2021-03-11, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ynglingasaga
Båda uppgifterna kan omöjligen vara korrekta.

Från SVT:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/hog-jurist-begars-haktad-for-misstankt-valdtakt

Från DN:
https://www.dn.se/sverige/toppjurist-begard-haktad-for-valdtakt/

Dom kanske syftar på att dom setts i officiella sammanhang men aldrig träffats privat.
Citera
2021-03-11, 19:04
Medlem
cerns avatar
Det var ju märkligt med en sådan lång häktningsförhandling. Kommer vi se en Metoo-comback grill på GL och ett gäng post neo-marxister som tågar på med plakat över stan om en vecka?
Citera
2021-03-11, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
"Publicitetsskada", din djävla fåne. Även om han är oskyldig, ändrar det ju inte det faktum att han nu är föremål för en förundersökning.

Och då menar du att han inte kan drabbas av en publicitetsskada? Hur?
Citera
2021-03-11, 19:05
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CFFV
Och då menar du att han inte kan drabbas av en publicitetsskada? Hur?

Herregud, det är ju ett gummibegrepp som MSM använder när de inte vill redovisa vissa empiriska fakta.
Citera
2021-03-11, 19:05
Medlem
Sedan Julian Assange-fiaskot så tror jag inte på dylika anklagelser förrän jag ser det bevisat.
Vi har ingen aning! Den här bruttan kan lika gärna ha känt sig missledd och dissad och gör såhär p g a egna motiv.
Eller så kan det finnas politiska krafter bakom, likt Assange-fallet.

Jag säger inte att jag tror att det är si eller så, i det här läget, men det kan vara precis vad som helst. Att han är anklagad av en brud och häktad behöver inte betyda att han är skyldig.
Citera
2021-03-11, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Utifrån det som framkommit (och utifrån åldersskillnaden) såg hon nog honom som en "extrapappa" och inte som ett potentiellt ligg. Syftet var nog helt enkelt att ha någon att "fira jul" med vilket i sig inte är konstigt.

Na

Men hur såg hon MÄ ut ? har gubben ngn chans tro
Citera
2021-03-11, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Nej det är inte KE. KE är dessutom inte student. Hon är fd advokat och numera doktorand

Enligt HF, kap 1 § 4, är en doktorand ”en student som är antagen till och bedriver utbildning på forskarnivå”. Detta betyder att en doktorand i första hand är en student som främst ska ägna sig åt sin egen utbildning.
Citera
2021-03-11, 19:07
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
"Publicitetsskada", din djävla fåne. Även om han är oskyldig, ändrar det ju inte det faktum att han nu är föremål för en förundersökning.
Rikta din kritik mot media, det är de som bestämmer vad de publicerar
Citera
2021-03-11, 19:08
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Rikta din kritik mot media, det är de som bestämmer vad de publicerar

Eh va, om CCCP eller vad fan hen heter säger att det är bra och rätt, måste jag väl kunna få gå i svaromål?
Citera
2021-03-11, 19:10
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Eh va, om CCCP eller vad fan hen heter säger att det är bra och rätt, måste jag väl kunna få gå i svaromål?
Det är inte han/hon som avgör vad media publicerar
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Även om jag starkt ogillar den korrupta sossepolitruken Lambertz, så vete fan om jag tror på dessa anklagelser.

Han är nog mest korkad, vilket är uppenbart om han har sex med en metoo-hysterika, oavsett hur det gick till.
Konsekvensanalysen går ut när JK får stånd.

Jo men nu har det gått så långt som häktning. De har mer än vad de säger utåt alltså. Mer än ord vr ord.

Men klart litet ok inte för att försvara gubben men fylla på julfest och är ju ingen ung studentska. Han trodde kanske halva var inne.
Citera
Medlem
Citat:
Herregud, det är ju ett gummibegrepp som MSM använder när de inte vill redovisa vissa empiriska fakta.

Etiska avväganden kan uppfattas som gummibegrepp av vissa. Men det är oftast de som saknar dylika kompass.

Vilket är allmänintresset här som överväger menar du? Och allmänintresse är inte samma sak som att folk i allmänhet är nyfikna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in