2021-03-11, 21:52
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Jaså.

Det stod på Expressen.

https://www.expressen.se/nyheter/lak...lade-en-idiot/

Tack!

Jaha, där stod det ja. Att de inte skäms? Alltså det blir ju så löjeväckande med dessa desperata försök. Det är så genomskinligt att det är vänstervriden media. Fattar de själva inte hur jävla löjligt det ser ut? Sandlådenivå, men ändå lägre.

Alla läkarna ska enligt Samnytt, tidigare hatsajten Avpixlat, vara AT-läkare och anställda på vårdbolaget Tiohundra, placerade på olika arbetsplatser.
Citera
2021-03-11, 22:28
Medlem
Vilka idioter dom kunde väl bara snackat skit utan att posta bilder är inte förvånad att detta gäller kvinnliga 90talister....
Citera
2021-03-11, 22:43
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Tack!

Jaha, där stod det ja. Att de inte skäms? Alltså det blir ju så löjeväckande med dessa desperata försök. Det är så genomskinligt att det är vänstervriden media. Fattar de själva inte hur jävla löjligt det ser ut? Sandlådenivå, men ändå lägre.

Alla läkarna ska enligt Samnytt, tidigare hatsajten Avpixlat, vara AT-läkare och anställda på vårdbolaget Tiohundra, placerade på olika arbetsplatser.

Dom kunde inte skriva främlingsfientliga idag, eftersom dom ville knycka storyn.
Då fick det bli hatsajten.

Imorgon heter den islamofobiska eller nazistiska igen.
Citera
2021-03-11, 22:54
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Poliser snackar skit om kriminella som leker Allan när de åker fast, busschafförer skojar om när de körde ifrån nån som blev arg, snickare skojar om missnöjda kunder osv osv. Får man inte göra det? Är det de här Sveriges framtid är? Kul.
Citera
2021-03-11, 23:09
Medlem
Black-butts-matters avatar
Logiskt. I Sverige finns patienten till för att vårdpersonalen ska ha ett jobb, därutöver är det inte så noga hur det går för dem.
Citera
2021-03-11, 23:23
Medlem
Varför känner jag på mig att ingen av dem kommer straffas för vad de gjort? Jag tycker det är skrämmande att dem i bolaget säger att patienterna är säkra NÄR JOURNALERNA TYDLIGT OUTTAS?! jesus kristus...
Citera
2021-03-11, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Läkare är bara vanliga människor. Jobbet är som ett jobb i allmänhet

Jaha, jag har alltid fått förklarat att högutbildade läkare är lite bättre än oss andra och att dom är värda mycket högre lön för att det ställs så stora krav på dom och att dom har ett så ansvarsfullt arbete.
Citera
2021-03-11, 23:46
Medlem
Mr1931s avatar
Redan i trådstarten förstår man att detta inte är svenska läkare. Inga svenska läkare skulle bete sig på det sättet, det har de ingen fallenhet för eller behov av.

Blattarna som vi givit en trygg och fredad zon i världen att leva i, bidrag att utbilda sig och rättighet att uttrycka sig, de känner däremot ett instinktivt behov av att håna sitt värdfolk.

Såna är de av naturen.

Tänk vad många pensionärer och sjukskrivna som ändå envisas med att rösta för mer invandring. För Sverige är ju ett så rikt och tolerant land.

Jo... tjena...
Citera
2021-03-11, 23:47
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jaha, jag har alltid fått förklarat att högutbildade läkare är lite bättre än oss andra och att dom är värda mycket högre lön för att det ställs så stora krav på dom och att dom har ett så ansvarsfullt arbete.
Fast det är ju sant också. Eller du kan byta ett hjärta lite sådär snitsigt med vinkelkapen nere på fabrikens arbetsbänk ifall det skulle knipa?
Citera
2021-03-11, 23:50
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Det största problemet med vad som händer är egentligen inte att man bryter mot tystnadsplikten, som ju i sig är ett stort problem i sig, utan att läkarnas tankesätt tyvärr äventyrar patientsäkerheten. För att spara pengar slänger de in patienter i diverse fack och utgår från vad de själva anser och tror istället för att utgå från provresultat. Och detta är ett enormt problem. Det dör åtskilliga människor årligen p.g.a denna nonchalans.

Håller med.

Det är viktigare att bli utredd. Det finns inte en läkare idag som bryr sig om hur du mår. Har du ett dåligt testresultat så kanske de fixar det med lite medicin, så siffrorna blir bra. Sedan bryr de sig inte om du mår bättre. Siffror bra patient bra. Men de fortsätter inte och kollar om det finns något annat problem som sätter ned. Eftersom de inte tar prov för detta kan de säga att man är frisk. Fast man inte kan stå på benen knappt. De älskar att förringa ens problem. Så mitt stora problem är att de inte lyssnar om man säger att man mår dåligt. De har löst ett av kanske många problem och de anser sig inte behöva en helhetssyn eller att patienten ens ska fungera i vardagen. Man kommer dit och säger att man plötsligt bara kan gå 10 minuter utan att stupa. Att man får ligga i sängen för att kroppen inte funkar. Jaha säger de då och sedan skiter de i vad man sagt. Så får man gå hem friskförklarad.

Det är så många narcissistiska dåliga läkare därute att man blir rädd. Hade jag varit läkare så hade jag inte släppt en patient som plötsligt försämrats och inte klarar av att stå på benen. Min morsa har aldrig blivit ordentligt utredd, hon har gått med samma konstiga symptom i 10 år. Läkarna säger att hon är frisk trots att hon varit tvungen att kontakta ambulans och få syre flera gånger för att hon blivit blå och inte haft syresatt blod. Läkarna tycker bara att pga ålder kanske hon borde bo på ett sjukhem. När hon förutom dessa av och på problem med andningen är piggare än en 40-åring.

Två reumatologer skrattade ut min kompis inför henne och sa att hon hittade på och hade full rörlighet trots att de inte kunde röra henne för hon var som en pinne. Den ena tog in den andra i rummet för att han också skulle få skratta ut henne. Hon skulle skickas hem utan hjälp när en sa att de gör en slätröntgen. Där fick de se att skelettbenen i ryggen var urholkade och istället hade ryggen skickat ut ett spindelväv av småben som var fästa här och där i ryggen och hade växt fast så att hon inte kunde röra sig. De bad aldrig om ursäkt.

En som min kompis kände blev känd hos VC för att hon kom dit med "förkylning" och menade sig vara svårt sjuk. Efter lång tid blev hon röntgad och det var svårt utvecklad cancer och hon dog kort efter.

Bara för att de bestämt sig med en gång vad man inte har och så ska de bevisa det. Inte genom undersökningar utan bara genom att trycka till folk.

Att de skvallrar på social media är inte konstigt. Men tonen att de hatar patienterna är upprörande.

En del har bestämt sig per telefon. Förra året hade jag blodbrist och jag ringde VC och sa att så mycket blodbrist har jag aldrig haft, är supersjuk måste få hjälp direkt. Detta var i mars och de ville ge mig en tid i oktober. Jag tjatade flera dagar i rad och fick till slut komma och de sa att du får gå hem direkt efteråt och inte tjafsa. Mitt blodvärde var 45 (då brukar man inte kunna stå på benen, man kan dö av att hjärtat slutar slå) och plötsligt skulle jag till akuten. Fick ingen ursäkt där heller för att de varit sviniga. Men jag var ju bara en hypokondriker tills de tog provet och fick se mig. Jag hade ingen färg i ansiktet, grågulblek som man blir av allvarlig blodbrist.

Om man inte tjatar så dör man. Tjatar man blir man betraktad som hypokondriker. Hur ska man göra?
Citera
2021-03-11, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Bomull odlas både i Afrika och USA. En neger är neger på båda kontinenter och kommer ursprungligen från Afrika. Det får man lära sig om man går i skolan.

Negressen borde skeppas tillbaka dit hon kom ifrån. Och plocka bomull.

Ja just det, för i skolan så säger man neger. Ooops
Citera
2021-03-11, 23:56
Medlem
Hur lyckades dom komma in på och slutföra läkarlinjen... Indragna licenser asap
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in