2021-03-12, 07:00
Medlem
Citat:
– De åt julmat och drack en hel del alkohol, så pass mycket att hon däckar. Hon vaknar av att han har sex med henne. Hon försöker få honom att sluta men lyckas inte, uppger Clea Sangborn.

Ja om dom kan styrka det där borde det kunna gå att lösa i alla fall... Det är väl sedan tidigare under begreppet våldtäkt att ingen ska kunna ha sex eller liknande med försvarslösa, sovande, väldigt berusade personer.

Man får ju lite rysningar av såna här case oavsett med tanke på upplägget som trots allt låter nice till en början. En julmiddag. Men som i troligtvis takt med ökande alkoholintag övergår till en planerad eller oplanerad övernattning och verkar ha slutat i katastrof.
Citera
2021-03-12, 07:07
Medlem
Misters avatar
Är det klarlagt att det är antiziganismaktivisten och tillika hans debattörkollega som är målsägande?
Citera
2021-03-12, 07:07
Medlem
Quickologen GL är väl den främste experten
på Quick fallet. Oavsett om han nu hade rätt.
Tragiskt historia detta
Citera
2021-03-12, 07:12
Medlem
Då får vi äntligen svar på om han är golbög
Citera
2021-03-12, 07:13
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiccardoTubbs
Ja om dom kan styrka det där borde det kunna gå att lösa i alla fall... Det är väl sedan tidigare under begreppet våldtäkt att ingen ska kunna ha sex eller liknande med försvarslösa, sovande, väldigt berusade personer.

Man får ju lite rysningar av såna här case oavsett med tanke på upplägget som trots allt låter nice till en början. En julmiddag. Men som i troligtvis takt med ökande alkoholintag övergår till en planerad eller oplanerad övernattning och verkar ha slutat i katastrof.

Jo men på det stora hela kan nog folk fortsatt ha sina julfester, det krävs ju enbart att det ska vara ett ömsesidigt beslut om att sex ska avsluta kvällen ifråga. Nu var det ju stängda dörrar här men just sexbiten verkar ju inte varit något damen ifråga ens hade på tanken innan första drinken. Möjligen dumt resonerat från första början men.
Citera
2021-03-12, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Intressant. Ja det är ju oftast så. En person väl över 70 vaknar bara inte en morgon att nu ska jag bli sexualförbrytare! Finns ofta en historik. Han var ju extra skyddad vilket visar på utredningen i det här fallet. Den tog långt längre tid än brukligt som Oisín Cantwell skriver i AB, förmodligen för åklagaren närmast pissade på sig för det här var inget bra för karriären om hon inte har så bra på fötterna att det blir en fällande dom.

Helt korrekt, detta var inte första gången som sossen Lambertz begått ett sexuellt övergrepp, finns naturligtvis en massa andra offer som skrämts till tystnad via Lambertz kontakter bland höga sossepampar och det korrupta rättsväsendet.

Hoppas fler offer nu vågar träda fram.
Citera
2021-03-12, 07:25
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Nu är det dags för frukost i häktet, undrar om Göran väljer kaffe eller te till mackan? Jag tippar på kaffe. Leif GW vaknar upp till sin 76:e födelsedag...

Jag själv har fortfarande svårt att förstå varför man väntade i två månader med att höra honom och har man gjort husrannsakan nu, tro?
Citera
2021-03-12, 07:31
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Nu är det dags för frukost i häktet, undrar om Göran väljer kaffe eller te till mackan? Jag tippar på kaffe. Leif GW vaknar upp till sin 76:e födelsedag...

Jag själv har fortfarande svårt att förstå varför man väntade i två månader med att höra honom och har man gjort husrannsakan nu, tro?
Ja, men den lär väl främst ge tomma spritflaskor, massa mappar med fall o en salig röra. Tror ej heller dom har spermaprov på ev brottsoffer o gå på, detta läter mest som Göran blivit häktad på hörsägen av studentskan, dennes vän samt visst erkännande av " frivillig " sex av ev gm.

Tror han väljer te.
Senast redigerad av Bluebeast72 2021-03-12 kl. 07:33.
Citera
2021-03-12, 07:32
Medlem
StrawberryTeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet

Jag skulle säga att Görans aura skriker te, men ord står mot ord.

Min uppfattning är att han blivit positivt särbehandlad. Uppgifterna om hans beteende mot kvinnor är inget nytt för polisen, men ändå har han kommit undan gång på gång. Kanske har han haft kontakter som nu på något sätt havererat? En annan medborgare hade inte kunnat glida igenom systemet på det här viset.
Citera
2021-03-12, 07:33
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
Helt korrekt, detta var inte första gången som sossen Lambertz begått ett sexuellt övergrepp, finns naturligtvis en massa andra offer som skrämts till tystnad via Lambertz kontakter bland höga sossepampar och det korrupta rättsväsendet.

Hoppas fler offer nu vågar träda fram.
Har ingen aning om Lambertz är skyldig eller inte, men att tokfeministerna Maria Sveland och Lo Kauppi precis lanserat en förtalsfond för kvinnor som påstår sig ha blivit utsatta för sexualövegrepp lär knappast vara orelaterat. Tror vi kommer att få se försök till ytterligare utrensningar.

Tar fram mina popcorn.
Senast redigerad av Herostratos 2021-03-12 kl. 07:37.
Citera
2021-03-12, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheCallOfKtulu
Vilket BS! Så bitter du verkar. Skriv inte om saker du inte vet något om, inget av det där stämmer.

Han har iofs rätt i att majoriteten av av åklagare och domare är kvinnor,. Bland de yngre är det en kraftig övervikt av kvinnor. Fortsätter utvecklingen så och man finner det viktigt att ha en jämn könsfördelning kommer man tvingas kvotera in män. Den dömande makten är med gängse definition ett matriakat.
Citera
2021-03-12, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Ja, men den lär väl främst ge tomma spritflaskor, massa mappar med fall o en salig röra. Tror ej heller dom har spermaprov på ev brottsoffer o gå på, detta läter mest som Göran blivit häktad på hörsägen av studentskan, dennes vän samt visst erkännande av " frivillig " sex av ev gm.

Tror han väljer te.
Hur tänker du nu? Du menar att dom häktar en person med Lambertz dignitet enbart på hörsägen? Nu får du hinka i dig en rejäl dos morgonkaffe så du klarnar i skallen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in