2021-03-12, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bosnian_muslima
Hon tror helt klart han blev mördad

Tycker det mest är fråga om en undermålig svenska hon uttrycker sig på, men där nämns en bomb eller liknande dock
Citera
2021-03-12, 11:30
Medlem
Dinpappastjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Skulle du säga att han var en person som gärna öppnade upp sig om eventuella personliga problem under tiden ni lärde känna varann?

Nej, det skulle jag inte säga. Han berättade mycket om sig själv/vänner/yrke/barndom men jag upplevde inte att han var känslomässigt tillgänglig för mig i alla fall.
Citera
2021-03-12, 11:32
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Tycker det mest är fråga om en undermålig svenska hon uttrycker sig på, men där nämns en bomb eller liknande dock
Det är inte undermålig svenska, det är översatt från turkiska! Vissa ord/meningsuppbyggnader har blivit fel bara.
Citera
2021-03-12, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Det är inte undermålig svenska, det är översatt från turkiska! Vissa ord/meningsuppbyggnader har blivit fel bara.

Må så vara. Talar du turkiska och kan återge närmare vad där står i kommentaren?
Citera
2021-03-12, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinpappastjej
Jag är nog en av många tjejer som Deniz dejtade under sin tid i Stockholm. Insåg nu när jag gick igenom vår chatt att jag hörde av mig ungefär 2 månader innan hans försvinnande för att kolla om allt var bra med honom. Varvid han svarade att allt bara var bra för att sedan fråga hur allt var med mig.

Jag har tagit ett steg tillbaka och kommit fram till slutsatsen att samtliga omständigheter pekar på att han valt att avsluta sitt eget liv. Varför han valt att göra det vet jag inte.

För mig är han en vän och någon jag kunde anförtro mig till i viss mån.

Okej, jag tolkar det som att ni fortsatte ha någon slags vänskap efter dejtandet tog slut och att ni kom bra överens men kanske inte var jättejätte nära.

Jag tror också att han begick självmord. Om så är fallet så måste han ju ha lidit av någon form av psykisk ohälsa, alternativt att något hände som drev honom till självmord. Han verkar inte ha haft någon flickvän men det kan ju ha rört sig om något annat.

Du skrev att han var lätt att tycka om. Du vet inte om han hade några ovänner/fiender eller så?
Blev du chockad när du fick höra att han har avlidit?
Citera
2021-03-12, 11:44
Medlem
Biatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillycheese
Nu är det bekräftat att ett explosivt ämne är inblandat i Deniz död och kroppen var inte intakt alls.
Şükran är DAs mor och skriver i inlägget att DE avslutade hans liv genom explosivt ämne och hon ifrågasätter varför DE dödade honom. Hon litar inte på polisen etc. .

Jag säger 100% suicid genom att spränga sig själv, använde gps klockan för att kunna hitta igen den platsen att han tänkte avsluta sitt liv i.

Nu är ju texten översatt från FB och grammatiken är nog kanske inte helt korrekt alla gånger.
Citera
2021-03-12, 11:46
Medlem
Citat:
Nej, det skulle jag inte säga. Han berättade mycket om sig själv/vänner/yrke/barndom men jag upplevde inte att han var känslomässigt tillgänglig för mig i alla fall.

Brukade du öppna upp dig och dela med dig av dina personliga problem?

Han brukade alltså inte visa när han var ledsen eller liknande? Kan ju ha varit så att han pratade med någon annan om det, om sina personliga problem, eller så pratade han inte med någon alls om det. Kanske var han en sådan som höll upp någon slags fasad och höll allt inom sig, vilket ledde till att det slut blev för mycket och slutade såhär..
Citera
2021-03-12, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biatch
Nu är ju texten översatt från FB och grammatiken är nog kanske inte helt korrekt alla gånger.

Kan ju också bero på att hon inte kan ta in att han tagit livet av sig. Hon kan inte hitta någon som helst rimlig förklaring, vilket inte är helt ovanligt vid suicid. Jämför med Micke ”Svullo” Dubois, till exempel.
Citera
2021-03-12, 11:56
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Må så vara. Talar du turkiska och kan återge närmare vad där står i kommentaren?
Tyvärr inte, jag är däremot lite av en asbergerperson som inte kan släppa taget så jag har översatt ord för ord. Har dock inte sparat men gör man så får man en bra uppfattning
Citera
2021-03-12, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenVackra
Varför så stöddig? Vad har jag gjort dig?
Men antar att det är typiskt folk på flashback.

Det var ärligt menat. Inte stöddigt.
Citera
2021-03-12, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Tyvärr inte, jag är däremot lite av en asbergerperson som inte kan släppa taget så jag har översatt ord för ord. Har dock inte sparat men gör man så får man en bra uppfattning

Det är en tillräckligt bra översättning för att fatta kontentan. För mig låter det som att hon inte vill tro att det kan ha vart självmord (jävligt kontigt sätt att ta självmord på enligt mig) och säger därav att de som inte kunde döda dig med "muskler" var tvugna att använda sprängämnen för att släcka ditt liv.
Citera
2021-03-12, 12:22
Bannlyst
Citat:

Hej.
Och Jätte-Tack för informationen du delar här.

Som du själv märker så är det spridda skurar på reaktionerna så mitt tips är att du
bekantar dig med din "scroll" på musen och helt enkelt ignorerar dom citaten.
Intressant att få en "liten bild" av vem Deniz var och hur ni umgicks.
Är övertygad om att han var en riktigt sjysst kille som man kunde ha kul med.
Är också helt övertygad om att han tagit sitt liv, tyvärr.
Man behöver inte ha en konkret anledning till att ta sitt liv, utan jättemånga lever sitt liv med en otrolig ångest som dom egentligen inte ens vet varför dom har.
När den ångesten sen växer sig starkare med åren så kommer dom till en punkt då dom inte orkar längre och väljer att avsluta sitt liv.
Problemet då blir ofta att anhöriga aldrig får svar på VARFÖR ??
För det finns inget varför.... Vadå ångest?? För vadå??
Min granne tog sitt liv av den anledningen och i brevet (som jag själv hittade och läste upp för hans far i telefon) stod det i princip inget annat än ".....ångesten har vuxit sig starkare för varje år och nu orkar jag inte mer, Förlåt" och sen vart dom kunde hitta honom.
Varken jag eller nån annan hade märkt av nånting.
Så i detta fallet behöver det inte finnas nån konkret utlösande faktor, utan kanske bar Deniz på en otroligt jobbig ångest av nån anledning.
Otroligt sorgligt är det i alla fall.

Tack ännu en gång för din ifo som nyanserade honom lite.

Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in