2021-03-12, 12:56
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasputin420
På samma sätt som det ligger i människans natur att prata rasistiskt om människor som ser annorlunda ut.

Det är snarare en psykisk sjukdom. Är man en rasist så har man en psykisk sjukdom.

Men bra försök i att försöka provocera mig.
Citera
2021-03-12, 13:18
Medlem
Agerar och snackar som 14-åriga fjortisar. Kanske är det negern som dragit ner svensken i detta icke sofistikerade skitsnack och hon håller med för att icke kallas rasist.

Typiskt kvinnor att snacka skit om folk. t.om läkare som man ska kunna lita på.
Citera
2021-03-12, 13:23
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Kanske hon som är ledaren i trion, lite rasistiskt att det var en av de mörkhyade kvinnorna som fick gå.
Det kan mycket väl vara så. Hon styr ju i och med sin hudfärg vad som är OK att göra i Sverige och inte. På något sätt kommer nog detta att tonas ned av moderatbitchen de har som högsta höns för vården.
Citera
2021-03-12, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muilak
Ebba Jernbeck. Dotter till Isabella Hökmark fd, Jernbeck, Lehander som är sambo med EU-parlamentarikern Gunnar Hökmark. Ebba är kusin till Anna Martling som utsågs till årets canceerforskare 2020... Antar att Ebba numera är släktens stolthet?

hennes mor anser att det finns inga fattiga i sverige:

https://www.aftonbladet.se/kultur/a/6nBr6z/det-finns-inga-fattiga-manniskor-i-sverige-tycker-jag
Citera
2021-03-12, 13:38
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Jag tror inte du förstår vad Khan Academy är för någonting, kanske är du inte utbildad själv. Det är ju bara ett hjälpmedel man kan använda till skolan. Använde det själv när jag studerade just för att man ofta kunde få diverse koncept bättre förklarat där.

Nog för att det finns argument mot negerns och kvinnornas agerande men att ta hjälp av Khan Academy under sin utbildning är inte ett av dem.

Jag hoppades på att man kunde utläsa sarkasmen i mitt inlägg. Jag förstår ju att du också själv använde dig av Khan Academy eftersom du reagerar så starkt. Och ja, jag är högutbildad. Jag länkade till källan i mitt inlägg så du borde ju lätt ha kunnat förstå sarkasmen i mitt inlägg.

Citat:
För övrigt är det tämligen undermåligt av Samhällsnytt att publicera sån här skit. Folk på högerkanten och konservativa borde vara bättre än att luska i folks egna Facebookchattar om vad de säger, det där är Aftonbladet-metoder. Det är ju ändå privat.

Om du är läskunnig så framkommer det rätt så snabbt, även för dig, att det finns en visselblåsare här som har vänt sig till medier, då gissningsvis Samnytt. Varför skulle inte Samnytt ta upp en sådan här nyhet menar du? Känner du dig obekväm eftersom även du beter dig på samma sätt, som dessa tre personer som togs på bar gärning?

Citat:
Och ser inte hur man kan förvånas över att läkare kan tycka illa om och prata skit om patienter som de upplever jobbiga? De är väl också människor, eller? Pratas ju skit om kunder osv. på varenda arbetsplats så blir man chockerad av det så är man ju verklighetsfrånvänd. Men om de outat journaler är det dock en annan femma.

Folk är förvånade eftersom folk är i allmänhet relativt godtrogna och naiva. Jag är inte förvånad då jag själv känner till problemet mycket väl, utan snarare glad att informationen kommer fram. Och ja, man har alltså visat runt journalen uppenbarligen som du kan se, så där har du din "annan femma".

Jag kan dock se att du inte riktigt förstår problematiken här, något som jag tycker är ganska sorgligt.
Citera
2021-03-12, 13:38
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Det är snarare en psykisk sjukdom. Är man en rasist så har man en psykisk sjukdom.

Så du är läkare med psykisk sjukdom som du diagnosticerat själv?

För du hatar väl vita? Du får väl vissa tankar och känslor när du ser vita människor? Eller är din form av rasism ett "antirasistiskt självförsvar" och därmed per definition inte rasistiskt, även att det är rasistiskt?

Att jämställa rasism med psykisk sjukdom borde diskvalificera en från att jobba ens som undersköterska eftersom man då visat att man inte begriper vad en "sjukdom" är. Vilket borde vara grundläggande.
Citera
2021-03-12, 13:41
Medlem
Citat:

Ung vänster håller tydligen inte med:
https://m.facebook.com/161524537201221/photos/a.712885025398500/2051001268253529/?type=3

Personligen gissar jag på att rasism är ett symtom och inte en sjukdom.
Citera
2021-03-12, 13:42
Avslutad
Förbaskat att det här var den privata sektorn för den offentliga sektorn verkar ju för det mesta sakna kompetens.
Citera
2021-03-12, 13:45
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
hennes mor anser att det finns inga fattiga i sverige:

https://www.aftonbladet.se/kultur/a/6nBr6z/det-finns-inga-fattiga-manniskor-i-sverige-tycker-jag

Allt är relativt, Hon förknippar fattigdom med Afrika.

I Venezuela är en månadslön ca 40-100k.
En korv kostar 20k och en hamburgare 40k, man är beroende av att skicka någon i familjen på utomlandsjobb för att kunna leva normalt i sitt egna hemland.. Det är fattigt.

I Sverige behöver du knappt gå igenom mackens papperskorgar för att ha råd med en korv.
Citera
2021-03-12, 13:53
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Vi som jobbar som läkare är människor också. Ja, vi snackar skit. Men jag snackar skit om otrevliga patienter.

Ja, och de är inte de enda som är läkare här i världen. Jag är väl också människa, men jag behandlar inte andra på detta sätt. Föreligger det sekretess, så är jag skyldig till att förhålla mig till det.

Det är inte svårare än så.
Citera
2021-03-12, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu

En korv kostar 20k och en hamburgare 40k, man är beroende av att skicka någon i familjen på utomlandsjobb för att kunna leva normalt i sitt egna hemland.. Det är fattigt.

I Sverige behöver du knappt gå igenom mackens papperskorgar för att ha råd med en korv.

Ska vi ha Venezuela som referenspunkt så kan vi ju sluta anstränga oss.
Citera
2021-03-12, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu

Venezuela ligger i Sydamerika och inte i Afrika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in