2021-03-12, 02:30
Medlem
Förstod nästan det..Johann Binninge och Cecilia Beckroth.Två största trollen på Flashback ligger bakom näthatsdrev

http://www.inblick.se/nyheter/s-partiets-trollkonton/4035
Senast redigerad av Ananias 2021-03-12 kl. 02:35.
2021-03-12, 02:40
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Just nu ligger bevisbördan på svarande sidan, men Ebba Busch måste hitta ett sätt bemöta det som hennes motpart kommer med, där sakkunnigutlåtandet är omöjligt att motbevisa. Allt som framkommit om Esbjörns kognitiva förmåga är också svårt att ifrågasätta, när Ebba Busch själv sagt att hon uppfattade honom som egen. Att Esbjörns tillvaro varit kaotisk med bilar, trafikolyckan, post och räkningar till olika adresser styrker inte motsatsen till kognitiva svårigheter.

Jag utgår ifrån att det är enklare att styrka att en skör 81 åring har kognitiva svårigheter, och övertyga en domstol om det, än att bevisa motsatsen i detta fall.

Till slut landar det på att Ebba Busch är kärande och måste styrka sin talan, med fokus på att avtalet är ett giltigt avtal.
Mer korrekt är att Ebba och Esbjörn har skrivit under ett köpeavtal av fastigheten. Det verkar otvistigt att det är både Esbjörns och Ebbas namnteckningar på avtalet. Ebba presenterar därför ett giltigt och juridiskt bindande köpeavtal av fastigheten. Då är det Esbjörn med ombud som ska visa att avtalet är ogiltigt, inte tvärtom, att Ebba ska påvisa dess giltighet. Det har hon redan gjort.

Kommer då Binninge att kunna bevisa att avtalet är ogiltigt? Nej, det verkar osannolikt som lagen är utformad. Esbjörn må ha lite kognitiva svårigheter, men att han har lite problem när han ska steka ägg är inte riktigt samma sak som att han skulle sakna rättshandlingsförmåga. Esbjörn har förstått att han skrivit under ett avtal och vad det innebär (intervju i TV4) och förklarar där att han "brutit" avtalet. Esbjörn är helt enkelt inte på samma intellektuella nivå som en grönsak som några i tråden försöker göra gällande.
2021-03-12, 02:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Varför kan hon inte renovera och flytta in i ett hus hon äger???
Ebba hann aldrig begära såkallad "fullföljning" av köpet , innan Esbjörn meddelar att han ångrat sig .
Då kan inte Ebba tvinga bort Esbjörn från hans egendom.
Ebba kommer att förlora i rätten hon kan inte heller låta renovera huset eftersom lantmäteriet inte skriver henne som ägare på en lagfart gällande huset.

Det är tillräckligt svar på alla era frågor.
Senast redigerad av Massonite 2021-03-12 kl. 03:28.
2021-03-12, 02:55
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Ja, det där var ingen lyckad formulering. Men MarryBlunt har en poäng om jag förstår henne rätt. Jag tror att hon menar att Ebba använder sina barn som ett argument för att hon driver ärendet. Hennes små barn behöver just denna bostad av någon anledning. Hon ville också att tingsrätten skulle ge förtur pga barnen. Det är smaklöst att dra in barn på det här sättet.
Det är känsloargument som i mål som detta knappast har någon juridisk bäring, vilket domaren med all önskvärd tydlighet uttryckte när denne inte gav någon förtur i målet . Men väl fullt förståeligt. EB kan knappast ordna någon permanent boendelösning för sig och barnen då tvisten om huset fortsätter. Det man möjligen kan vara kritisk till är att vi har ett rättssystem som inte hinner med sina uppgifter och mindre mål som kan vara viktiga för inblandade parter kan dras i långbänk. Men där har våra politiker såklart en skuld i det, ironiskt nog
2021-03-12, 03:03
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det är känsloargument som i mål som detta knappast har någon juridisk bäring, vilket domaren med all önskvärd tydlighet uttryckte när denne inte gav någon förtur i målet . Men väl fullt förståeligt. EB kan knappast ordna någon permanent boendelösning för sig och barnen då tvisten om huset fortsätter. Det man möjligen kan vara kritisk till är att vi har ett rättssystem som inte hinner med sina uppgifter och mindre mål som kan vara viktiga för inblandade parter kan dras i långbänk. Men där har våra politiker såklart en skuld i det, ironiskt nog
Ja, det var lite kul 😊
Man kan vara kritisk mot att en småbarnsmor över huvudtaget försätter sig i den här situationen. Situationen kan rimligtvis inte ha varit så prekär eftersom Ebba hade tid att vänta i några månader på att Esbjörn skulle bestämma sig och avtal kunde skrivas. För att inte tala om den tid det kommer att ta att få huset beboeligt och inflyttningsklart.
2021-03-12, 04:24
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Ja, det där var ingen lyckad formulering. Men MarryBlunt har en poäng om jag förstår henne rätt. Jag tror att hon menar att Ebba använder sina barn som ett argument för att hon driver ärendet. Hennes små barn behöver just denna bostad av någon anledning. Hon ville också att tingsrätten skulle ge förtur pga barnen. Det är smaklöst att dra in barn på det här sättet.
Jag menade att dels lyfta fram det konstiga i att de använder Bätter rätt talan, genom att göra det på ett litet extremt sätt. Vidare ville visa hur Ebbaisterna gör. De bara hävdar att det de säger är fakta.
Men det ligger mer sanning i mina påstådde än vad många tror. Vi får se i höst.
2021-03-12, 05:26
Avslutad
Ja nu kan vi övergå helt i hur Ebba ska kunna övertala Esbjörn om att få ett köpebrev med 2 från Esbjörns sida bevittnat.
Utan det kommer lantmäteriet inte skriva ut någon lagfart till Ebba som bevisar att hon är rättmätig ägare.
Utan detta dokument kan inte Ebba varken flytta in eller renovera huset.

Ja det var ju tråkigt Ebba, att du missade detta viktiga i ditt salivdregglande vill ha begär i att försöka lura Esbjörn.
Rätten kommer bara fråga .. Vem har lagfarten på huset ? Vem äger huset?

Det blir inte lätt för Ebba att förklara , ja jo jag ville köpa huset och försökte få ett bra hem för mina barn.
Och och mina bekanta hjälpte mig med ett köpebrev och jag tog kontakt med en äldre man som jag tjatade på lång tid ..
Ja jag gav honom en kram och en puss.. och sa flera gånger att han skulle skriva på det pappret. .

Men jag förstår nu att jag gjorde fel... huhuhu.. fast mina barn , ni måste förstå mina barn har inget hem nu..
Fast jag tjatade på Esbjörn. . Att jag har skilt mig från min man .. ja barnens pappa. .
Och Esbjörn han sa nej nej jag ska inte sälja huset..
Då blev jag arg.. så jag gick och hämtade min polare.. och vi tjatade på Esbjörn tillsammans ..
Och efter lång lång stund .. skrev han sitt namn ... men .. men det var bara han som var där...
Men vi har inte lurat honom ... han fick en slant som förskottsbetalning. . Men men jag har de andra pengarna .. jag lovar.

Men han Esbjörn han har ångrat sig .. och och nu vill han inte sälja huset .. så då tänkte jag att jag ska minsann. . Hota honom med att dra honom inför rätta genorm att stämma honom... för för han ... ville inte att vi skulle tjata på honom .. inte ens jag.. som är Ebba .. ni vet ju vem jag är eller hur ..det är dags att se över lagarna i Sveriges Rikes Lagtext.. . för jag har mina kompisar i Riksdagen..

Jaha säger rätten , fast var det inte dina bekanta som skrev ett papper.. ja jo dom ja ... men men det är inte mina riktiga kompisar.. de är bara med mig om det gäller pengar.. .

Jaha . Säger rätten .. men men Ebba .. det förstår du väl att man gör inte så i ett civiliserat samhälle.
Ja jag vet det , men men jag var bakfull .. och hade väl inte vaknat riktigt..

Ja så är det mycket möjligt att denna tråkiga historien har gått till Ebba .
Men tänkte du aldrig på Esbjörn .. nej jag tänkte på mig och mina barn .. de måste ha någonstans att bo..
Men jag har ingen Lagfart på huset ..

Ja då äger du inte huset Ebba .. då är vårat förslag att du frågar Esbjörn om han vill sälja huset till dig och ha 2 som han litar på som kan vara vittnen på att han säljer huset till dig .. annars får du betala hela denna rättegången.
För så vitt vi kan se finns inga bevittnade signaturer på ditt och dina halvpolares skrivna (ja i tingsrättens ögon inte giltigt kontrakt heller inget köpe brev) .

Huhuhu .. ja han sitter här i rätten .. Esbjörn .. det är han där borta.. hmmm .. Snälla snälla Esbjörn , får jag köpa ditt hus ..

- Nej Ebba det får du inte. Jag har en brorson som heter Matz som gärna vill ha huset.. han kanske vill sälja det någon gång i framtiden , och då skulle jag vilja att han säljer det till migrationsverket så att de kan ha en flyktingförläggning just där .. så att flyktingarna kan se hur vackert beläget huset är .. och göra sig hemmastadda i området. . Det kommer bli jättefint för dessa invandrare.. jag har ju redan lite skrot på gården som de kanske finner attraktiva. .

Då säger rätten .. nej stop nu Esbjörn , är huset till salu .. - nej har jag ju sagt säger Esbjörn.

Ja. . mer än så blir det inte för Ebba .. tyvärr .. ingen lagfart på huset.
Senast redigerad av Massonite 2021-03-12 kl. 05:31.
2021-03-12, 06:09
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Du har lagt mycket tid i den här tråden till att måla upp Esbjörn som en gammal utfattig gubbe utan förstånd, men finner samtidigt stort nöje i att Ebba och hennes dyra advokater ska ruinera honom och ta hans gård, trots att han sagt sig vara redo att gå lite back bara han får behålla den.

Vem är girig och osympatisk i denna historia?
Vilka är de verkliga skurkarna, de som påtalar att hans beteende kommer att ruinera honom, eller de som uppmuntrar honom att ruinera sig?
2021-03-12, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Nu ser jag en kulturkrock. Du utgår ifrån att Esbjörn inga pengar har. Jag utgår ifrån att det är inga problem alls för honom att betala tillbaka handpenningen, och lite till.

Skulle han få tillbaka huset, kan han belåna det, om han inte har andra tillgångar. Men vad spelar Esbjörns ekonomi för roll?
Varför tror du han ville sälja... Du tror inte pengar kan vara en anledning?
Med tanke på hur feta pensionerna är i Sverige så är det min första tanke.
Guldkant på vardagen samt slippa jobbet att ta han om det - för det har förfallit de sensate 20 åren till ett ruckel.

Om inte penar varit en fråga - varför tog han inte budet på 2 miljoner då - framförallt som han enligt dig är dement och inte vet vad han gör....?
2021-03-12, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Ja nu kan vi övergå helt i hur Ebba ska kunna övertala Esbjörn om att få ett köpebrev med 2 från Esbjörns sida bevittnat.
Utan det kommer lantmäteriet inte skriva ut någon lagfart till Ebba som bevisar att hon är rättmätig ägare.
Utan detta dokument kan inte Ebba varken flytta in eller renovera huset.

Ja det var ju tråkigt Ebba, att du missade detta viktiga i ditt salivdregglande vill ha begär i att försöka lura Esbjörn.
Rätten kommer bara fråga .. Vem har lagfarten på huset ? Vem äger huset?

Det blir inte lätt för Ebba att förklara , ja jo jag ville köpa huset och försökte få ett bra hem för mina barn.
Och och mina bekanta hjälpte mig med ett köpebrev och jag tog kontakt med en äldre man som jag tjatade på lång tid ..
Ja jag gav honom en kram och en puss.. och sa flera gånger att han skulle skriva på det pappret. .

Men jag förstår nu att jag gjorde fel... huhuhu.. fast mina barn , ni måste förstå mina barn har inget hem nu..
Fast jag tjatade på Esbjörn. . Att jag har skilt mig från min man .. ja barnens pappa. .
Och Esbjörn han sa nej nej jag ska inte sälja huset..
Då blev jag arg.. så jag gick och hämtade min polare.. och vi tjatade på Esbjörn tillsammans ..
Och efter lång lång stund .. skrev han sitt namn ... men .. men det var bara han som var där...
Men vi har inte lurat honom ... han fick en slant som förskottsbetalning. . Men men jag har de andra pengarna .. jag lovar.

Men han Esbjörn han har ångrat sig .. och och nu vill han inte sälja huset .. så då tänkte jag att jag ska minsann. . Hota honom med att dra honom inför rätta genorm att stämma honom... för för han ... ville inte att vi skulle tjata på honom .. inte ens jag.. som är Ebba .. ni vet ju vem jag är eller hur ..det är dags att se över lagarna i Sveriges Rikes Lagtext.. . för jag har mina kompisar i Riksdagen..

Jaha säger rätten , fast var det inte dina bekanta som skrev ett papper.. ja jo dom ja ... men men det är inte mina riktiga kompisar.. de är bara med mig om det gäller pengar.. .

Jaha . Säger rätten .. men men Ebba .. det förstår du väl att man gör inte så i ett civiliserat samhälle.
Ja jag vet det , men men jag var bakfull .. och hade väl inte vaknat riktigt..

Ja så är det mycket möjligt att denna tråkiga historien har gått till Ebba .
Men tänkte du aldrig på Esbjörn .. nej jag tänkte på mig och mina barn .. de måste ha någonstans att bo..
Men jag har ingen Lagfart på huset ..

Ja då äger du inte huset Ebba .. då är vårat förslag att du frågar Esbjörn om han vill sälja huset till dig och ha 2 som han litar på som kan vara vittnen på att han säljer huset till dig .. annars får du betala hela denna rättegången.
För så vitt vi kan se finns inga bevittnade signaturer på ditt och dina halvpolares skrivna (ja i tingsrättens ögon inte giltigt kontrakt heller inget köpe brev) .

Huhuhu .. ja han sitter här i rätten .. Esbjörn .. det är han där borta.. hmmm .. Snälla snälla Esbjörn , får jag köpa ditt hus ..

- Nej Ebba det får du inte. Jag har en brorson som heter Matz som gärna vill ha huset.. han kanske vill sälja det någon gång i framtiden , och då skulle jag vilja att han säljer det till migrationsverket så att de kan ha en flyktingförläggning just där .. så att flyktingarna kan se hur vackert beläget huset är .. och göra sig hemmastadda i området. . Det kommer bli jättefint för dessa invandrare.. jag har ju redan lite skrot på gården som de kanske finner attraktiva. .

Då säger rätten .. nej stop nu Esbjörn , är huset till salu .. - nej har jag ju sagt säger Esbjörn.

Ja. . mer än så blir det inte för Ebba .. tyvärr .. ingen lagfart på huset.

Du är bra på att skriva sagor, däremot är du inte så kunnig i juridik. Det saknade köpebrevet kommer aldrig bli Ebbas problem. Det kommer att vara ett problem mellan Esbjörn och rätten, han kommer nämligen att få ett vitesföreläggande om att snarast leverera ett giltigt köpebrev enligt överenskommelsen i köpeavtalet.
2021-03-12, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag menade att dels lyfta fram det konstiga i att de använder Bätter rätt talan, genom att göra det på ett litet extremt sätt. Vidare ville visa hur Ebbaisterna gör. De bara hävdar att det de säger är fakta.
Men det ligger mer sanning i mina påstådde än vad många tror. Vi får se i höst.
En tvist som följer av ett kontraktsbrott är alltid en tvist om bättre rätt. Det är inte den som väcker talan som avgör, det gör rätten. Det kallas tvist om bättre rätt för att det heter så.
2021-03-12, 06:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du är bra på att skriva sagor, däremot är du inte så kunnig i juridik. Det saknade köpebrevet kommer aldrig bli Ebbas problem. Det kommer att vara ett problem mellan Esbjörn och rätten, han kommer nämligen att få ett vitesföreläggande om att snarast leverera ett giltigt köpebrev enligt överenskommelsen i köpeavtalet.
Det går inte till så , och det vet du. Ebba försökte lura Esbjörn.
Då gäller inte Ebbas rätt till någonting. Tyvärr. . Det är inget snack om detta mer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in