2021-03-11, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LatexJocke
Är det självmord det rör sig om, så är det ett bra sätt att köpa sig gott om tid. Jag kan tänka mig att det ska mycket till rent mentalt (även om man har bestämt sig) för att våga ta steget fullt ut och göra slag i sak. En runda på fem mil skapar gott om utrymme till att fundera över saker och man slipper känna sig stressad över att bekanta ska ge sig ut och leta i första taget.
Så kan det ju faktiskt vara. Han hade inte kolhydratmässigt laddat för ett sådant kraftprov som fem mils löpning innebär. Han var i grunden ingen långdistanslöpare. Han hade googlat på enkelbiljett.. osv osv. Nu börjar t o m jag tro på planerat självmord. Han lämnade mobilen hemma - vem lämnar mobilen hemma? Om man behöver hjälp så är det en livlina - och det vet han ju med all säkerhet. Usch vilken historia.
Citera
2021-03-11, 18:16
Medlem
Förstår inte mystiken med köp av en enkelbiljett, han hade väl planerat att åka kommunalt dit men springa ända hem?
5 mil sa han ju till kompisgänget.
Citera
2021-03-11, 18:24
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Vad är det för personliga problem hade DA? Ung, frisk, snygg kille, svart bälte i karate, fyra militära jägarutbildningar, ett chefsjobb inom militären...

Ja, för det är enbart det som räknas i livet.
Citera
2021-03-11, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Redan den 6. februari kunde man läsa och se en bild av hans Salming skor på imgur länken. https://imgur.com/a/zGtmrvD

Den 8. mars hittade man honom död. Man hade en månad på sig att rekonstruera en plats och visa bilder av en skoi en grotta. Hur kunde han falla ner i en grotta under sora stenblock är helt ologiskt. Detta hände efter det att poliser hade redan hämtat bort kroppen och skorna.

Varje gång den här skobilden kommer upp får jag en störande känsla, samma som när jag såg skosulan första gången i gropen (bilden). Sulan är så ren! Har bortförklarat för mig själv den på alla sätt och vis. Skor kan ha varit ganska nya, han sprang inte mycket, gym och annan träning, flera par skor, hela hösten/ vintern har varit väldigt regnig, det var mycket snö som smält och sköljt sulan..... men ingen slitage...?
Nu har jag präntat av mig känslan, förhoppningsvis kan lämna den.
Citera
2021-03-11, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suntoucher76
Förstår inte mystiken med köp av en enkelbiljett, han hade väl planerat att åka kommunalt dit men springa ända hem?
5 mil sa han ju till kompisgänget.
Då hade det blivit halva sträckan och inte fem mil. Nåt stämmer inte här.
Citera
2021-03-11, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
Jag misstror dig och ditt inlägg, tyvärr.
Det är min känsla men ,men jag har haft fel förut.
Samma här, låter som en kille som skriver.
Citera
2021-03-11, 18:42
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Då hade det blivit halva sträckan och inte fem mil. Nåt stämmer inte här.

Precis. Hade min kompis ringt (idrottare) och sagt att han skulle springa 5 mil på Sörmlandsleden i november 14 i det vädret, halt, slirigt och ruggigt, solen går ner vid 15 tiden.
Då hade jag bara skrattat och frågat om han var full, eller.

Nåt stämmer inte...
Citera
2021-03-11, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Precis. Hade min kompis ringt (idrottare) och sagt att han skulle springa 5 mil på Sörmlandsleden i november 14 i det vädret, halt, slirigt och ruggigt, solen går ner vid 15 tiden.
Då hade jag bara skrattat och frågat om han var full, eller.

Nåt stämmer inte...
Ingen med förståndet i behåll (min bäste vän är yrkesmilitär) ränner ut en eftermiddag i mörkret utan mobil. Det finns inte på kartan. De är ytterst säkerhetsmedvetna och det sitter i ryggraden. Nån sprängning tror jag dock inte på. Men vad hände här?
Citera
2021-03-11, 18:51
Medlem
Dinpappastjejs avatar
Citat:

Det måste vara en komplimang ändå?
Citera
2021-03-11, 18:52
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ja jag tror BS.
Citera
2021-03-11, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinpappastjej
Det måste vara en komplimang ändå?
Inte direkt om du utger dig för att vara tjej. Lägg upp en bild på dig & Deniz, du kan blurra dig själv om du vill vara anonym.
Citera
2021-03-11, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Ja jag tror BS.

Fan va sjukt!

Jag tänkte exakt samma sak när jag läste. Det låter som en inre monolog av en kille.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in