2021-03-12, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Det säger lite om dig och din umgängeskrets om du räknar med att bli våldtagen eller mördad när du mot förmodan blir hembjuden.
Fast du skrev om du hade bjudit mig på middag och mördat mig!! Får jag skylla mig själv då??

Du verkar vara feministisk psyco så absolut 😀
Citera
2021-03-12, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Finns ju inte en chans i helvete att HD skulle pröva denna häktningsdom som isf först fallit i tingsrätten sedan fallit i hovrätten.

Men jag säger ju att det räcker med att det överklagas så måste HD behandla frågan (och DÄR blir jävsfrågan ett faktum). Att dom sedan skulle ta upp häktningsfrågan till prövningstillstånd ser jag också som både orealistiskt och omöjligt.
Citera
2021-03-12, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannelius
Anmälan gjordes ju vid årsskiftet...
https://www.expressen.se/nyheter/krim/svensk-toppjurist-anhallen-misstanks-for-valdtakt/
Anmälan gjord av en vännina.
Citera
2021-03-12, 12:07
Medlem
Caloviuss avatar
Fastnade för meningen nedan i hans blogg från 10 januari, som handlar om en bok han varit med och gjort. Han har gjort ett fel i boken (samma text finns på två ställen) som grumlar hans glädje, men inte särskilt mycket, för "Ingen kommer säkert ändå att upptäcka det".
Citera
2021-03-12, 12:09
Medlem
Kanske redan nämnt i tråden. Ursäkta i så fall.
Men.
Hur länge kan G.L. har känt till att det finns en anmälan emot honom?
Citera
2021-03-12, 12:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Men jag säger ju att det räcker med att det överklagas så måste HD behandla frågan (och DÄR blir jävsfrågan ett faktum). Att dom sedan skulle ta upp häktningsfrågan till prövningstillstånd ser jag också som både orealistiskt och omöjligt.
Det är över 10 år sedan han slutade på HD, att det måste finnas lagråd på HD 10-12 år senare vilka aldrig en träffat GL på HD är väl självklart. Så den jävsituation finns inte.
Citera
2021-03-12, 12:15
Medlem
Citat:
Det är över 10 år sedan han slutade på HD, att det måste finnas lagråd på HD 10-12 år senare vilka aldrig en träffat GL på HD är väl självklart. Så den jävsituation finns inte.

Nej, det är jag som skrivit fel. Han slutade på HD 2017 såg jag nu.
Citera
2021-03-12, 12:25
Medlem
terreces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Kanske redan nämnt i tråden. Ursäkta i så fall.
Men.
Hur länge kan G.L. har känt till att det finns en anmälan emot honom?
Om inte målsägande eller kompis själva "pratat bredvid mun" finner jag det osannolikt att han känt till anmälan innan han hämtades in. Mtp. vem det handlar om är jag övertygad om att det inte blev "random Joe" som förundersökningsledare och att man höll tätt.
Citera
2021-03-12, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Det är säkert svårt men normalt väntar man inte flera månader innan anmälan 😀
Hon anmälde påstådda våldtäkten i mellandagarna enligt flera medier och eventuellt olagligt knull ägde rum på julaftonen.
Citera
2021-03-12, 12:28
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Citat:
Finns ju inte en chans i helvete att HD skulle pröva denna häktningsdom som isf först fallit i tingsrätten sedan fallit i hovrätten.
Hovrätten är sistainstans för häktningar. Det går således inte rent processjuridiskt att överklaga en häktning till HD.
Citera
2021-03-12, 12:29
Medlem
Grisbrottarens avatar
Nej, det finns ingen risk för att någon döms för falsk tillvitelse i det här fallet. Detta beroende på att det inte är kvinnan själv som gjort anmälan utan väninnan.

Kvinnan själv har förstås full kunskap om vad som hänt – och inte – och hade hon gjort anmälan själv skulle det kunna bevisas att hon medvetet anmälde ett brott hon visste inte begåtts. Men väninnan kan alltid åberopa att hon inte kände till att inget brott begåtts (om så nu är fallet) utan kan säga att kvinnan gav henne felaktiga eller ofullständiga uppgifter.

Om det beror på slug planering att väninnan gjort anmälan, just för att gardera sig mot ett åtal för falsk tillvitelse, och del i den perfekta anmälan, är väl högst tveksamt, men en omöjlighet är det inte.
Citera
2021-03-12, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Jag tror att den här typen av statskontrollerad och MSM-inspirerad "feminism" kommer att kollapsa, många kvinnor tillsammans brukar inte kunna hålla sams,
utan avundsjukan, taskspel och intriger kommer att ta över helt.
De brukar efter ett tag vilja klösa ögonen ur varandra.
Det kan ju också hända att det föreligger andra skäl för att hålla Göran Lambertz häktad. Tex att han har ågren och ångest och är en fara för sig själv, och måste hållas inlåst och under uppsikt.
Kanske att han blir så tokig att han hamnar på rättspsyk på Säter ?
Och det blir en ny vända fast istället för att Thomas Quick satt på Säter, så blir det Göran Lambertz som får sitta där själv.
Och tills sedan någon ny murvel kommer att gräva fram att åtalet mot Lambertz var bara spökdimmor ifrån en z*gensk spådam.
Haha, det är ju ta mig fan superkomiskt det här...
Vilken vändning alltså Nej fan jag vill se hela deras PK-värld kollapsa framför deras egna ögon..

Tänk om Claes Borgström hade levt idag, så hade det ju varit kul om Borgström varit Lambertz försvarare, och det blivit så klantigt försvar att Lambertz fått livstid?

Kul att Lambertz får se insidan/baksidan av rättsmaskineriet.
Eller ja ett uppvaknande kanske. Tragikomiskt hela alltet...

Ja, jösses vilken historia detta är. Sorgligt att en så högt respekterad figur kan gå och köra ner sig så totalt på gamla dar. Jag hör ju till dem som tycker han havererat totalt i Quickhistorian. Gillade honom tidigare. Men ändå tycker jag lite synd om honom. Han verkar inte helt mentalt stabil.

Är inte alls osannolikt i min värld att han åker dit oskyldig för våldtäkt. Men visst, man får väl avvakta och se vad åklagaren har att komma med innan man uttalar sig definitivt. Oavsett vad som hände eller inte hände på det sexuella planet var det ju grovt omdömeslöst av karln att bjuda in en 40 år yngre kvinna för att supa med henne. Det är ju att be om problem. Bara det visar ju att allt inte står rätt till med honom, oavsett vad som egentligen hände sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in