2021-03-12, 07:37
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CFFV
Han har iofs rätt i att majoriteten av av åklagare och domare är kvinnor,. Bland de yngre är det en kraftig övervikt av kvinnor. Fortsätter utvecklingen så och man finner det viktigt att ha en jämn könsfördelning kommer man tvingas kvotera in män. Den dömande makten är med gängse definition ett matriakat.
Trodde 100% kvinnor = 100% jämnställt. Allvarligt talat, Lambertz lär ju vara en drömskalp för en feministisk kvinnlig åklagare. En biljett in i TV-soffsvärmen helt enkelt.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Ja, men den lär väl främst ge tomma spritflaskor, massa mappar med fall o en salig röra. Tror ej heller dom har spermaprov på ev brottsoffer o gå på, detta läter mest som Göran blivit häktad på hörsägen av studentskan, dennes vän samt visst erkännande av " frivillig " sex av ev gm.

Tror han väljer te.
Polisen brukar inte dra sig för att bara stövla in oavsett om de tror att de ska hitta något eller ej, jag menar direkt efter anmälan (i mellandagarna). Om han skrivit en massa till kvinnan och hon svarar (väl medveten om att brottsutredning pågår) samt visar konversationen för polisen menar jag att den stödbevisningen tappar i bevisvärde för vare dag som går, fram till gripandet i måndags...
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soliditet
Hur tänker du nu? Du menar att dom häktar en person med Lambertz dignitet enbart på hörsägen? Nu får du hinka i dig en rejäl dos morgonkaffe så du klarnar i skallen.

Ja men dom lär ju inte ha så mkt till teknisk bevisning, 2 mån efter händelsen. Well kanske lite sms typ, vilken go fitta du hade, du göran, jag ville inte det egentligen, det förstår du va?
Citera
2021-03-12, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StrawberryTea
Jag skulle säga att Görans aura skriker te, men ord står mot ord.

Min uppfattning är att han blivit positivt särbehandlad. Uppgifterna om hans beteende mot kvinnor är inget nytt för polisen, men ändå har han kommit undan gång på gång. Kanske har han haft kontakter som nu på något sätt havererat? En annan medborgare hade inte kunnat glida igenom systemet på det här viset.

Exakt, Lambertz har köpt sig fri eller använt sina kontakter inom Socialdemokraterna och Rättsväsendet för att få tidigare offer att inte göra en anmälan. Att Lambertz är en sexförbrytare är jag övertygad om, att begå sin första våldtäkt som 70 plus är väldigt osannolikt.

Jag tror GW kommer ta upp Lambertz fall från tronen och där konstatera vad jag skrev, det är garanterat inte Lambertz första övergrepp
Citera
2021-03-12, 07:41
Medlem
rokossovskys avatar
Lambertz är en jubelidiot. Vi får väl se om han döms.

Dock har han dåligt omdöme oavsett. Män skall passa sig väldigt noga att utan kameraövervakning förbli ensamma med tjejer som är väsentligt yngre. Det kan sluta illa.
Citera
2021-03-12, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72

Ja men dom lär ju inte ha så mkt till teknisk bevisning, 2 mån efter händelsen. Well kanske lite sms typ, vilken go fitta du hade, du göran, jag ville inte det egentligen, det förstår du va?

Troligtvis något sådant ja, sms eller inspelade samtal efteråt. Lambertz skulle hållt tyst

Finns dock fall där män dömts för våldtäkt där endast ord stått mot ord. Rätten har valt att tro på kvinnans historia.
Citera
2021-03-12, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Nu är det dags för frukost i häktet, undrar om Göran väljer kaffe eller te till mackan? Jag tippar på kaffe. Leif GW vaknar upp till sin 76:e födelsedag...

Jag själv har fortfarande svårt att förstå varför man väntade i två månader med att höra honom och har man gjort husrannsakan nu, tro?

Det är inget ovanligt Min erfarenhet är att polisen först genomför alla förhör med målsägande och vittnen. Sedan plockar man in den misstänkte. Givet att polisen har en del att göra inte minst i Uppsala så kan jag ha viss förståelse för att man inte stressar ärendet om inte synnerliga skäl föreligger. En annan sak, på det mer personliga planet är nog en viss rädsla hos åklagaren att plocka in ett fd JR och JK.
Citera
2021-03-12, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Lambertz är en jubelidiot. Vi får väl se om han döms.

Dock har han dåligt omdöme oavsett. Män skall passa sig väldigt noga att utan kameraövervakning förbli ensamma med tjejer som är väsentligt yngre. Det kan sluta illa.

I det nya Sverige måste all sex (och vad som händer innan) dokumenteras med ljud och bild, det hade antingen friat eller fällt Lambertz
Citera
2021-03-12, 07:45
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
Troligtvis något sådant ja, sms eller inspelade samtal efteråt. Lambertz skulle hållt tyst

Finns dock fall där män dömts för våldtäkt där endast ord stått mot ord. Rätten har valt att tro på kvinnans historia.
Jo, det där är ju välkänt, har kvinnan dessutom gråtit ut på en väns axel efteråt så kallas denne som kronvittne, helt sjukt.

Tror göran har det tufft nu, denna julafton vill han nog ha ogjord, men tror samtidigt faktiskt allt var frivilligt från bådas håll tills dess ångesten slog till hos kvinnan, omg, jag har knullat en 70 åring, vad gör jag nu?
Senast redigerad av Bluebeast72 2021-03-12 kl. 07:47.
Citera
2021-03-12, 07:48
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CFFV
Det är inget ovanligt Min erfarenhet är att polisen först genomför alla förhör med målsägande och vittnen. Sedan plockar man in den misstänkte. Givet att polisen har en del att göra inte minst i Uppsala så kan jag ha viss förståelse för att man inte stressar ärendet om inte synnerliga skäl föreligger. En annan sak, på det mer personliga planet är nog en viss rädsla hos åklagaren att plocka in ett fd JR och JK.
Jag tror att det fetade förklarar åtminstone några veckor. Som du säger så finns det nog inte så mycket att hämta: hon har sannolikt inte vittnat om våld, vare sig före, under, eller efter övergreppet, ej heller pratat om droger. Om han nu vidgår att hon varit hemma hos honom och att de haft sex så kan det såklart finnas hur mycket biologiska spår som helst där, av "naturliga" skäl...
Citera
2021-03-12, 07:49
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Nu är det dags för frukost i häktet, undrar om Göran väljer kaffe eller te till mackan? Jag tippar på kaffe. Leif GW vaknar upp till sin 76:e födelsedag...

Jag själv har fortfarande svårt att förstå varför man väntade i två månader med att höra honom och har man gjort husrannsakan nu, tro?

Han dricker nog te. Sedan kommer han nog be få in en lagbok och börja fundera ut en strategi..

Kan ju bli en egen tråd. Hur GL skall driva sitt försvar så han blir frikänd.

Men, men. Detta kommer säkert ta tid. Sedan HR.
Han är ju känd som en som aldrig ger sig.
Citera
2021-03-12, 07:50
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Quickologen GL är väl den främste experten
på Quick fallet. Oavsett om han nu hade rätt.
Tragiskt historia detta

? GL är väl snarare så långt från expert som man kan komma, han har ju inte läst typ någonting av utredningen själv, när han var JK? eller vad det var, så satte han assistenter på att titta på fallet, och mera nyligen så frågade han via mejl (som eftersom de var offentliga handlingar senare kom fram) van Der kvast och polisutredaren och reportern från Dalarna vad han skulle säga / svara så han orkade inte heller då ta reda på något själv...

Min gissning är att han jobbat på det sättet hela livet, om så är fallet är han en komplett odugling...

I det här fallet så ska han ju ha sagt sig vara bonuspappa och liknande för att invagga offret i säkerhet innan han slog till... Ett fullkomligt genomvidrigt sätt att handla på...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in