2021-03-12, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Skönt att cö fick livstid

Ja tack och lov för det. Jag var riktigt orolig att ingen skulle dömas för mordet på Lars.
Sen det här med Viktor... suck!
Citera
2021-03-12, 11:17
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
Jag menar 2/3 delar.

Typ 19 månader kvar på hans straff.
Citera
2021-03-12, 11:18
Medlem
Citat:
Jag menar 2/3 delar.
Det blir knappt 2 år effektivt. Han måste vara lättad nu.
Citera
Medlem
Groggnaks avatar
Jag är mycket nöjd med den här domen. Håller med om att bevisningen pekar mot att morden inte skett i samförstånd och att det är CÖ som agerat angripare. Får känslan av att Victor inte hade gjort samhället en fluga förnär om det inte varit för CÖ.
Citera
Medlem
men tragiskt nog så kan man säga att Viktor var gisslan under CÖ, hjärntvättat!!
undrar om de kommer att hålla kontakten nu när CÖ ska sitta inspärrad livstid.
Kanske att CÖ fantasifigurer är efter Viktor.

Han kanske kommer att styra Viktor från fängelset.

Jag tror att CÖ är helt förtvivlad att han fick livstid och att Viktor går fri.
Citera
2021-03-12, 11:20
Bannlyst
Citat:
Jag menar 2/3 delar.
Ute hösten 2022
Citera
2021-03-12, 11:21
Medlem
Citat:
men tragiskt nog så kan man säga att Viktor var gisslan under CÖ, hjärntvättat!!
undrar om de kommer att hålla kontakten nu när CÖ ska sitta inspärrad livstid.
Kanske att CÖ fantasifigurer är efter Viktor.

Han kanske kommer att styra Viktor från fängelset.

Jag tror att CÖ är helt förtvivlad att han fick livstid och att Viktor går fri.
Jag tvivlar starkt på att CÖ får ha minsta lilla kontakt med Viktor på många år. Brev och telefonsamtal skall godkännas först. Nej, det tror jag inte på.
Citera
2021-03-12, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Jag är mycket nöjd med den här domen. Håller med om att bevisningen pekar mot att morden inte skett i samförstånd och att det är CÖ som agerat angripare. Får känslan av att Victor inte hade gjort samhället en fluga förnär om det inte varit för CÖ.
Är det en ursäkt? Ok om Viktor fått 10 år eller så men friad för morden.?
Citera
2021-03-12, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tvivlar starkt på att CÖ får ha minsta lilla kontakt med Viktor på många år. Brev och telefonsamtal skall godkännas först. Nej, det tror jag inte på.

Frågan är OM han över huvudtaget vill ha kontakt med honom.

Livet är ju i llafal förstört för Viktor. Inget jobb ingen flickvän men har har en varm familj som nu stöttar honom men varje gång de ser honom i ögonen så ser de det brutala morden.

Jobb från samhall får han säkert när han är klar med sitt straff. Men nu får han en peng från ststen i månaden till han kommer ut.
Citera
2021-03-12, 11:25
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plural69
" Det är synd om viktor" skriver alltså folk. Fotavtryck på ett av offren. 2 personer går in och brutalt dödar 2 pensionärer och det är alltså synd om en av dom. Har folk läst sms en? Dom fan hånar ju både innan och efter händelsen. Vart fan är Sverige på väg om folk sitter och skriver att det är synd om en av dom.

Håller med. Ja C var drivande, men båda var med på det. Viktor borde fått högre straff. Han kunde ringt ambulans när han insåg att de var mördade. Han gjorde inget för att stoppa morden. Han lät en oskyldig kvinna kvävas till döds. Nää det är inte synd om honom.
Citera
2021-03-12, 11:27
Medlem
Har inte läst hela tråden och vet inget om hjärntvätt osv.

Hur i hela helvete kan den ena gå fri???

Och det ena mordet har ingen dömts för. Han självdog väl säkert....

Sverige måste ju ha den sämsta jävla domstolen i världen. Man behöver ingen korruption när man har inkompetent folk på alla viktiga positioner i samhället....
Citera
2021-03-12, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Vi har ju ett liknande fall i Karlskrona med 2 MG och ett BO.
Lite samma upplägg med att båda skyller på varandra. Går till TR inom någon månad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in