2021-03-11, 21:16
Medlem
LatexJockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Det mest märkliga i den här historien är att denna tråd ältar om exakt samma saker som finns i den parallella tråden som levt sen dag 1. De flesta frågor behandlas där. Det är bara att gå dit och läsa.
20.600 inlägg just nu.

För den som inte orkar så kan jag sammanfatta.
Tråden befolkas av 90% konstigt folk som inte ser sanning i vitögat.
Den som har någon form av analytisk förmåga fattar att det är självmord. Det finns ingen annan möjlighet.
Tillvägagångssättet är med stor sannolikhet sprängning.

Dessa två saker kommer att komma fram tydligt. Dock aldrig så tydligt att de som inte villa fatta kommer att köpa det. Men rätt många kommer att ändra sig.

De som nu driver andra frågor förväntas pudla.

Nu tillhör jag de som tror på självmord eller olycka, men vad har du för uppgifter som styrker din teori om att det rör sig om självmord genom sprängning?

Vad har du för godtagbar anledning till att han väljer just det av alla metoder?

Finns det i nuläget inga bevis du kan lägga fram som pekar åt att Deniz tagit sitt liv genom sprängning, så är det en lika galen tanke som alla de som tror att han blev mördad under ett hemligt uppdrag.
Citera
2021-03-11, 21:21
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Det mest märkliga i den här historien är att denna tråd ältar om exakt samma saker som finns i den parallella tråden som levt sen dag 1. De flesta frågor behandlas där. Det är bara att gå dit och läsa.
20.600 inlägg just nu.

För den som inte orkar så kan jag sammanfatta.
Tråden befolkas av 90% konstigt folk som inte ser sanning i vitögat.
Den som har någon form av analytisk förmåga fattar att det är självmord. Det finns ingen annan möjlighet.
Tillvägagångssättet är med stor sannolikhet sprängning.

Dessa två saker kommer att komma fram tydligt. Dock aldrig så tydligt att de som inte villa fatta kommer att köpa det. Men rätt många kommer att ändra sig.

De som nu driver andra frågor förväntas pudla.

Det 'roliga' i kråksången är att de är lika säkra på att de har rätt som du
Citera
2021-03-11, 21:22
Medlem
Brodern bor i Liljeholmen enligt andra inlägg

Citat:
Ursprungligen postat av Suntoucher76
Mat finns faktiskt att köpa på söder med. Bor inte brodern i söderort? Finns ju annars fint kött över disk i tex Södermalmshallen inte långt från Deniz lägenhet.
Senast redigerad av Enlitenide 2021-03-11 kl. 21:22. Anledning: Xx
Citera
2021-03-11, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enlitenide
Brodern bor i Liljeholmen enligt andra inlägg
Exakt. Vissa här inne verkar tro att han åkte till Liljeholmen enbart för att handla specifik mat.
Citera
2021-03-11, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LatexJocke
Nu tillhör jag de som tror på självmord eller olycka, men vad har du för uppgifter som styrker din teori om att det rör sig om självmord genom sprängning?

Vad har du för godtagbar anledning till att han väljer just det av alla metoder?

Finns det i nuläget inga bevis du kan lägga fram som pekar åt att Deniz tagit sitt liv genom sprängning, så är det en lika galen tanke som alla de som tror att han blev mördad under ett hemligt uppdrag.

Det är behandlat ungefär 500 ggr i vardera tråden. Sen får man tro på vilket man vill.
Jag säger inte att det är säkert. Bara näst intill
Citera
2021-03-11, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Det 'roliga' i kråksången är att de är lika säkra på att de har rätt som du

Precis. Vi lever ju i ett fritt land som man brukar säga.
Citera
2021-03-11, 21:32
Medlem
Det är dags att låsa den tråden av respekt för DA:s familj och anhöriga.
Citera
2021-03-11, 21:32
Medlem
Det som stödjer tesen självmord genom sprängning.

Självmord:

Han har varit ute och rekat området tidigare. Polisen har kunnat återskapa bilder på hans dator från platsen.

Han har symboliskt lagt mobil och plånbok på bordet hemma. Ska man springa 5 mil gör man inte det.

Han har sagt var han ska på ett ungefär för att bli hittad någon gång, för att ge sina anhöriga sanningen.

Sprängning:

Vid de första rapporterna om fyndet har polisen rapporterat. Mänskliga kvarlevor misstänks ha hittats. Det säger en hel del om skicket på kroppen, och skador orsakade av en explosion.
Om det inte ens vid ett första tillfälle kunnat avgöras om det rört sig om en människa eller inte.

Vid senare tillfälle rapporteras att bombtekniker är på plats vid fyndplatsen. Det ger rätt tydliga indikationer på vad man hittat.

Om man nu är konspiratorisk av sig är väl den intressanta frågan om Deniz varit med om något i tjänst som gett honom allvarlig PTSD och i så fall vad.
Citera
2021-03-11, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalmartjejen
Du kan ha en poäng. Omedvetet / indirekt ett av honom rop på hjälp kanske.

Jag antar det... det kommer man antagligen aldrig få veta men jag undrar vilka som fick smset och om det ledde till någon konversation. Eller om han inte fick något svar? Generellt har jag fått bilden av att han träffade sina vänner sällan och verkar ha haft betydligt fler vänner tidigare i livet än på senare år. Han kanske sorgligt nog var väldigt väldigt ensam? Inga framgångar i världen blir särskilt betydelsefulla om man inte kan dela glädjen med någon.
Citera
2021-03-11, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Varje gång den här skobilden kommer upp får jag en störande känsla, samma som när jag såg skosulan första gången i gropen (bilden). Sulan är så ren! Har bortförklarat för mig själv den på alla sätt och vis. Skor kan ha varit ganska nya, han sprang inte mycket, gym och annan träning, flera par skor, hela hösten/ vintern har varit väldigt regnig, det var mycket snö som smält och sköljt sulan..... men ingen slitage...?
Nu har jag präntat av mig känslan, förhoppningsvis kan lämna den.

Min mening var att inte kan man fota en sko i grottan efter det att poliser ha tagit kroppen och hans tillhörigheter med sig. Omöjligt att skon fanns kvar där. Inte heller kan man falla från en hög och brant bergskilppa så att man hamnar under stora bergsblcok. Omöjligt. Man kan inte överleva fallet av den klippan, att falla på det underlaget nedanför. Han som säger sig tagit bilderna får komma och erkänna, att han har lurat oss.
Citera
2021-03-11, 21:43
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollegah1
Det är dags att låsa den tråden av respekt för DA:s familj och anhöriga.
Tror fortfarande det är för många som undrar gällande någon explosion o som vill veta.

Men jag håller med dig.
Citera
2021-03-11, 21:44
Medlem
LatexJockes avatar
Citat:
Det är behandlat ungefär 500 ggr i vardera tråden. Sen får man tro på vilket man vill.
Jag säger inte att det är säkert. Bara näst intill
"Tro"?

Alltså finns det inga övertygande bevis alls?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in