2021-03-12, 00:59
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Stod det inte i Expressen eller AB för många år sedan att Sverigedemokrater och Kristdemokrater var de som hade sex oftast?

Tycker mig minnas något sådant. Av någon anledning kan jag inte tänka mig en kristdemokrat som inte är gift, så det överraskade mig inte så mycket.

Jämställda vänsterpar har nog ganska trist sexliv. Män som diskar är inte sexiga.
Citera
2021-03-12, 01:04
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Tycker mig minnas något sådant. Av någon anledning kan jag inte tänka mig en kristdemokrat som inte är gift, så det överraskade mig inte så mycket.

Jämställda vänsterpar har nog ganska trist sexliv. Män som diskar är inte sexiga.

Det är det som jag sagt till dig från första början vi träffades.

Då är det kanske inte jättefarligt om många fler män är SD än kvinnor är, eftersom kvinnorna ändå föredrar oss (utom basement-dwellaren och Thailand-gubben).
Citera
2021-03-12, 01:06
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigHouse
Det är klart att några alfas inte kommer påverka snittet för hela befolkningen. Men vore intressant om det gick se någon skillnad bland de män som är traditionella och ej viker sig för några latte-ideal. För att se hur mycket värderingarna påverkar.

Sen tycker jag snittmannen borde kunna tämja någorlunda åtminstone. Svenskor är knappast svårare att tämja än säg italienskor.

Det är klart att i en kulturell kontext där det är acceptabelt för en kvinna att kräva att en man gör massa kvinnosysslor så är det svårare att gå emot strömmen än i kulturer där det är accepterad att män agerar på ett visst sätt. Några lyckas, men de flesta gör det nog inte (eller bara delvis).

Vår kollektiva bild av familjeliv känns ganska färglös i Sverige, det är inte på måfå att vi har flest singelhushåll i Världen och till och med praxis att man bor särbo till och med när barn kommer in i bilden.

Sedan tror jag inte att det går att hitta alla typer av statistik, men visst vore det intressant. Vet att konservativa har fler barn än liberaler i USA.
Citera
2021-03-12, 01:08
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Det är det som jag sagt till dig från första början vi träffades.

Då är det kanske inte jättefarligt om många fler män är SD än kvinnor är, eftersom kvinnorna ändå föredrar oss (utom basement-dwellaren och Thailand-gubben).

Det är lite för klumpig generalisering för min del, SD-män är ofta lågutbildade och ofta ganska bondiga. Jag är inte säker på hur mycket kvinnor föredrar SD-män, men har sett en del "Röstar ni på SD swipa vänster" i tinder, men det är klart man kan få de att ändra sig...
Citera
2021-03-12, 01:10
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Det är lite för klumpig generalisering för min del, SD-män är ofta lågutbildade och ofta ganska bondiga. Jag är inte säker på hur mycket kvinnor föredrar SD-män, men har sett en del "Röstar ni på SD swipa vänster" i tinder, men det är klart man kan få de att ändra sig...

Sånt är sällsynt tack och lov.
Citera
2021-03-12, 01:42
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Det är klart att i en kulturell kontext där det är acceptabelt för en kvinna att kräva att en man gör massa kvinnosysslor så är det svårare att gå emot strömmen än i kulturer där det är accepterad att män agerar på ett visst sätt. Några lyckas, men de flesta gör det nog inte (eller bara delvis).

Vår kollektiva bild av familjeliv känns ganska färglös i Sverige, det är inte på måfå att vi har flest singelhushåll i Världen och till och med praxis att man bor särbo till och med när barn kommer in i bilden.

Sedan tror jag inte att det går att hitta alla typer av statistik, men visst vore det intressant. Vet att konservativa har fler barn än liberaler i USA.

Ingen kvinna vill egentligen ha en hunsad toffel. Det är inte en man hon respekterar eller dras till sexuellt.

En svenska är knappast på en thailändsk importfrus nivå. Men hon är heller inte lika hetlevrad och stark som en italienska. I mer sydländska kulturerna kommer kvinnor i betydligt högre grad än svenskor att försöka utmana mannens auktoritet i syfte att (medvetet eller undermevetet) testa om han är tillräckligt mycket man/alfa att förtjäna henne. Så om svenske mannen upplever sig överkörd av svenska kvinnor så kommer han inte ha en sucks chans med Medelhavskvinnor. Det är ju knappast en slump att de män som inte lyckas skaffa svensk kvinna söker sig just till länder som Thailand där mängden effort som krävs från hans sida börjar närma sig noll.
Citera
2021-03-12, 01:45
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Sånt är sällsynt tack och lov.

Använder också Tinder till och från och kan inte dra mig till minnes att jag någonsin sett det. Sedan, vilken sorts man blir seriöst butt-hurt av något han läste i en Tinder-profil?
Citera
2021-03-12, 02:00
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ingen kvinna vill egentligen ha en hunsad toffel. Det är inte en man hon respekterar eller dras till sexuellt.

En svenska är knappast på en thailändsk importfrus nivå. Men hon är heller inte lika hetlevrad och stark som en italienska. I mer sydländska kulturerna kommer kvinnor i betydligt högre grad än svenskor att försöka utmana mannens auktoritet i syfte att (medvetet eller undermevetet) testa om han är tillräckligt mycket man/alfa att förtjäna henne. Så om svenske mannen upplever sig överkörd av svenska kvinnor så kommer han inte ha en sucks chans med Medelhavskvinnor. Det är ju knappast en slump att de män som inte lyckas skaffa svensk kvinna söker sig just till länder som Thailand där mängden effort som krävs från hans sida börjar närma sig noll.

Du kan kalla svenska män för precis vad du vill, men att svenska mannen är konflikträdd och konsensus-tänkande råder det ingen tvivel om.

Så ett sätt för honom att undvika att ha "ett tråkigt familjeliv" är ju att just inte skaffa sig familj.

Svensken har ofta växt upp med ganska mesiga pappor som ofta skilt sig dessutom så han vet vad han har att förvänta sig.

Det är kanske inte så svårt som svenska män tror att få en medelhavskvinna, det finns lite mer romantisk glans därborta kring hur civiliserade nordeuropeiska män är och att de inte är så opålitliga som de egna männen, men han måste ha åtminstone lite liv och humor för att ha en chans.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2021-03-12 kl. 02:04.
Citera
2021-03-12, 02:02
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Du kan kalla svenska män för precis vad du vill, men att svenska mannen är konflikträdd och konsensus-tänkande råder det ingen tvivel om.

Så ett sätt för honom att undvika att ha "ett tråkigt familjeliv" är ju att just inte skaffa sig familj.

Svensken har ofta växt upp med ganska mesiga pappor som ofta skilt sig dessutom så han vet vad han har att förvänta sig.

Helt enig. Problemet är svenska män snarare än svenska kvinnor. Att svenska kvinnor är så som de är, är bara en reaktion på svenska mäns bristande manlighet.
Citera
2021-03-12, 02:05
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Det är kanske inte så svårt som svenska män tror att få en medelhavskvinna, det finns lite mer romantisk glans därborta kring hur civiliserade nordeuropeiska män är och att han inte är så opålitlig som de egna männen, men han måste ha åtminstone lite liv och humor för att ha en chans.

För män som tycker svenska kvinnor är för svåra så kommer också en kvinna från Spanien, Italien eller Grekland vara för svår.
Citera
2021-03-12, 02:10
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
För män som tycker svenska kvinnor är för svåra så kommer också en kvinna från Spanien, Italien eller Grekland vara för svår.

Relationen blir i alla fall mer levande kan jag lova. Dessutom kan de laga god mat och de har en sinne för humor.

Allt kan man inte lära en kvinna.

Tror att östeuropeiska kvinnor blir mer realistisk alternativ för svenska män som inte är nöjda med Sverige, men det finns lite golddigger-varning där.
Citera
2021-03-12, 02:10
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:

Det är kanske inte så svårt som svenska män tror att få en medelhavskvinna, det finns lite mer romantisk glans därborta kring hur civiliserade nordeuropeiska män är och att de inte är så opålitliga som de egna männen, men han måste ha åtminstone lite liv och humor för att ha en chans.

Norges födelsetal sjunker med ungefär 0.05 per år, och ingen ekonomisk kris kan förklara det. Visst att BNP per capita tillväxt länge varit svag pga lågt oljepris, och att covid-åtgärderna gett recession år 2020, men ändå.

https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/nok-en-gang-rekordlav-fruktbarhet

Finlands födelsetal är lägst i Norden (Island fanns dock ej med i grafen) och nede på otroliga 1.37
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in