Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
Tänvad man kan se saker olika. Jag tycker att bara för det faktumet att Ebba, genom sin slughet var ända köparen. Borde hon inte utnyttjar detta till att bjuda underpris. Faktumet att Esbjörn inte reagerade tyder enligt mig på att han inte var insatt på fastighetsmarknaden.
Det faktumet att Ebba använder faktumet att det står två skrot bilar i trädgården och att hon ska stå för bortfraktningen till en summa av 300 tusen är ju helt barok.
Bara det att du skriver "ända" säger en hel del.
Esbjörn hade all möjlighet att prata med mäklare eller göra en värdering innan om han ville. Att försöka kalla Ebba "slug" för att hon 'eventuellt' sparat 2-300 tkr när hon köpte en fastighet tyder mer på hur dåligt insatt du är i fastighetsköp.
Kan lova att jag kan gå in på hemnet idag, ta kontakt med en mäklare och hitta ett hus som jag kan göra en lika "bra" affär på utan att ens svettas. Och då pratar vi till och med en affär där ett hus legat på öppna marknaden, värderats av en mäklare och säljaren väljer ändå att sälja 2-300tkr under vad de KANSKE kan få vid en budgivning.