Citat:
Ursprungligen postat av
Smokedchild
Exakt! Kratom överlag är en översoft sak att ta men tänkte ge just phenibut en ärlig chans så tror endast tar det första gången, gillar man det så kan man ju ha det som en grej att ta ibland lite. Det är ju väldigt billigt trots allt och inte en grej man ska ta ofta heller jämfört med kratom som jag tar dagligen.
Jag käkar också kratom dagligen, känns inte helt bra att sätta i sig så mycket växtmaterial varje dag, men det gör så jag inte får heroin cravings. Kunde inte få subutex för jag blev felaktigt klassad som blandmissbrukare. Har dock funderat på att göra egna kratom-extrakt. Det verkar väldigt lätt att göra det. Käkade enormt med kratom förut och då fick jag levervärden som en jävla alkis trots att jag inte dricker alls, men det ska tydligen vara något som bara drabbar ett fåtal med en viss genuppsättning som gör att dom saknar ett enzym som behövs för att bryta ned kratomet. Nu när jag inte tar enorma doser kratom har jag återigen normala levervärden, ändå känns det som att det tär litegrann på kroppen i nuläget. Fast samtidigt har jag lyckats styra upp mitt liv med hjälp av kratom så det är en värd tradeoff. Ursäkta att jag babblar på, jag har åkt på Corona och sitter hemma och har tråkigt.
Jag tycker verkligen phenibut är svinnice. Rankar det väldigt högt på min topplista över beroendeframkallande droger, det märks inte att man är påverkad och man blir social och trevlig och får energi och vill göra saker. Ogillar droger som tvingar en att isolera sig eller gör så att man inte kan bete sig ordentligt eller slöar ned en, typ benso tex. Enda problemet med phenibut är att det är lite för nice, man ska inte underskatta hur fast man kan bli på det. Jag brukar köpa 10g och sen använda det nonstop tills det tar slut vilket brukar ta 10 dagar. Därefter får jag grov brain fog första dagen efter användning och sen mår jag psykiskt dåligt och har svårt att sova i kanske 3 dagar men tycker ändå att det är värt det än så länge. Tycker det är rätt crazy att phenibut är så poppis i nootropic kretsar, folk verkar inte riktigt greppa att det är en drog som kommer att fucka upp ens gabareceptorer lika mycket som benso eller lyrica om man tar det för ofta i för stor mängd vilket man förmodligen kommer göra för eller senare om man betraktar det som en harmlös nootropic. Anyway ursäkta mitt rabblande, skriv gärna något när du prövat det vore kul att höra vad du tycker om det.
Appropå något annat: jag skrev tidigare i tråden att HC scammat mig, det stämmer inte, dom har faktiskt hört av sig nu och erbjudit skälig kompensation, såvitt jag förstått var problemet att deras swish slutade funka vilket i sin tur ledde till att deras support blev floodad av mail från arga kunder som mig. Så det borde gå fine att köpa phenibut från HC nu.