2021-03-11, 17:14
Medlem
Dinpappastjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Jag har läst din inlägg nu och jag har valt att tro på dig - tillsvidare i alla fall.

En fråga. Kan Du bevisa din påståenden så vore det bra för de som tvivlar.

Ett foto hade varit bra, Du behöver inte synas.

Vad tänker du att det är för foto/underlag som skulle styrka att jag känner honom? Känns som de mesta kan ifrågasättas och manipuleras, har bilder men bara personer som känner honom kommer kunna avgöra om de mina bilder eller sådana publicerade på hans sociala medier. Eller känna igen att de är från hans lägenhet. Dessutom känns det lite privat att lägga ut mina bilder från när vi träffades nu.

Men som sagt ni behöver inte tro på mig, de han har sagt till mig kan ju också vara versioner som inte överensstämmer med verkligheten till 100 procent. Det är jag mer än väl medveten om.
Citera
2021-03-11, 17:18
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Skulle vilja veta varifrån kommer uppgiften att han köpte en biljett?
Det är såvitt jag vet inget faktum att han faktiskt köpte en biljett, men däremot att han hade gjort sökningar i datorn på hur man köper biljett. Jag får inte intrycket att han var en sån som plankade/åkte utan färdbevis, så därför anser jag det vara sannolikt att han köpte en biljett, eftersom han lämnat sitt fulltankade SL-kort hemma
Citera
2021-03-11, 17:21
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Vill minnas att svensk likhund hjälpte till att hitta (delar av?). Kim Wall i danskt vatten.
Stämmer, men de likhundarna har gått i pension nu. Därav inlånade tyska hundar i fallet med Wilma.
Citera
2021-03-11, 17:40
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Dessutom med en omelett som måltid innan man ska springa längre än ett maraton? Tveksamt!

Om vi utgår ifrån att han är vältränad och duktig löpare och håller runt 60 min per mil i normal terräng så skulle han avverka det på 5 timmar vilket de flesta troligtvis inte gör om man inte tränar långdistans relativt ofta. Sen lägger vi till minst 3 timmar mer baserat på terrängen så var planen då att han ska springa i minst 8 timmar. Låter inte klokt
Citera
2021-03-11, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Vill minnas att svensk likhund hjälpte till att hitta (delar av?). Kim Wall i danskt vatten.
Ace, Ben och Cross hittade henne. Jag tror det bara är Ace som är kvar i tjänst. Låter det iofs vara osagt, bara nåt jag hade i bakhuvudet.
Citera
2021-03-11, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Om vi utgår ifrån att han är vältränad och duktig löpare och håller runt 60 min per mil i normal terräng så skulle han avverka det på 5 timmar vilket de flesta troligtvis inte gör om man inte tränar långdistans relativt ofta. Sen lägger vi till minst 3 timmar mer baserat på terrängen så var planen då att han ska springa i minst 8 timmar. Låter inte klokt
Enligt brorsan var han inte nån löpare, dvs att han inte var en sån som älskade att springa och springa långt. Just det uttalandet får mig att undra varför i all världen han skulle ge sig ut på en femmilarunda. Säkerligen hade han kondition för det, men i familjen var det brodern som var långdistansaren. Det är mycket som är märkligt i det här fallet.
Citera
2021-03-11, 17:54
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=YhwjdS8RRFM
brorsan i turkisk media,
dock inget uttalande ännu från honom...
Citera
2021-03-11, 17:56
Medlem
knegiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Jaget
Är det bara jag som undrar vad som har hänt med trädet, som är av i bitar, bredvid platsen? om det kan finnas något samband med det som hänt med D?

De flesta träd på höjderna föll efter branden tjugo år sedan (syns på drönarbilder), några få tallar i raviner klarade sig. Träd som har ruttnat i några tiotals år brukar se ut ungefär så.

Men visst kan det vara något annat, flisorna ser lite väl färska ut på någon bild.
Citera
2021-03-11, 17:59
Medlem
LatexJockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Enligt brorsan var han inte nån löpare, dvs att han inte var en sån som älskade att springa och springa långt. Just det uttalandet får mig att undra varför i all världen han skulle ge sig ut på en femmilarunda. Säkerligen hade han kondition för det, men i familjen var det brodern som var långdistansaren. Det är mycket som är märkligt i det här fallet.
Är det självmord det rör sig om, så är det ett bra sätt att köpa sig gott om tid. Jag kan tänka mig att det ska mycket till rent mentalt (även om man har bestämt sig) för att våga ta steget fullt ut och göra slag i sak. En runda på fem mil skapar gott om utrymme till att fundera över saker och man slipper känna sig stressad över att bekanta ska ge sig ut och leta i första taget.
Citera
2021-03-11, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Håller med.
Yrkesmilitärer har två liv, en mycket smal privatliv, en liten bubbla, och ett bred yrkesliv, som tar nästan all ders tid bifogande. Han ägdes av staten. Staten tillsåg honom en lägenhet och busskort för att komma till jobbet. Säkert även frukost, lunch och fika ingick.
Vet inte vad för slags anställning han hade men normalt sett betalar de sin hyra själva även om de ibland vif behov kan få en lägenhet tilldelad. Likadant betalar man sin mat själv, äter man på markan så är det subventionerat. Mem som sagt, vet inte alls vad för slags anställning han hade.
Gick på traktamente kanske. Vet dock naturligtvis inte. Du kanske har inside information? Vad vet jag.

Staten "äger" naturligtvis inte individerna och de har normalt sett ett privatliv (de flesta har familj t ex) men visst kan yrkeslivet ta en hel del tid särskilt övningar och kurser där de är hemifrån ibland veckor i sträck.

Tänker bara att man inte behöver göra saker större och värre än de är.

Det är sällan något superagentliv i största hemlighet heller, ens för en elitsoldat.
Citera
2021-03-11, 18:07
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Ja det är inte klokt men det dröjer inte många inlägg förrän det kommer att matas med inlägg här i tråden som tar den historien som fakta återigen.
Sen kommer det inlägg om insekter, rovdjur, söka skydd i en skreva, helt orimliga förklaring om SL-biljett m.m.
Citera
2021-03-11, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knegis
De flesta träd på höjderna föll efter branden tjugo år sedan (syns på drönarbilder), några få tallar i raviner klarade sig. Träd som har ruttnat i några tiotals år brukar se ut ungefär så.

Men visst kan det vara något annat, flisorna ser lite väl färska ut på någon bild.

Tack då förstår jag, men ja det var det jag tänkte att det såg färskt ut, men vet inte heller hur det brukar se ut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in