Citat:
Ursprungligen postat av
Grisbrottaren
Att du inte kan se det, är inget särskilt starkt argument – tvärtom.
I övrigt har du regredierat till att ställa insinuant anklagande frågor som bl a inriktar sig på vad jag "tror (på fullt allvar)" istället för att fokusera på sakfrågan. Så brukar den göra som saknar relevanta sakargument och istället försöker misstänkliggöra motdebattören, måla upp falska dikotomier och ge sig hän åt andra liknande låga debattknep och tankevurpor.
Jag har redan avgivit tydliga svar på dina insinunata frågor tidigare och presenterat stringenta resonemang kring dina tomma ifrågasättanden baserade i forskning i ämnet.
Jag har redan tidigare i tråden sett att du är ett troll, som går på person och konstruerar halmgubbar – som ovan – som du angriper, så jag låter dig tramsa i fred.

Jo, jag såg att du refererade till en Wikipediaartikel. Imponerande.
Den är tråden handlar om forskning kring våldtäkter och anmälningar utan om anklagelserna mot Lambertz. Därav mina frågor om just det här fallet. Din utgångspunkt verkar vara att det handlar om en falsk anklagelse eftersom hennes historia är närmast perfekt historia, som är helt vattentät och oåtkomlig för invändningar från den utpekade. Själva det faktum att hon var avtuppad tar du som en intäkt för att hon ljuger. Men en avtuppad kvinna är ju perfekt för någon som begår ett sexuellt övergrepp. Hon gör nämligen inget motstånd och om hon inte vaknar till kommer hon inte kunna redogöra för vad som hänt. En avtuppad kvinna är det perfekta offret.
Du målar även upp scenario som beskrivs som en av de vanligaste anledningarna bakom falska våldtäktsanmälningarna och använder det som ett argument för att det handlar om en falsk anklagelse. Det är I sig ett intressant sätt att resonera, med tanke på att båda två väl har talat om någon slags mentorskap.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ohshit.Cuntwell
Jag känner inte MÄ så jag kan inte känna till alla tänkbara skäl till att hon skulle ljuga om det. Kan däremot ta kvinnan som anklagade Assange för våldtäkt som exempel. Hon bloggade efter den påstådda våldtäkten om hur läckert det var att umgås med så smarta personer som Assange men när han inte ville ha mer sex med henne och hon fick veta att han haft sex med en annan kvinna också så anmälde hon honom.
Ah! Det handlar alltså om svartsjuka. Ja, vad vet jag, Lambertz kanske är en kvinnokarl.
Citat:
Ursprungligen postat av
fermion
Väninnan kanske hade pekuniära skäl att tubba MÄ att anmäla. Kanske var MÄ skyldig henne pengar. Om det nu är som vissa säger, att en viss zigensk kvinna är inblandad, så har ju denna folkgrupp i Sverige skadestånd som en av huvudnäringarna. Normalt för diskriminering, men "ersättningen" för våldtäkt är ju en storleksordning större (normalt 100000 eller hur?). Väninnan ville kanske inte att tillfället skulle försittas.
Nog finns det enklare sätt att få ihop 100' än detta? Verkar långsökt.