2021-02-28, 11:59
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
För att få jobb på socialkontor måste man ha examen, socionom kallas det. Utan examen och yrke, inget jobb av det slaget på den öppna marknaden. Hon får förlita sig på nepotism inom näringslivet eller de kontakter hon skaffat sig inom politiken.

Innan Ebba blev politiker jobbade hon som fasadmålare. Hon kan kanske städa på hotel och bädda sängar likt Måna?
Se där, fasadmålare. Bäst att hon sätter sig i skolbänken då när KD åkt ur riksdagen.
2021-02-28, 12:00
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Exakt så här skrev han.

Citat:
KD är ju ingen representant för kristna i Sverige. Det är ett parti fött ur pingströrelsen som väldigt få kristna i Sverige tillhör.

Anders Lindberg

Men vad fan, har stackars Anders Lindberg börjat kröka så pass hårt eller är det andra tunga droger han tar?
2021-02-28, 12:03
Medlem
Citat:
Om affären hade varit korrekt genomförd hade Ebba haft lagfart.

Nu har hon ingen lagfart utan att kriga mot en åldring i domstol för att eventuellt uppnå en pyrrhusseger.

Till priset att hon är utskämd och skämt ut KD och det borgerliga blocket. Beröringsskräck ska inte underskattas om hon babblar på om att bli socialminister, eller något liknande där hennes maktutövande drabbar äldre och svaga.
fel - om Esbjörn inte på felaktiga grunder brutit avtalet och börjat krångla hade ebba fått lagfarten.
Juridiskt finns inga fel begångna från Ebba sida.
Du kan inte bara hitta på egna lagar som personer måste följa för att du ska tycka saker gått rätt till. Du kanske inte stöter på det dagligen när du leker med dockor och i din fantasi kan ska vilka regler och lagar du vill utan protest - men i verkligheten kommer du stöta på desto fler problem med den idén.
2021-02-28, 12:03
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Nja han var tidigare inom KD och hoppades klättra inom partiet.
Bom stopp & utkastad då han begått grovt sexbrott mot minderårig i beroendeställning.
Ja han ser ner på relativt unga tjejer, även misshandlat och stalkat sitt ex.
Fanns tidigare en artikel i KDs egen tidning om just detta, numera borttagen från nätet.
Kanske liiite hatisk och avundsjuka mot KD ledaren, det var ju dit upp inom KD han suktade efter och han anser sig dessutom oskyldigt dömd i HD.

På allvar? Saying what? Blev den här Binninge utslängd av KD för sexbrott mot minderåring? Och...snacka om perfekt storm. Denne Binninge, fd KD politiker som säkert hatar Ebba och vill hämnas på partiet råkar i slag med denna svarta änkan Margaretha Majkgård, Arboga kvinnan look-alike. Margareta, som vi får anta är en fullblodspsykopat lägger upp en skutskastningskampanj med denne fd KD politiker som brinner av hämdlyst. Fan, låter ju som en roman. En krimroman på Upplandshöjder. I rollerna, partiledaren i KD, fd sexanklagad kriminell f.d KD politiker som brinner av hämndbegär, plus en psykopatisk kvinna som ärver alla sina kunders egendomar när de dör. Scary...
Senast redigerad av johnthedickholmes 2021-02-28 kl. 12:06.
2021-02-28, 12:04
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Nu går du in i Ebba Buschs honungsfälla. Med ett primitivt tänk. Man behöver inte göra enkla saker komplicerade.

Om Ebba Busch hade frågat mig om råd hade jag talat om för henne att det viktigaste är att genomföra affären korrekt genom att se till att en större oberoende mäklare på orten anlitades av säljaren. Jag hade sagt till henne att använda sin övertalningsförmåga till att övertyga Esbjörn om att det är det enda rätta, och att hon sockrar erbjudandet med att hon står för den utgiften om han är så snål som hon påstår.

Som politiker hade jag påmint henne om vikten av transparens, och gett henne en läxa i konsekvenstänk.

Politiker, jurister, mäklare och andra personer inom yrket med vett ser alltid till att köpa på öppna marknaden. Ett alternativ är att ta skydd bakom en advokat med det ansvar denne har om god advokatsed.

Om fastighetsaffären rör en grannfastighet, eller där man bor, är det grundläggande att man skiter inte där man äter. Enkla råd som skulle gjort Ebba Busch till lycklig ägare av Esbjörns fastighet i det fall han verkligen ville sälja. Med risk att köpeskillingen hade blivit avsevärt högre.

Du har faktiskt helt rätt i detta ”blomman” dina råd är både riktiga, korrekta och klarsynta, så borde försäljningen av fastigheten egentligen ha gått till och man kakkar inte i eget bo.
Vem som hade honungsfälla låter jag vara osagt, då även fastigheten verkat locka som fälla.
Tyvärr litade Ebba på Esbjörn och på sig själv för mycket, med resultat att Esbjörn med försäljningen kakkade i eget bo och orsakade då att även Ebba kakkade i eget bo, vilket inte alla förstått.
2021-02-28, 12:05
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Jag hade klivit tillbaka eftersom det skulle ha känts olustigt att flytta in i en fastighet mot säljarens vilja. Jag skulle verkligen inte ha trivts i den situationen.

Som jag tror kommer domstolen att komma fram till att Ebba har rätt till fastigheterna det rör sig om. Så rent strikt juridiskt har hon rätt. Sen är ju nästa fråga om det kommer att kännas rätt för henne. Och om det kommer att kännas rätt för andra.
2021-02-28, 12:07
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Nu går du in i Ebba Buschs honungsfälla. Med ett primitivt tänk. Man behöver inte göra enkla saker komplicerade.

Om Ebba Busch hade frågat mig om råd hade jag talat om för henne att det viktigaste är att genomföra affären korrekt genom att se till att en större oberoende mäklare på orten anlitades av säljaren. Jag hade sagt till henne att använda sin övertalningsförmåga till att övertyga Esbjörn om att det är det enda rätta, och att hon sockrar erbjudandet med att hon står för den utgiften om han är så snål som hon påstår.

Som politiker hade jag påmint henne om vikten av transparens, och gett henne en läxa i konsekvenstänk.

Politiker, jurister, mäklare och andra personer inom yrket med vett ser alltid till att köpa på öppna marknaden. Ett alternativ är att ta skydd bakom en advokat med det ansvar denne har om god advokatsed.

Om fastighetsaffären rör en grannfastighet, eller där man bor, är det grundläggande att man skiter inte där man äter. Enkla råd som skulle gjort Ebba Busch till lycklig ägare av Esbjörns fastighet i det fall han verkligen ville sälja. Med risk att köpeskillingen hade blivit avsevärt högre.

Så gör alla kloka höjdare.
Då hade troligen denna situation kunnat undvikas.
Men, för dem som inte gillar KD kanske det är bäst som skett?
2021-02-28, 12:09
Medlem
Citat:
Det är ju häpnadsväckande hur ni har kunnat missa att kognitionen blir sämre hos äldre människor.
Det är häpnadsväckande hur man kan missa att äldre inte är ett homogent kollektiv (annat än födelseårsmässigt) utan individer som alla åldras på olika sätt. En del bli dementa vid 35 - en del aldrig. De dör vi 100 - kristallklar i knoppen. Jävligt jobbigt för alla äldre som är friska att du ständigt demensförklarar dem.
Du är återigen inne på en totalitärt tankesätt när du underförstått uttrycker att alla över 55 ska institutionaliseras och deras egendom ska förstatligas för att de inte ska råka ut för hemska "ungdomar".
2021-02-28, 12:09
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Som jag tror kommer domstolen att komma fram till att Ebba har rätt till fastigheterna det rör sig om. Så rent strikt juridiskt har hon rätt. Sen är ju nästa fråga om det kommer att kännas rätt för henne. Och om det kommer att kännas rätt för andra.
Hon verkar iskall i mina ögon. Beredd att kliva över lik. Hon kommer att fira med champagne när/om hon vunnit i rätten.
2021-02-28, 12:10
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Tror du på riktigt att du är smart nu?

I de flesta fåmansbolag har man familjemedlemmar i styrelsen, eftersom det kostar inget. Man följer reglerna om att ha en styrelse men som företagare finns de inte utrymme att betala styrelsearvoden till utomstående när det inte är nödvändigt.

Ja visst har man det, vi har det i vårt AB.
Nu har vi ju dock inte 85 åriga mamma som står för enskild firma........
2021-02-28, 12:11
Medlem
Citat:
Hon verkar iskall i mina ögon. Beredd att kliva över lik. Hon kommer att fira med champagne när/om hon vunnit i rätten.
Varför skulle hon inte fira?
2021-02-28, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
varför skulle det inte kännas rätt för henne?
Om du blir utsatt för ett brott - och får rätt i domstol, varför skulle det inte kännas rätt för dig?
Vad är det för moraliska betänkligheter du har kring att få upprättelse?
Är det fult att få upprättelse - är du en sådan där snöflinga som baserar hela ditt liv på att ständigt vara kränkt och tycker att upprättelse är det farligaste som finns, för då kan man inte längre vara det - känt alltså? Jösses vilka sjuka resonemang som dyker upp här.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in