2021-03-11, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
inte alls - men det krävs en sprängpatron för att antända den. Det är där krutstubinen - och tändstickorna - kommer in i bilden.

Slagtändare eller elsprängkapsel då? Hemgjord eller medplockad från jobbet.
Citera
2021-03-11, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Vi har nog uppfattat saken på olika sett, antar jag? Jah har förstått att bilden är tagen av polacken, Orij L. den här bilden lämnade han till polisen när han gjorde anmälan.

Sedan, senare lämnade Orij L. bilden även till en person som kontaktade honom = personen som publicerade den här.

Summa summarum, bilden är tagen innan polisen varit där. Detta är min uppfattning.
Hmmm. Polacken kan ha inte kommit ner från berget och ta bilder där nere utan att gå långa vägar runt. Knappast skulle han kunnat hittat till ravinen, så pass udda plats och svårt åtkomligt ligger ravinen. Dessutom det började mörkna, säger han själv, och sökte sig till västerut till bussen.
Citera
2021-03-11, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflaren
Jag vet inget om hur detta gått till. Det jag däremot har lite kännedom om är hur man får militära sprängmedel att smälla.
Citera
2021-03-11, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suntoucher76
Sen så är klippan inte alls så brant och dramatiskt i verkligheten det konstaterades ju i efterhand av några härifrån som tog sig dit för att kolla platsen.
Jag har svårt att tro att de har vait på rätta platsen. Även medias bilder går inte att lita på. Jag har sett ravinen länge sedan. Har bott i närheten 50 år, men aldrig varit uppe på klippan.
Citera
2021-03-11, 22:30
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Nä. Du tror väl på manipulerat val i USA också kanske. Då går man nog bet på,att övertyga.

Inte så mycket med tråden att göra, men du anser alltså att demokraterna hade fel i sina påståenden om valpåverkan 2016?
Citera
2021-03-11, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LatexJocke
I såna här fall kan man inte bara haspla ur sig en massa utan att ha på fötterna.

Orsaken till att jag svarade dig var för att du skrev detta:

"Tillvägagångssättet är med stor sannolikhet sprängning.
Dessa två saker kommer att komma fram tydligt."

Om du nu är så övertygad att alla som inte håller med dig kommer att tvingas pudla senare, så måste du väl också ha mer på fötterna än bara teorier?

Det är väl ganska rimligt?

Så du menar att på,Flashback får bara den absoluta sanningen framföras.
Citera
2021-03-11, 22:34
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Avicii hade också en till synes perfekt tillvaro; såg bra ut, ung, framgångsrik världsartist, rik, två till synes fungerande föräldrar, uppvuxen i ett bra område i Sthlm, musikstudio på Strandvägen, ett hus om 600 kvm med pool i Los Angeles, sysslade med det han älskade och hade en hund som man sällan lämnar i sticket men ändå tog han sitt liv.

Hn gjorde det på hotellet. Han sprang inte ut i öknen och sprängde sig.
Citera
2021-03-11, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Du får rätt! Jag har inte sett!
I tråden finns bild på det som är ett ben. Det liknar köttslamsor och styrker teorin om sprängning.
Citera
2021-03-11, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Hmmm. Polacken kan ha inte kommit ner från berget och ta bilder där nere utan att gå långa vägar runt. Knappast skulle han kunnat hittat till ravinen, så pass udda plats och svårt åtkomligt ligger ravinen. Dessutom det började mörkna, säger han själv, och sökte sig till västerut till bussen.

Men, ursäkta men jag fattar inte vad du menar? Han har ju varit där och larmat (trots det tog sin tid)!

Hur han kom dit och tog bilder har jag ingen aning om. Det finns bild på honom där han står bredvid stenblocken, bild han lämnat till pressen, AB eller Expressen, kommer inte ihåg nu.
Bevisligen finns flera människor som varit där, ända inne i "grottan" - men du menar att det är omöjligt?
Är hela tråden en gigantisk fejk
Har du varit där på plats?
Citera
2021-03-11, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflaren
Det var det jag frågade tidigare, en slagändare är av metall och borde finnas kvar oavsett sprängmedel...om det nu är det som använts.
Citera
2021-03-11, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Jag har svårt att tro att de har vait på rätta platsen. Även medias bilder går inte att lita på. Jag har sett ravinen länge sedan. Har bott i närheten 50 år, men aldrig varit uppe på klippan.
Dom har varit på rätt plats, dom fick koordinaterna av polacken och dom har fotat klippa och man ser att det är exakt samma klippa och stenar som polackens bilder.

Polacken = Orij, han som upptäckte kroppen.
Citera
2021-03-11, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
inte alls - men det krävs en sprängpatron för att antända den. Det är där krutstubinen - och tändstickorna - kommer in i bilden.
Låter som ett krångligt självmord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in