet.

Varför får hon inte skriva saker öppet?

Polisen: Inget brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in