2021-03-12, 02:05
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Fast han sa väl bara att "kvinnor som faktiskt har blivit våldtagna ska få berätta om det" det är inte riktigt samma sak som att han tycker att den här kvinnan ska få gå runt och berätta att hon blivit våldtagen om han frias och vet att han är oskyldig.

Ja och även om mannen inte blivit dömd skrev han. Dvs. även om det inte finns bevis för att kvinnan har rätt om att hon har blivit våldtagen. Det var också så GL agerade mot TQ, han påstod att TQ var skyldig även efter att han blivit friad.

Citat:
Ursprungligen postat av Ananias
Nu ljuger du som en häst travar.
Vem har ens sagt något sådant ?Assange ombud Johann Binninge?Lägg av med att sprida lögner om brottsoffer som har det tillräckligt jobbigt.

Vilket av mina påståenden är det som du inte känner till och påstår inte stämmer?
Citera
2021-03-12, 02:07
Medlem
Polis2010s avatar
Det här är ju otroligt intressant. Snart sitter hela domarkåren och advokatsamfundet bakom galler. Kan inte hålla mig för skratt. Vårat samhälle är på väg att krakelera totalt. Vi har en statsminister som är helt maktlös och en regering som inte är värd namnet. Miljöpartister, centerpartiet som kannibaliserar på sitt eget kött, alltså Sverige som nation. Vad detta har G*ran Lamb*rtz att göra vet jag inte! Var bara tvungen att skriva av mig. Har inte hunnit läsa alla inlägg. Jag kan inte sluta förundras över hur mycket uppenbara fel som uppdagas i vårt hem. Hur fan ska de kunna få GL dömd för detta ev. brott? Tydliga paralleller till Assange. Det är nästan omöjligt att motbevisa en kvinna om hon inte talar emot sin ursprungliga berättelse. Nu kommer hon få hjälp från PK och sina medsystrar att få råg i ryggen.
Citera
2021-03-12, 02:18
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Så jävla kul att se alla vänsterapologeter på Twitter som just i detta nu sitter och pumpar ut tweets på kända högermän som åkt fast för sexbrott. Whataboutism i sitt esse.
Citera
2021-03-12, 02:19
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Att du inte kan se det, är inget särskilt starkt argument – tvärtom.
I övrigt har du regredierat till att ställa insinuant anklagande frågor som bl a inriktar sig på vad jag "tror (på fullt allvar)" istället för att fokusera på sakfrågan. Så brukar den göra som saknar relevanta sakargument och istället försöker misstänkliggöra motdebattören, måla upp falska dikotomier och ge sig hän åt andra liknande låga debattknep och tankevurpor.

Jag har redan avgivit tydliga svar på dina insinunata frågor tidigare och presenterat stringenta resonemang kring dina tomma ifrågasättanden baserade i forskning i ämnet.

Jag har redan tidigare i tråden sett att du är ett troll, som går på person och konstruerar halmgubbar – som ovan – som du angriper, så jag låter dig tramsa i fred.
Jo, jag såg att du refererade till en Wikipediaartikel. Imponerande.

Den är tråden handlar om forskning kring våldtäkter och anmälningar utan om anklagelserna mot Lambertz. Därav mina frågor om just det här fallet. Din utgångspunkt verkar vara att det handlar om en falsk anklagelse eftersom hennes historia är närmast perfekt historia, som är helt vattentät och oåtkomlig för invändningar från den utpekade. Själva det faktum att hon var avtuppad tar du som en intäkt för att hon ljuger. Men en avtuppad kvinna är ju perfekt för någon som begår ett sexuellt övergrepp. Hon gör nämligen inget motstånd och om hon inte vaknar till kommer hon inte kunna redogöra för vad som hänt. En avtuppad kvinna är det perfekta offret.

Du målar även upp scenario som beskrivs som en av de vanligaste anledningarna bakom falska våldtäktsanmälningarna och använder det som ett argument för att det handlar om en falsk anklagelse. Det är I sig ett intressant sätt att resonera, med tanke på att båda två väl har talat om någon slags mentorskap.

Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Jag känner inte MÄ så jag kan inte känna till alla tänkbara skäl till att hon skulle ljuga om det. Kan däremot ta kvinnan som anklagade Assange för våldtäkt som exempel. Hon bloggade efter den påstådda våldtäkten om hur läckert det var att umgås med så smarta personer som Assange men när han inte ville ha mer sex med henne och hon fick veta att han haft sex med en annan kvinna också så anmälde hon honom.
Ah! Det handlar alltså om svartsjuka. Ja, vad vet jag, Lambertz kanske är en kvinnokarl.

Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Väninnan kanske hade pekuniära skäl att tubba MÄ att anmäla. Kanske var MÄ skyldig henne pengar. Om det nu är som vissa säger, att en viss zigensk kvinna är inblandad, så har ju denna folkgrupp i Sverige skadestånd som en av huvudnäringarna. Normalt för diskriminering, men "ersättningen" för våldtäkt är ju en storleksordning större (normalt 100000 eller hur?). Väninnan ville kanske inte att tillfället skulle försittas.
Nog finns det enklare sätt att få ihop 100' än detta? Verkar långsökt.
Citera
2021-03-12, 02:20
Medlem
BIB3ls avatar
Det här var oväntat. Jag trodde att denne man var välförankrad i sossedynastin, och därmed skyddad från denna sorts tilltag. Vad för slags skifte kan detta representera?
Citera
2021-03-12, 02:22
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Det här var oväntat. Jag trodde att denne man var välförankrad i sossedynastin, och därmed skyddad från denna sorts tilltag. Vad för slags skifte kan detta representera?
#metoo
Citera
2021-03-12, 02:34
Medlem
Jofs avatar
Det här kan kanske leda till att #metoo blossar upp igen. Nu med fokus på juristerskrået.
Citera
2021-03-12, 02:39
Medlem
Varifrån Kommer iden att GL hade en framgångsrik karriär
Han har utnämnts till en massa tjänster ... på JK tror jag han väckte ett åtal
Det var Landsortstidningen som skrev att Skådisen Hade alkoholproblem ..
Det var förtal och senare visade det sig att skådisen i själva verket knarkade för mycket

Bisarr gensträvighet gällande Rättsprocesser där han slutligen var ensam om sin position i riket och domare kåren tvingades säga åt honom hålla käften.
Han har väl ännu inte erkänt att ngt är fel om ngn blir dömd åtta gånger
Får droger för att minnas . Kör förbi stickvägen tills minnet återvänder
Sovande Advokater som fakturerar --- van der Kwast osv Inte ett rätt.. på hans vakt ....

Hannes Råstam fick mödosamt dra det lasset under flera år utan att apparaten fick loss tummen och varvade upp
Var finns de framträdande Resultaten han eller för den delen efterträdarnas resultat på det kontoret
PÅ valbar / bortröstningsbar plats vore han på Arbetsförmedlingens Fas 3 innan 90 talets Början
Är han inte vrickad är han partiets målvakt och det borde fler än H Råstam draga vidare i
men så klarar dom sig inte heller utan bidrag. Stora i käften dom också utan en resultat katalog att uppvisa
Citera
2021-03-12, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Det här kan kanske leda till att #metoo blossar upp igen. Nu med fokus på juristerskrået.

Det vore oerhört kul
Citera
2021-03-12, 02:57
Medlem
brunett73s avatar
I aftonbladet står att kvinnan som är målsägande i fallet är i 30-årsåldern. De kallar henne ”ung jurist” tja 30 är det nya 20 eftersom 40 är det nya 30. Skriver gärna under på att 50 är det nya 40😊

Det står också att läsa i samma artikel att åklagaren suttit med fallet i en månad innan man slog till och plockade in GL. En vän anmälde våldtäkten åt målsägaren som mått för dåligt för att ta tag i det.

Min egen analys är att det gått trögt och att det varit en hel del hysch-hysch från alla håll på grund av vem den svarande är. Tror åklagaren verkligen har säkrat bevis för det här är ju en godbit på silverfat om det är så som målsägande säger att det är. För mig som inte är i branschen så är det svårt att ta in att man kan vara betagen av en sån som GL. Hon verkar ha beundrat honom.
Citera
2021-03-12, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l

Inte så oväntat för mig. GL har i Quick utredningen visat sällsynt märklig ståndpunkt. Personligheten passar väl inom ramen för våldtäckt såväl på rättsväsende som på kvinnor.
Senast redigerad av jakerman 2021-03-12 kl. 03:12.
Citera
2021-03-12, 03:11
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schartau
Vad konstigt att (S)(V)T, SR m fl inte nämner att "toppjuristen" är sprungen ur socialdemokratin. Aktiv i SSU i sin ungdom och sedan en karriär bara tack vare sin politiska läggning.
Det är inte svårt att bilda sig en egen uppfattning om honom när man läser på lite om hur han "utredde" Quick-fallet. Som jurist kan han ju inte ens tyckt själv att det: "finns utomordentligt övertygande bevis om Bergwalls skuld". Ren skandal redan då.
Ja, vad säger man? KARMA!
Jag funderar över hur det kan vara relevant att man en gång i sin ungdom var med i SSU för ett brott man misstänks för i 70-årsåldern?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in