2021-02-20, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slutarrokalinjen
hur står sig Phenibut vs gabapentin mot ångest och hur lång halveringstid har Phenibut?

Phenibut är mycket starkare rus än gabapentin enligt min erfarenhet, så mer effektiv mot ångest. Halveringstiden ska vara 5.3 timmar enligt vad jag läst på NCBI. Dock håller ruset i sig 6-8 timmar, med eftereffekter som ofta känns dagen efter. Nackdelen är ju att Phenibut bör hållas till två doser i veckan för att få ut bäst effekt och minimera beroende, då det är väldigt beroendeframkallande. Har dock läst om folk som fått ut liknande effekt rusmässigt av gabapentin, men det verkar individuellt. Vill du ha något du kan ta varje gång du får ångest hade jag satsat på gabapentin.
Citera
2021-02-20, 22:40
Medlem
tumbleeweeds avatar
Häromdagen när jag var ute på stan och hade tagit phenibut så stannade jag plötsligt upp för att kolla om jag glömt ta på mig byxorna.
Citera
2021-02-24, 16:11
Medlem
Har penihbut och gabapentin korstolerans gabapentin är väl kalium kanalerna och penihbut gaba b ?
Citera
2021-02-25, 03:03
Medlem
nneGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillikungen
Har penihbut och gabapentin korstolerans gabapentin är väl kalium kanalerna och penihbut gaba b ?

alla gabaminerga droger har väl korstolerans med varandra
Citera
2021-02-26, 10:00
Medlem
Men gabapentin är väl ingen gaba drog
Citera
2021-02-26, 10:13
Medlem
Citat:
Men gabapentin är väl ingen gaba drog
Vad frågade du nu? GABApentin är ingen gaba drog? Tänk nu efter lite
Citera
2021-02-26, 13:31
Medlem
Nej gabapentin är ingen gaba drog bara föra gaba är i namnet. Tror det går på kalium kanalerna som Lyrica
Citera
2021-02-26, 14:55
Medlem
Citat:
Nej gabapentin är ingen gaba drog bara föra gaba är i namnet. Tror det går på kalium kanalerna som Lyrica
Det är en GABA-analog; däremot agerar den inte på GABA-receptor utan inhiberar specifika kalciumkanaler.

Men alla Gaba-analoger har korstollerans ändå, hur än dom verkar i hjärnan.
Citera
2021-02-27, 16:13
Medlem
Citat:
Din hjärna skiter fullständigt i det, Gabapentin och Phenibut är lika som fan.
Som att dricka whiskey när man försöker sluta med vodka (lite förenklat naturligtvis)
Citera
2021-02-27, 21:01
Medlem
Är det någon som varit modig nog att testa att ta Phenibut IR?
Jag gissar att HCL inte passar så bra för det? Har läst om användare på andra sidor som har testat med FAA i alla fall.

(Varför skulle jag vilja ta phenibut rektalt? Jo, det är det administreringssätt som brukar ge snabbaste och starkaste effekt. Samt att det med många substanser är det sätt med minst obehag)
Citera
2021-02-28, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sajbersimon
Är det någon som varit modig nog att testa att ta Phenibut IR?
Jag gissar att HCL inte passar så bra för det? Har läst om användare på andra sidor som har testat med FAA i alla fall.

(Varför skulle jag vilja ta phenibut rektalt? Jo, det är det administreringssätt som brukar ge snabbaste och starkaste effekt. Samt att det med många substanser är det sätt med minst obehag)
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Phenibut

Här står det att det tar 20-30 min IR.
Citera
2021-03-02, 12:44
Medlem
nneGs avatar
var kan man köpa phenibut förutom HC? dom har scammat mig och svarar inte på mail, vill inte stödja deras verksamhet mer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in