2021-03-12, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jag skulle nog säga att kvinnans berättelse är trovärdig eftersom hon anmälde honom. Betänk att de har haft kontakt länge, att han varit som en "extrapappa" för henne o.s.v. Något som kan sägas beläggas av att han bjuder hem henne att fira julafton med honom, på tu man hand antar jag.

Hur är egentligen hans civilstatus? Jag har länge undrat. Han är skriven i Luthagen tror jag, men ses ofta på buss 7, där han brukar kliva av i Norby. Jag har ofta funderat på vad han gör där och gissat på barnbarn, en exfru eller kanske något pök. Likaså ses han väl ofta i Gottsunda för att vara skriven i stan. På Willys köpte han bland annat godis i julas, därför min tanke om barnbarn (men även tonårstjejer och unga kvinnor gillar ju godis).

Alltså, att hennes anmälan bygger på sanning tycker åtminstone jag verkar vara rimligare än att hon skulle vara en kallhamrad, beräknande student som planerat detta länge.

Jag håller med om att den är trovärdig. sen vet jag iofs inte om trovärdigheten brukar vara den springande punkten, utan att man ställer myckry låga krav på vad som ska tillföras denna iofs trovärdiga berättelse för att den ska vara anses styrkt utom rimligt tvivel. Det är så enkelt för åklagaren att uppnå sin bevisbörda, att bevisbördan utan någon egentlig svårighet flyttas över på den tilltalade som genom sin berättelse måste göra det mindre sannolikt att MÄs berättelse är sann, något som ofta är helt omöjligt. (Det är som känt ofta svårt att bevisa att en händelse inte inträffat.)
Citera
2021-03-12, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonTrump
Fyfaaan vad sjukt ju!!!!!

Man blir mörkrädd!

Du kan också bilda en egen uppfattning genom att läsa kända domar, exempelvis mot kulturprofilen.
Citera
2021-03-12, 00:26
Medlem
Göran Lammkött verkar inte ha alla hästar hemma - en livsfarlig typ. Det faktum att han lyckades vinna respekt och uppnå en så pass hög ställning inom rättsväsendet kan få nackhåren att resa sig på även den mest härdade medborgare i Cirkus Sverige. Domstolarnas Dan Eliasson. Hoppas att fallet når en lösning och att kvinnan får upprättelse illa quickt.
Senast redigerad av radiopanna 2021-03-12 kl. 00:30.
Citera
2021-03-12, 00:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Kvinnans ord räcker alltså enligt dig och det är så rätten resonerar också om historien är rimlig och inte kan motbevisas. I praktiken innebär detta att en kvinna som är någorlunda smart kan få en man fälld om hon bara kan lyckas få mannen att spendera tid med henne i samma bostad utan vittnen och sedan kan hitta på en historia som håller ihop.
Tyvärr är det så jävligt.

(Titta bara på Glenn Schiller, vad fick han, tre år? Utan att ens penetrerat motpart, en brud känd för att lätt ljuga, känd för att använda kokain, ord mot ord, förutom att hon startade mobilen och därefter "lät" Glenn tafsa lite, MA, Glenns sambo låg i rummet intill, varför inte bara skrika istället för att först gå ut och röka med Glenn sen in igen och fortsätta där de slutade, med skillnad att hon startade mobilen.)

Så om nu GL dragit av henne kläderna när hon onykter däckat och därefter haft samlag med henne är GL så rökt han överhuvudtaget kan bli, kanske välförtjänt. Att han skulle få lindrigare straff än Glenn Schiller känns otänkbart.
Citera
2021-03-12, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay79
När blev 49 % "de flesta"?

Läser man på sidan ser man också att det är ganska små skillnader mellan män och kvinnor. För att ta ett exempel så skiljer det en procentenhet i andelen kvinnor respektive män som haft svåra psykiska besvär. Även om det alltså är korrekt, som du skriver, att fler kvinnor än män har svåra psykiska besvär är det ju lätt att i sammanhanget få uppfattningen att det skulle röra sig om en så liten skillnad.

Visste ngn skulle klämma på den biten, bland yngre kvinnor va de 66 procent och studenter är siffran högre än medel på 49 procent. Så de är sannolikt att MÄ har psykiska problem.

Inte sant att de finns små skillnader. De är dubbelt så mycket i många regioner

Framförallt bland kvinnor
Ökningen är som störst bland kvinnor, där dubbelt så många i dag får diagnoserna ångest eller depression som för tio år sedan – diagnoser som 11 procent av länets unga vuxna kvinnor har. Det kan jämföras med de drygt 5 procent av männen i samma ålder med samma diagnos. Ungefär 2,5 procent av länets unga kvinnor har diagnosen ADHD. Bland männen är siffran 2 procent, marginellt lägre.

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/wevPG5/fran-fororten-kan-du-vara-domd-pa-forhand
Citera
2021-03-12, 00:34
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Alltså, att hennes anmälan bygger på sanning tycker åtminstone jag verkar vara rimligare än att hon skulle vara en kallhamrad, beräknande student som planerat detta länge.
Falsk dikotomi.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Dikotomi#Falsk_dikotomi

Det finns en rad möjliga scenarier som kan komma i fråga som alternativ till att hon talar sanning. Att hon skulle ha planerat före julafton att falskanmäla honom är långt ifrån det mest sannolika.
Just detta scenario är väldigt ovanligt vid falska våldtäktsanmälningar.

Betydligt vanligare är det att kvinnan ångrar sig dagen efter och har svårt att acceptera – med en kanske något förskönad självbild – att hon skulle kunna gå med på det som faktiskt hände på fyllan i stundens hetta.
Det låter inte alls sannolikt att en 30-årig kvinna som låter sig förföras med mat, förbättrade karriärmöjligheter, vin och charm till att ha sex med en 70-åring hon aldrig umgåtts med tidigare ångrar sig dagen efter och har svårt att förena detta med hur hon ser på sig själv, sin sexualitet och integritet. Är sedan psykisk instabilitet inblandad, kan hon få för sig att hon blivit utsatt för ett övergrepp.
En väninna som vill "hjälpa" och som den ångersamma kvinnan behöver upprätthålla ett gott anseende inför, kan i en sådan situation ha väldigt destruktivt inflytande.
Citera
2021-03-12, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne

Rättsväsendet kluddat med åtalet som aldrig blev av mot Julian Assange i så många år.
Jag menar att det är rätt åt dem allihopa att ha blivit uppslukade av konstiga feministiska idéer.
På det viset är det ju KARMA

Så är det. Våldtäkt är ett politiskt maktspel ibland. De kan riktas mot måltavlor för staten i allmänhet.

Fungerar som så att polisen tar kontakt med alla kvinnor Julian haft kontakt med och övertygar dom att de har utsatts för våldtäkt, och inte haft sex. De är när de är stora politiska fördelar för makthavare.
Citera
2021-03-12, 00:38
Medlem
Clay79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RamaZotero
Visste ngn skulle klämma på den biten, bland yngre kvinnor va de 66 procent och studenter är siffran högre än medel på 49 procent. Så de är sannolikt att MÄ har psykiska problem.

Inte sant att de finns små skillnader. De är dubbelt så mycket i många regioner

Framförallt bland kvinnor
Ökningen är som störst bland kvinnor, där dubbelt så många i dag får diagnoserna ångest eller depression som för tio år sedan – diagnoser som 11 procent av länets unga vuxna kvinnor har. Det kan jämföras med de drygt 5 procent av männen i samma ålder med samma diagnos. Ungefär 2,5 procent av länets unga kvinnor har diagnosen ADHD. Bland männen är siffran 2 procent, marginellt lägre.

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/wevPG5/fran-fororten-kan-du-vara-domd-pa-forhand

Men kom igen. Bara för att man har sömnproblem hittar man väl inte på att man blivit våldtagen av en gammal gubbe? Tycker siffrorna är irrelevanta. Sömnproblem och stress är knappast nåt som gör att man hittar på att man blivit utsatt för allvarliga brott. Eller var vill du komma?

Och OM MÄ nu lider av psykisk ohälsa. Är det väl ännu mer hemskt om hon dessutom ska få gubbsnopp i sig mot sin vilja? Vad är relevansen i snacket om psykisk ohälsa?
Citera
2021-03-12, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
MÄ?

Fyllde 29 år 2019.

https://www.advokaten.se/Tidningsnummer/2019/nummer-8-2019-argang-85/advokatdrommen-vacktes-bland-barnen-i-kloakerna/

"Före detta justitierådet Göran Lambertz är Sunita Memetovics vän och mentor. De träffades första gången på alumnidagen i Uppsala år 2012, då Göran Lambertz höll ett seminarium om romska frågor."

Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Hon tog examen 2016 och är idag advokat.

Nu ser jag inget intresse i att spekulera kring MÄ men innan detta drar iväg kan det ju konstateras att hon inte är student.

Hon studerar igen sen september 2020, förmodligen en påbyggnadsutbildning. Verkar även ha utövat karate på hög nivå. Fyllde 30 förra året. Så inte helt osannolikt att det faktiskt är hon.

Ser verkligen fram emot utvecklingen denna tråd kommer ta om det nu är hon, ung kvinna och rom. Fyfan, jag har sagt det förr och jag säger det igen; förr i tiden kunde man ändå lita på att det gick att hämta lite matnyttig info här på fb och att flashbackare faktiskt var bra på research. Nu är det bara ett jävla sd- och incel-tillhåll. Om det är hon så kommer denna tråd spåra, precis som alla andra potentiellt intressanta fb-trådar.
Citera
2021-03-12, 00:41
Medlem
BlueGazellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RamaZotero

Skall sägas nästan alla kvinnor i Sverige har psykiska problem, och knappast är stabila människor. Dom ljuger ofta. Har dom slut på pengar vill dom ha skadestånd för våldtäkt som är saftigt, lite över 100 000 kronor oftast. Sen om dom konkurrerar med dig som dom haft sex med vill dom boosta sin egna karriär genom offerrollen och kvinnors rättigheter genom att stötta och få stöd av andra kvinnor samt undvika hor stämpeln.

Är du på riktigt? Hur kan man ens med att uttrycka sig som du gör? SÅ tydligt att du själv är personligt engagerad i detta, har du själv horat runt och legat med tjejer och blivit anklagad eller? Säger mer om DIG än någon kvinna. Borde inte bli provocerad men jag blir det ändå. Som kvinna blir man så jävla trött på att läsa tråd efter tråd här fylld av kvinnohat. Var är ert problem? Svårt att få tjejer? Eller kan det vara så att det egna låga intellekt gör att ni umgås och drar till er samma typ av tjejer😩🤢🤯
Dina åsikter är just det, bara dina ruttna åsikter helt utan fakta.
Nästan alla har psykiska problem, ljuger och har inga pengar🤔 Du pratar nog om dig själv, för fakta är inget du sysslar med. Hjälp, jag önskar dig verkligen lycka till med dina relationer för det behövs. Gå över till killar så blir det succe!

Som tur är så vet jag att det finns mängder av bra, smarta män. Hade man utgått från de puckade åsikter man läser här så hade man HELT givit upp hoppet om män
Citera
2021-03-12, 00:41
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Kvinnans ord räcker alltså enligt dig och det är så rätten resonerar också om historien är rimlig och inte kan motbevisas. I praktiken innebär detta att en kvinna som är någorlunda smart kan få en man fälld om hon bara kan lyckas få mannen att spendera tid med henne i samma bostad utan vittnen och sedan kan hitta på en historia som håller ihop.

Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Jag håller med om att den är trovärdig. sen vet jag iofs inte om trovärdigheten brukar vara den springande punkten, utan att man ställer myckry låga krav på vad som ska tillföras denna iofs trovärdiga berättelse för att den ska vara anses styrkt utom rimligt tvivel. Det är så enkelt för åklagaren att uppnå sin bevisbörda, att bevisbördan utan någon egentlig svårighet flyttas över på den tilltalade som genom sin berättelse måste göra det mindre sannolikt att MÄs berättelse är sann, något som ofta är helt omöjligt. (Det är som känt ofta svårt att bevisa att en händelse inte inträffat.)
Han har ju hävdat att "ingenting har skett emot hennes vilja". Det är ju, som jag ser det, ett medgivande om att någonting ändå har skett. Så han är nog körd, skulle jag tro. Och kanske lika bra det, han ger irl intryck av att kunna vara en snuskgubbe. Brukar småvissla för sig själv, något undanglidande, i kassakön när man kollar in honom. Liksom "tralla la la la, jag är ingen speciell person". Ja, ja. Det är svårt att beskriva men hoppas ni fattar vibbarna han ger.
Citera
2021-03-12, 00:44
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Tyvärr är det så jävligt.

(Titta bara på Glenn Schiller, vad fick han, tre år? Utan att ens penetrerat motpart, en brud känd för att lätt ljuga, känd för att använda kokain, ord mot ord, förutom att hon startade mobilen och därefter "lät" Glenn tafsa lite, MA, Glenns sambo låg i rummet intill, varför inte bara skrika istället för att först gå ut och röka med Glenn sen in igen och fortsätta där de slutade, med skillnad att hon startade mobilen.)

Så om nu GL dragit av henne kläderna när hon onykter däckat och därefter haft samlag med henne är GL så rökt han överhuvudtaget kan bli, kanske välförtjänt. Att han skulle få lindrigare straff än Glenn Schiller känns otänkbart.

Jag är inte insatt i fallet Schiller men det förvånar inte på något sätt. Mannen kan åka dit även om vi vanliga dödliga ser saker i kvinnans berättelse som känns osannolika och ibland även om kvinnan tvingas ändra sin historia när den bemöts. Ofta motiveras det med att kvinnan varit så skärrad att det snarare styrker hennes historia att hon i det tillståndet minns en del detaljer lite fel.

Viktigast är att inte påstå sådant som inte kan stämma. T.ex. om hon säger att mannen knullade henne och han kan bevisa att han är impotent då blir det besvärligt. Säkrast för kvinnan är om hon faktiskt knullade honom men påstår att han började när hon sov. Då vet hon att han inte är impotent och kan motbevisa henne på det sättet och då kan hon också säkra sperma för att bevisa att sex har ägt rum. Alternativt kan hon säga att han slickade henne för då krävs varken att han kan få upp den och sperma har då heller inte förekommit.

Klockrent att påstå att hon sov för då behöver hon inte redogöra för något om hur sexet ar inletts eller hur hennes läder åkt av och kan aldrig motbevisas om några sådana uppgifter såvida inte Lambertz har filmat hela kvällen och natten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in