2021-03-12, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
Frågan är OM han över huvudtaget vill ha kontakt med honom.

Livet är ju i llafal förstört för Viktor. Inget jobb ingen flickvän men har har en varm familj som nu stöttar honom men varje gång de ser honom i ögonen så ser de det brutala morden.

Jobb från samhall får han säkert när han är klar med sitt straff. Men nu får han en peng från ststen i månaden till han kommer ut.
Varför skulle han få jobb på Samhall? Är det inte bara för människor med vissa funktionshinder. Att vara rånare och på plats för mord är inget funktionshinder.

En slant från staten får han säkert, om han jobbar med tvätten eller i nån verkstad under tiden. Vad är lönen? 60 kr om dagen? Vilken summa det än är så bör han ju få en slant när han går ut genom grindarna - och sen får han flytta hem till lilla mamma.
Citera
2021-03-12, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Har inte läst hela tråden och vet inget om hjärntvätt osv.

Hur i hela helvete kan den ena gå fri???

Och det ena mordet har ingen dömts för. Han självdog väl säkert....

Sverige måste ju ha den sämsta jävla domstolen i världen. Man behöver ingen korruption när man har inkompetent folk på alla viktiga positioner i samhället....
C.Ö dömdes för 2 mord.
Citera
2021-03-12, 11:43
Medlem
Någon som sitter på Domen redan? 👌🏽
Citera
2021-03-12, 11:44
Medlem
Rättens ledamöter var inte eniga, så visst fanns tveksamheter Han räddades på mållinjen kan man nog säga:

Hovrätten frikänner den andre tilltalade från åtalet för mordet på kvinnan. Han döms enbart för rånet mot paret till fängelse i fyra år. Hovrätten har genom ett tidigare beslut släppt honom från häkte. Enligt hovrätten räcker inte den bevisning som åklagaren åberopat för att visa att han deltagit i utförandet av mordet på kvinnan eller att utesluta möjligheten att hans medtilltalade ensam begått mordet. Två av hovrättens fem ledamöter ville fälla honom för mordet på kvinnan.
Citera
2021-03-12, 11:45
Medlem
EN fråga som jag undrat.
Varför Viktor inte blev dömd för mehjälp till mord.

Jag menar han övervakar Suzanne i sovrummet medans CÖ är i köket med Lars och därefter skär halsen av honom.
Sedan så går han in till Suzanne och lindar plasten 24 varv runt hennes hals.
Viktor ståt där och ser på .. han bevittnar ett mord men gör inget.

"För att kunna dömas för medhjälp krävs att man på något sätt har medverkat till brotte"t.

Jag tycker att det är medhjhälp.
Citera
2021-03-12, 11:46
Medlem
Zoneinopiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Har inte läst hela tråden och vet inget om hjärntvätt osv.

Hur i hela helvete kan den ena gå fri???

Och det ena mordet har ingen dömts för. Han självdog väl säkert....

Sverige måste ju ha den sämsta jävla domstolen i världen. Man behöver ingen korruption när man har inkompetent folk på alla viktiga positioner i samhället....

Hur kan du ifrågasätta att en går fri när du inte är insatt? CÖ är nu dömd för båda morden...
Citera
2021-03-12, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tvivlar starkt på att CÖ får ha minsta lilla kontakt med Viktor på många år. Brev och telefonsamtal skall godkännas först. Nej, det tror jag inte på.
Brev och telefonsamtal är en sak, men du glömmer att CÖ inom kort(?) kommer att kunna ta emot besök från kvinnor som brinner för att hjälpa CÖ bli en bättre människa.
Dessa besökare blir inte hindrade att i sin tur kontakta VK om de så vill, på t ex CÖ:s begäran.
Citera
2021-03-12, 11:49
Medlem
Zoneinopiums avatar
Citat:
EN fråga som jag undrat.
Varför Viktor inte blev dömd för mehjälp till mord.

Jag menar han övervakar Suzanne i sovrummet medans CÖ är i köket med Lars och därefter skär halsen av honom.
Sedan så går han in till Suzanne och lindar plasten 24 varv runt hennes hals.
Viktor ståt där och ser på .. han bevittnar ett mord men gör inget.

"För att kunna dömas för medhjälp krävs att man på något sätt har medverkat till brotte"t.

Jag tycker att det är medhjhälp.

Han lindar plasten runt hennes huvud, inte hals... runt halsen satte han däremot ett skärp...och drog åt....
Citera
2021-03-12, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Brev och telefonsamtal är en sak, men du glömmer att CÖ inom kort(?) kommer att kunna ta emot besök från kvinnor som brinner för att hjälpa CÖ bli en bättre människa.
Dessa besökare blir inte hindrade att i sin tur kontakta VK om de så vill, på t ex CÖ:s begäran.
Så vitt jag vet så säkerhetskontrolleras besöken innan de får sättas upp på besökslista. Men visst har du rätt. Han kommer få ta emot besök så småningom - en kvinna kan också bli lurad av CÖ och börja jävlas med VK.
Citera
2021-03-12, 11:50
Medlem
Citat:
Frågan är OM han över huvudtaget vill ha kontakt med honom.

Livet är ju i llafal förstört för Viktor. Inget jobb ingen flickvän men har har en varm familj som nu stöttar honom men varje gång de ser honom i ögonen så ser de det brutala morden.

Jobb från samhall får han säkert när han är klar med sitt straff. Men nu får han en peng från ststen i månaden till han kommer ut.
Hur vet du att han förlorat jobb och flickvän?
Citera
2021-03-12, 11:54
Medlem
Domarna blev precis så som jag tolkat detta fall efter att ha läst FUP och lyssnat på rättegången.
Citera
2021-03-12, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoneinopium
Han lindar plasten runt hennes huvud, inte hals... runt halsen satte han däremot ett skärp...och drog åt....

precis så var det... hur var det med fotavtrycket på hennes rygg som var Viktors?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in