2021-03-11, 21:46
Medlem
LatexJockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strykjarnet
Det som stödjer tesen självmord genom sprängning.

Självmord:

Han har varit ute och rekat området tidigare. Polisen har kunnat återskapa bilder på hans dator från platsen.

Han har symboliskt lagt mobil och plånbok på bordet hemma. Ska man springa 5 mil gör man inte det.

Han har sagt var han ska på ett ungefär för att bli hittad någon gång, för att ge sina anhöriga sanningen.

Sprängning:

Vid de första rapporterna om fyndet har polisen rapporterat. Mänskliga kvarlevor misstänks ha hittats. Det säger en hel del om skicket på kroppen, och skador orsakade av en explosion.
Om det inte ens vid ett första tillfälle kunnat avgöras om det rört sig om en människa eller inte.

Vid senare tillfälle rapporteras att bombtekniker är på plats vid fyndplatsen. Det ger rätt tydliga indikationer på vad man hittat.

Om man nu är konspiratorisk av sig är väl den intressanta frågan om Deniz varit med om något i tjänst som gett honom allvarlig PTSD och i så fall vad.

Jag har aldrig mobilen med mig när jag springer. Vare sig det är kortare eller längre sträckor. Skulle jag få för mig att ändå ta den med mig av någon anledning så skulle det vara under en kortare sträcka, aldrig en längre.

Bombtekniker kallas även in vid andra tillfällen.
Senast redigerad av LatexJocke 2021-03-11 kl. 21:49.
Citera
2021-03-11, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneerv
En läsvärd artikel med hans bror och vänner för den som är intresserad: https://imgur.com/a/zGtmrvD

Tänk dock på att denna artikel kom 1 månad innan han hittades så dom vet inte allt vi vet nu.
Tänkte bara så ni vet vart viss info som skrivs här i tråden kommer ifrån och ni vill läsa själva.

Nyfiken på om det finns mer info om ryggsäcken. Utifrån bilden i artikeln ser ryggsäcken inte ut att vara så löparvänlig. Dessutom står det att den hade ett sentimentalt värde för DA. Jag är själv löpare och har svårt att se att man tar på sig en "vanlig" ryggsäck om man ska ut och springa fem mil, snarare en smidig löparryggsäck.
Citera
2021-03-11, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Då hade det blivit halva sträckan och inte fem mil. Nåt stämmer inte här.
Han kan ha hunnit besöka Tyresta by och vända tillbaka. Tyresta by ligger i halvvägs för hans 50-kilometers runda. Han avvek dock från leden. I Tyresta by finns en café, toaletter, lanthandel, bondhus med djur...och även Naturum Tyresta museum.
Citera
2021-03-11, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73
Jag är som många andra inne på självmordsteorin. Jag har ju gjort lumpen och använt pentylstubin. Vad jag kommer ihåg så fanns det två sätt att utlösa den, slagtändare eller krutstubin med tändhatt. Antingen borde slagtändaren finnas kvar eller rester av tändstickor/tändanordning. Finns det andra sätt att lösa ut en pentylstubin eftersom vad jag kommer ihåg så behövde det vara någon form av mindre detonation för att lösa ut den?
Nja riktigt rätt blev det inte där....
Det är en sprängpatron som antänder pentylen - sprängpatronen kan i sig antändas med krutstubin, el eller slagtändare.
Citera
2021-03-11, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Min mening var att inte kan man fota en sko i grottan efter det att poliser ha tagit kroppen och hans tillhörigheter med sig. Omöjligt att skon fanns kvar där. Inte heller kan man falla från en hög och brant bergskilppa så att man hamnar under stora bergsblcok. Omöjligt. Man kan inte överleva fallet av den klippan, att falla på det underlaget nedanför. Han som säger sig tagit bilderna får komma och erkänna, att han har lurat oss.

Vi har nog uppfattat saken på olika sett, antar jag? Jah har förstått att bilden är tagen av polacken, Orij L. den här bilden lämnade han till polisen när han gjorde anmälan.

Sedan, senare lämnade Orij L. bilden även till en person som kontaktade honom = personen som publicerade den här.

Summa summarum, bilden är tagen innan polisen varit där. Detta är min uppfattning.
Citera
2021-03-11, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LatexJocke
"Tro"?

Alltså finns det inga övertygande bevis alls?

Nä. Du tror väl på manipulerat val i USA också kanske. Då går man nog bet på,att övertyga.
Citera
2021-03-11, 21:51
Medlem
Citat:
Min mening var att inte kan man fota en sko i grottan efter det att poliser ha tagit kroppen och hans tillhörigheter med sig. Omöjligt att skon fanns kvar där. Inte heller kan man falla från en hög och brant bergskilppa så att man hamnar under stora bergsblcok. Omöjligt. Man kan inte överleva fallet av den klippan, att falla på det underlaget nedanför. Han som säger sig tagit bilderna får komma och erkänna, att han har lurat oss.
Skon fotades ju FÖRE polisen kom till plats. Skobilden är tagen av polacken som hittade kroppen. Malmens1 kontaktade polacken och frågade om han kunde bekräfta om det var Deniz. Då mejlade polacken bilden med skorna. Och vi alla förstod då att det var Deniz skor då Missing People lagt upp en bild på liknande redan i november.
Citera
2021-03-11, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Nja riktigt rätt blev det inte där....
Det är en sprängpatron som antänder pentylen - sprängpatronen kan i sig antändas med krutstubin, el eller slagtändare.
Ja det blev lite fel i min komatrering och vad jag skrev, men ja, förstås så behövs sprängpatronen. Men hur som helst, det är något av de alternativen, krutstubin eller slagtändare?
Senast redigerad av Farzan73 2021-03-11 kl. 21:56.
Citera
2021-03-11, 21:53
Medlem
Eftersom ingen kan tala om exakt hur han avled . Då är väl Saken klar
Citera
2021-03-11, 21:54
Medlem
Citat:
Sen så är klippan inte alls så brant och dramatiskt i verkligheten det konstaterades ju i efterhand av några härifrån som tog sig dit för att kolla platsen.
Citera
2021-03-11, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73
Ja det blev lite fel i min komatrering, men ja, förstås så behövs sprängpatronen. Men hur som helst, det är något av de alternativen eller?
ingen aning - jag var inte där...
Men OM (nu vet jag alltså inte) man skulle välja något - inte fan sitter man och väntar på en stubintråd som brinner en halvmeter per minut...
Citera
2021-03-11, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
ingen aning - jag var inte där...
Men OM (nu vet jag alltså inte) man skulle välja något - inte fan sitter man och väntar på en stubintråd som brinner en halvmeter per minut...
Vill man verkligen dö (oavsett detta fall) så finns ingen logik.

Jag har varit i en "tuff branch" tidigare, varit beväpnad i tjänst. Jag drabbades av svåra problem en period med 3 självmordsförsök. Jag har 260 stygn och diverse andra problem kvar men just nu är jag glad att jag lever.

Jag hade, i de svåra stunderna, legat och väntat in krutstubinen. Nu hade jag inte tillgång till sådant så mina skador uppkom på andra sätt
Senast redigerad av Farzan73 2021-03-11 kl. 22:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in