2021-03-12, 03:27
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Det räcker inte med att en eller flera personer återupprepar målsägandes berättelse för att det ska bli fällande dom.

NJA 2010 s. 671

(...)

Det ska bli intressant att läsa FUPen när den kommer. Just nu vet jag inte vad jag ska tro. För mig var det en chock att Lambertz blivit häktad misstänkt för våldtäkt. Om han är skyldig hoppas jag naturligtvis att han blir fälld.
Ord mot ord är alltid svårt och många blir frikända, eller så läggs utredningen ned väldigt fort. Bara några procent av anmälda våldtäkter leder till slut till fällande dom, så nej, det räcker inte att bara påstå att man blivit våldtagen och berättat det för några vänner som många verkar göra gällande. Jag tycker också att den här fup:en ska bli intressant läsning om det går till åtal. Enligt DN finns det stödbevisning i form av kommunikation mellan de båda efter händelsen. Han är häktad på den högra misstankegraden sannolika skäl.
"Åklagaren säger att det finns stödbevisning som styrker kvinnans berättelse.

– Det finns naturligtvis stödbevisning till de uppgifter som kvinnan har lämnat. Det är det som gör att jag och tingsrätten har funnit att det föreligger sannolika skäl. Sedan har den misstänkte och försvararen en annan uppfattning om hur man ska värdera den bevisning vi har, säger Annika Bokefors.

Som exempel lyfter hon ”elektronisk kommunikation”, som främst skett efter det påstådda brottet och som enligt åklagaren har betydelse i ärendet."
https://www.dn.se/sverige/toppjurist-begard-haktad-for-valdtakt/
Citera
2021-03-12, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Det här var oväntat. Jag trodde att denne man var välförankrad i sossedynastin, och därmed skyddad från denna sorts tilltag. Vad för slags skifte kan detta representera?

-Är du dum på riktigt eller ?
Visst att han är en betongsosse men vad fan menar du med att tro att han är skyddad från denna typ av tilltag ?
Han är en pedofil som knullar barn .Vad av det är det som du inte fattar ?
Citera
2021-03-12, 03:46
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
-Är du dum på riktigt eller ?
Visst att han är en betongsosse men vad fan menar du med att tro att han är skyddad från denna typ av tilltag ?
Han är en pedofil som knullar barn .Vad av det är det som du inte fattar ?
Stopp och belägg, varför kommer du med pedofilanklagelser från ingenstans? Det är inte det detta rör sig om.
Citera
2021-03-12, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Stopp och belägg, varför kommer du med pedofilanklagelser från ingenstans? Det är inte det detta rör sig om.

-Sandlådan är större och djupare än vad som sagts och vad du tror.
Citera
2021-03-12, 03:50
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
-Sandlådan är större och djupare än vad som sagts och vad du tror.
Och vad har du på fötterna för att komma med ett sådant extremt allvarligt påstående?
Citera
2021-03-12, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Och vad har du på fötterna för att komma med ett sådant extremt allvarligt påstående?

Extremt eller inte men ja jag vet mer om detta än massan. Vänta och se .
Pma om du vill veta mer .
Citera
2021-03-12, 04:11
Medlem
Polis2010s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Ord mot ord är alltid svårt och många blir frikända, eller så läggs utredningen ned väldigt fort. Bara några procent av anmälda våldtäkter leder till slut till fällande dom, så nej, det räcker inte att bara påstå att man blivit våldtagen och berättat det för några vänner som många verkar göra gällande. Jag tycker också att den här fup:en ska bli intressant läsning om det går till åtal. Enligt DN finns det stödbevisning i form av kommunikation mellan de båda efter händelsen. Han är häktad på den högra misstankegraden sannolika skäl.
"Åklagaren säger att det finns stödbevisning som styrker kvinnans berättelse.

– Det finns naturligtvis stödbevisning till de uppgifter som kvinnan har lämnat. Det är det som gör att jag och tingsrätten har funnit att det föreligger sannolika skäl. Sedan har den misstänkte och försvararen en annan uppfattning om hur man ska värdera den bevisning vi har, säger Annika Bokefors.

Som exempel lyfter hon ”elektronisk kommunikation”, som främst skett efter det påstådda brottet och som enligt åklagaren har betydelse i ärendet."
https://www.dn.se/sverige/toppjurist-begard-haktad-for-valdtakt/
Är verkligen Göran L*mbertz så dum att han har sms/mail kontakt med kvinnan så att han inkriminerar sig i ett ev brott. Då kanske han var kär i 30 åriga studenten men förstod under resans gång att det var ju ett hål i huvudet. Då brakade hela helvetet loss. Som om GL inte fått nog av sin partners bortgång nyligen. Det är naturligtvis inte skäl att " våldta" någon.
Senast redigerad av Polis2010 2021-03-12 kl. 04:19. Anledning: Felstavning
Citera
2021-03-12, 04:14
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Extremt eller inte men ja jag vet mer om detta än massan. Vänta och se .
Pma om du vill veta mer .

Tar du för vana att vräka ur dig att folk är pedofiler i olika trådar, och sedan vägrar att delge något stöd för det påståendet, utan svarar med vaga hänvisningar till PM?
Citera
2021-03-12, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Tar du för vana att vräka ur dig att folk är pedofiler i olika trådar, och sedan vägrar att delge något stöd för det påståendet, utan svarar med vaga hänvisningar till PM?

Nej då träskalle om så vore fallet hade du sett det i min historik-idiot.
Citera
2021-03-12, 04:18
Medlem
EastAreaPapists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VerklighetenJa
Varifrån Kommer iden att GL hade en framgångsrik karriär
Den kommer naturligtvis ifrån det faktum att han var justitiekansler och justitieråd.
Citera
2021-03-12, 04:19
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Nej då träskalle om så vore fallet hade du sett det i min historik-idiot.

Jag sitter väl inte och går igenom historiken till sådana sjunde klassens människor som du. Jag läser inte kiosklitteratur heller. Jag ställer raka frågor och förväntar mig raka svar.

Om du alltså inte har för vana att göra så, varför göra det nu? Jag ogillar Lambertz, och är han skyldig till brottet förutsätter jag att han döms, men det här är ju nästan lite sjukt. Njuter du av att sprida osubstantierat trams, eller vad är det fråga om?
Citera
2021-03-12, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Jag sitter väl inte och går igenom historiken till sådana sjunde klassens människor som du. Jag läser inte kiosklitteratur heller. Jag ställer raka frågor och förväntar mig raka svar.

Om du alltså inte har för vana att göra så, varför göra det nu? Jag ogillar Lambertz, och är han skyldig till brottet förutsätter jag att han döms, men det här är ju nästan lite sjukt. Njuter du av att sprida osubstantierat trams, eller vad är det fråga om?

Men snälla rara är du ute och fiskar efter personlighets typ här på flashback och våran integritet så
är jag övertygad om att modsen kommer att stämma i bäcken.
Håll dej till ämnet-tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in