Citat:
Jag skulle nog säga att kvinnans berättelse är trovärdig eftersom hon anmälde honom. Betänk att de har haft kontakt länge, att han varit som en "extrapappa" för henne o.s.v. Något som kan sägas beläggas av att han bjuder hem henne att fira julafton med honom, på tu man hand antar jag.
Hur är egentligen hans civilstatus? Jag har länge undrat. Han är skriven i Luthagen tror jag, men ses ofta på buss 7, där han brukar kliva av i Norby. Jag har ofta funderat på vad han gör där och gissat på barnbarn, en exfru eller kanske något pök. Likaså ses han väl ofta i Gottsunda för att vara skriven i stan. På Willys köpte han bland annat godis i julas, därför min tanke om barnbarn (men även tonårstjejer och unga kvinnor gillar ju godis).
Alltså, att hennes anmälan bygger på sanning tycker åtminstone jag verkar vara rimligare än att hon skulle vara en kallhamrad, beräknande student som planerat detta länge.
Hur är egentligen hans civilstatus? Jag har länge undrat. Han är skriven i Luthagen tror jag, men ses ofta på buss 7, där han brukar kliva av i Norby. Jag har ofta funderat på vad han gör där och gissat på barnbarn, en exfru eller kanske något pök. Likaså ses han väl ofta i Gottsunda för att vara skriven i stan. På Willys köpte han bland annat godis i julas, därför min tanke om barnbarn (men även tonårstjejer och unga kvinnor gillar ju godis).
Alltså, att hennes anmälan bygger på sanning tycker åtminstone jag verkar vara rimligare än att hon skulle vara en kallhamrad, beräknande student som planerat detta länge.
Jag håller med om att den är trovärdig. sen vet jag iofs inte om trovärdigheten brukar vara den springande punkten, utan att man ställer myckry låga krav på vad som ska tillföras denna iofs trovärdiga berättelse för att den ska vara anses styrkt utom rimligt tvivel. Det är så enkelt för åklagaren att uppnå sin bevisbörda, att bevisbördan utan någon egentlig svårighet flyttas över på den tilltalade som genom sin berättelse måste göra det mindre sannolikt att MÄs berättelse är sann, något som ofta är helt omöjligt. (Det är som känt ofta svårt att bevisa att en händelse inte inträffat.)