Citat:
Ursprungligen postat av
Mumsbulle
Det är väl ingen i trion SD, HD och SOA som minns när de fick vetskap om att det var en kropp hittad som visadexsig vara Lena? Hon var så illa skadad att det dröjde flera dagar innan de kunde konstatera att det var Lena som hittats.
SD älskar att busa och vara klurig, talar i gåtor om vad han tror har hänt, men visar ingen oro över att en av hans bästa vänner, som dessutom var skön att vara med, var försvunnen.
Våldtagen, utdragen misshandel, sparkad, finns inte mer, sä varför ens leta? Lika bra att radera de chattarna och smsen som man har.
Uttrycket "raderar löpande" är det fler än SD som använder sig av. Har ni tänkt på det?
Han väljer att leta burkar, de är lite mer fyrkantiga, precis som han gillar. Bjuder inte på tjat och motstånd, utan de väntar så fint vid sin gömma.
Appråpå gömmor, har utredarna ens letat efter Lenas kommande casher? De var istort sett klara, redo att placeras ut. Hennes tidigare my six-string, blev vandaliserad. Jag har en gissning, en D*vidsson
Så långt har jag fattat att själva gåtan kan vara avancerad men själva gömman typ vara en burk.
Alltså kan de här avancerade cacherna ha varit enkla i sin utformning på plats men att det var nåt avancerat för att lösa. Exemplet Six String är ju att man måste hålla på med tvåtusen foton på LW:s fingrar för att klura ut nåt med ackord eller vad det är.
Där är även själva gömman avancerad. Men geocaching går väl ut på att gömma saker. Inte hänga upp en typ uppstoppad påfågel i ett träd.
LW lärde sig nog en läxa med den sönderslagna snickrade ”dunderklumpen” för Six String och gick nog på nåt diskretare.
Anledningen till det är nog att just den förr iögonenfallande konstruktionen blev upptäckt av ”murvlare” och vandaliserad.
Om jag minns rätt så satt det ett kodlås på och någon hade öppnat taket på holken?
Blir det lite spring vid de här cacherna i snön så vill man nog ”murvelsäkra” med en diskret gömma. Den läxan lärde sog nog LW oavsett vem som vandaliserat...
Men en klurig gåta hade hon säkert på G men den var nog så klurig att inte ens IT-forensikerna hittade spår av den. Ligger kanske nån text i slasken nånstans.