2021-03-11, 17:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jo men visst.

Men hur paradoxalt blir det då med HDs kontroller?

Nu hänger jag inte med. Vilka kontroller?

Jag är inte främmande för att HD kan ha ett finger med (bara lillfingret eller tummen), så ta inte i för kung och fosterland om jag inte hänger med här. Vill bara att du förklarar vad du menar, så att jag hänger med i dina tankebanor.

Finns många konstigheter, men ibland behöver det ena inte utesluta det andra.
Citera
2021-03-11, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Då har väl "Lenas alla fel" inte någon betydelse?

Men det är väl alldeles självklart att om hon aldrig hade träffat SD, då hade hon inte blivit mördad.

Nu är jag ganska övertygad om att han är en sådan person som genast satte krok i henne, flörtade liksom han alltid gör och såg hennes svagheter. Dom hakade han genast på, precis som med JG och nyttjar dom för egen vinning.

T ex såg han att han fick in en fot genom att hon var pastor, hade erfarenhet av att hjälpa honom i den situation han var i. Säkert vädjade han till hennes empati och fick henne att tycka synd om honom, samtidigt som han överöste henne med beröm. Hon kände sig sedd, attraktiv och behövd. Sådant som vi alla behöver, men hon extra känslig för uppmärksamhet. Och nu blir hon ett lätt offer för hans fortsatta manipulation. Inte lätt att stå emot när han på sitt energiska sätt både uppvaktar och förklarar att han behöver henne (hans fru är ju bara ett skal).
Det där var väldigt bra analys, han utnyttjade definitivt hennes svagheter.
Samtidigt hittade LenaW Stefans svaga knapp.. vad kan det vara för något knapp ?
Stefan är På eller Av typ av person ?
Hittade LenaW Sex-Lust-knappen på Stefan.. lockade med att vara hans mamma medans Hanna-Skalet dör ("Ömsar-hud") ?
Citera
2021-03-11, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pushlr
Det där var väldigt bra analys, han utnyttjade definitivt hennes svagheter.
Samtidigt hittade LenaW Stefans svaga knapp.. vad kan det vara för något knapp ?
Stefan är På eller Av typ av person ?
Hittade LenaW Sex-Lust-knappen på Stefan.. lockade med att vara hans mamma medans Hanna-Skalet dör ("Ömsar-hud") ?

SD flirtar konstant och öppet sökt ömhet/kärlek pga "sjuk" fru långt innan dom ens bodde i Nya Hjärsta. T.ex. under tiden som SD var dykinstruktör.

När SD/HD flyttade till området bodde redan UW/LW där med sina två barn och LW gravid med deras 3:e barn.
Citera
2021-03-11, 18:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Nu hänger jag inte med. Vilka kontroller?

Jag är inte främmande för att HD kan ha ett finger med (bara lillfingret eller tummen), så ta inte i för kung och fosterland om jag inte hänger med här. Vill bara att du förklarar vad du menar, så att jag hänger med i dina tankebanor.

Finns många konstigheter, men ibland behöver det ena inte utesluta det andra.
Lägg ner om att ta i för kung och fosterland.
Jag har för fan inte skrivit nåt annat än att HD kontrollerar likaväl.

HD ljuger för SD om Sillen och är otrogen.
Hon kontrollerar SD då hans otrohet uppdagas.

SD kontrollerar vad HD gör med Sillen.

Detta blir paradoxalt och plockas ner direkt av försvaret. Vem är mest nojjig i samma sits. Typ.

Ett axplock bland många kommentarer dvs exkl det som ses i chatt och sms mellan LW och SD.

Om HDs kontroller på SD:

LW 2015:
(..)när han sen kom hem ställde hon på honom var han varit, hon hade sett på endomondo att han varit ute i två timmar, men pausat nån timme innan där man viker av in till mig."

"Du pausar endomondo vid hennes gata"

"De har ju byggt upp ety symbiotiskt system där de har full koll på varandra. Han måste ha en
anledning att gå ut. Han måste ha Endomondo på."

SD om ämnet i förhör:
SD: Eh .. eller platsdelat är egentligen fel men eh .. jag har i alla fall tillkännagivit min plats.
Via Endomondo.
FLI: Ah ..
FL2: Hur har det gått till då?
MT: Att jag har slagit på Endomondo .. eh ... och sen har hon fått gå in på den sidan och titta.
Var jag befinner mig."

KH:
" Hon ville ju kolla i hans telefon vilket Stefan till en början tyckte var fjantigt, hösten -16."

"Utifrån att Hanna fick kännedom om det krävde hon att Stefan skulle ta bort Lena från
Facebook och geocachinggrupper och att hon skulle få titta i Stefans telefon för att kunna lita
på honom. Hon ville kunna kolla själv tills hon fått förtroende för honom. Det kan också ha
funnits krav på att Stefan och Lena inte skulle prata varandra i samband med
geocaching-sammanhang."

LH:
" Hanna fick sen reda på det och Hanna hade blivit irriterad och krävde att kontrollera vad Stefan gjorde, titta på hans telefon och Facebook och sociala medier och vem han ringt till osv."

Kontrollerar andra än SD:

JEB:
Hanna blev förbannad av Lenas närvaro,
J fick inte ens nämna Lenas namn på eventen."

Skulle nog tippa att JG kan kvala in på nåt dyl, om än mer frivilligt iom att han är så tight m HD och snackar skit ihop om LW.
Att alliera sig med förhållningsregler är likaväl kontroll.
Senast redigerad av develi 2021-03-11 kl. 18:14.
Citera
2021-03-11, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pushlr
~Vi har inte gjort något~: Ca-vidsson.
Finns det något som binder honom till mordet ?
Utöver graverande hot och sexuellt utnyttjande ?

Ja du Push low register, det är lite tunt på den fronten. De har ju en relation som präglats av konflikt. Massa märkliga omständigheter främst efter mordet. Några blodfläckar som de flesta är lite märkliga de också men som har sin ”naturliga” förklaring då med att SD och LW har accepterat det faktum att LW blöder flera gånger vid sex. Blodet är då på hans gympadojjor och på tvättmaskin. Som brukligt när man har sex så ofta och det blöder varje gång.

Han har gjort sig illa på benet. Aj aj aj vilket indicium. Färska skada inte bra när man ska förhöras dagen efter mordet. Tyvärr är detta gång nummer 500 SD har blödande sår på benet. Det som ligger honom i fatet är att han menar att skadan kom till lite längre bak i tiden än rättsläkaren menar. Så lätt för rätten att vifta bort det ”beviset”. Om han haft en blåklocka runt ögat då. Efter LW. självförsvar. Går att prata bort det också.

T o m blod på brottsplatsen skulle nog kunna gått att snacka bort om han tidigt förankrat att han hjälpt LW med cache-konstruktion där. Aj aj aj vad snårigt det är där i buskarna.

Sperma på hennes kjol? Ja de hade ju sex hela tiden så varför inte.

Så det finns inte mycket som kopplar till mord nej. Tillhygge? Nix.

Det är mycket väsen (14000x2) men mest en massa chattande och beslag ingen har nån större nytta av.
Sen finns det nog en felaktig grundanalys om vad som låg bakom själva dråpet/mordet. Bra att vända på många stenar och att 1,5 år efter mordet be SD markera vilka kallingar som han brukade ha vid sex med LW men alltså...

Han brallar av ”lite” bilder i stressen där efter att ha slagit ihjäl LW. Men det är väl helt lagligt att ta 50 000 bilder utanför polisstationer så vitt jag vet.

Jag kommer tjata om det ett tag till men de måste visa att ingen har lattjat med hans dator under tiden kring mordet och de måste placera någon i hennes kök tidig morgon efter. Då får de SD närmare själva mordet/dråpet.

Annars är det status quo i hovrätten.

Nu ska de vara extra pedagogiska i hovrätten med nya taktiken. Att vara extra tydliga inför dessa erfarna rådmän med hur de lägger upp bevisningen. I överklagan talar man om för hovrätten hur de ska tänka kring dessa i mpngt och mycket bristfälliga bevis.

”När ni lyssnar i tjugo minuter på IT-forensikern angående Google Drive så ska ni tänka så här till vår fördel”.

”När IT-forensikern menar att man väntade i ett år med att öppna LW:s Google-konto så är det så här ni ska tänka i relation till Balkongmordet”

Osv osv.

Det är stor jäkla risk att det blir något av en lite avancerad interaktiv ”Rättegångspodd” i hovrätten. 46+ timmar lång med slutanförande sen att SD planerat och genrepat järnet där hela Kristiflygarhelgen. När han inte har det.

Nu sitter en tidigare högt uppsatt jurist häktad för våldtäkt. Om nån månad kan vi ha nästa stora juridiska haveri på G är jag rädd.
Citera
2021-03-11, 18:26
Medlem
Citat:
Nu är det inte till mig du skriver, men lägger in några tankar ändå om det är ok?

Vad gäller det kontrollerande beteendet som SD uppvisar mot HD, har ju flera dimensioner egentligen, både för motivbilden och för att visa att SD inte är främmande att gå in i andras enheter. På det visar det också att han har svårt behov av att ha kontroll, vilket gör att han inte kan låta bli att göra saker som gör att han måste ljuga och dölja.

I rätten gäller enbart det som kommer fram under rättegången, vilket JS inte tydligt framgick. Det är ju därför han ville förtydliga det beteende som dessutom HD verkar förneka i rätten.

Här finns svart på vitt vad hon skriver till JS, te x

"Tror jag sa igår att jag var ganska övertygad om att S läser min mail. Jag vet nu med
säkerhet att han gör det. Ser att han ca 1 g/timme loggar in på min mail. Igår frågade jag
honom om han varit inne på min mail då jag fick varning(viket jag inte fick) men han säger
bestämt nej. Men idag när jag ser hur ofta det är blir jag arg och besviken. Visst jag har
saker att dölja men det ger inte honom rätt att titta i min mail. Om jag nu talar om vad jag
vet finns ju risken att han sett de mail där jag beskrivit vad jag upplevt med dig och vad jag
känner för dig och antingen ber mig gå eller att jag inte kan fortsätta ha kontakt med dig.
Båda alternativen skrämmer mig. Tanken på att inte få träffa dig gör så ont. Samtidigt kan
jag inte blunda för att han gör som han gör. Han går bakom ryggen och ljuger för mig igen.
"

Man får alltså tydligt en bild av en person som inte mår bra av att hans fru har en förbindelse med en man, vad han än försöker påstå. Det finns ju flera personer som bekräftar att SD (och HD) vill tillbaka till varandra. SD förnekar ju det i TR, men det kan alltså motbevisas av hans svartsjukt kontrollerande beteende.

Det gäller ju även Lena, som jag visade i ett inlägg häromdagen, att SD vet saker om M som har rimligen inte borde känna till. Nu är det svårt när det inte finns vittnen eller bevisning för att visa hur han agerat. Kanske hade utredningen kunnat få fram mer här. Tror inte att M själv visste att han blev kollad och inga bevis finns hur SD kunde veta att han skulle på begravning mm.
Lena visar helt klart då och då över att hon blir varse och misstänksam mot att han går in och kollar.

Det här utgör ju ett bidrag till motivbilden:

- att SD inte klarar av att hans kvinnor söker sig till andra män trots hans ihärdiga försök till att visa att han tvärtom uppmuntrar dom att söka kontakt
- att SD mår dåligt under den period som föregår mordet och där han förlorar kontrollen över båda samtidigt
- att SD uppenbarligen ljuger också om det, vilket visar att han inte vill visa hur känsligt det är för honom

Därefter blir SDs snokande i andras enheter förstås även en länk till att han inte skulle vara främmande för att gå in i Lenas Googlekonto för att göra det han kände att han behövde göra. Det tillsammans med att han har kännedom om vissa av hennes mönster vad gäller lösenord.

Om det hade funnits lite starkare bevisning runt 05- händelsen, vilket förstås hade varit det bästa, då hade de här bitarna visserligen varit väldigt viktiga också. Men nu blir det väldigt viktigt, då det saknas bindande bevisning och starka indicier.

Vi vet ju inte varför kompetensen att utröna 23:34 händelsen saknas (eller gör den verkligen det på NFC?) utan skickas tillbaka till utredning.

Jag undrar verkligen om utredningen har tagit fasta på dina tips och får ett stadigare underlag till en dom?

Tyvärr tror jag aldrig att HD någon gång kommer att avslöja något om vare sig ev läckt information eller vad hon vet/förstått av vad SD gjort.
Vore fint om JG kunde ta till sig att han blivit grundligt lurad och manipulerad och inte se det som att det är hans fel. Det är en jäkla obehaglig person som han har haft kontakt med och som utnyttjat honom på det grövsta sätt man kan göra mot en vän. han verkar ha glömt det (om han nu är ute med SD igen).

Just vad gäller den tekniska biten så är det lite av ett mysterium att JS ska lösa det åt dem än att de tar Polismyndighetens samlade resurser till att faktiskt utröna om SD snokat där i datorn/mejlen på morgonkvisten.

Det historiska snokandet i all ära bevismässigt men varför inte nagelfara det som de faktiskt misstänker:

* Han har inte använt datorn ”23:34”.

* Han har loggat in i hennes mejl/dator ”05:23”.

Jag vet hur man kollar. Många som är kanske bara lite ”dataintresserade” skulle säkert komma med några tankar med detta.

Jag förstår inte varför jag har behövt skriva en halv avhandling till dem där jag t o m inkluderat en satans Youtube-video för hur man använder en viss metod. De ska ju kunna de här bitarna. Är det så toppstyrt där i Örebro att de inte har något utrymme för egna idéer?

Sen så talar det sitt tydliga språk att IT-forensikern installerar Windows 7 på en dator hemma och låter Google Drive/Docs vara igång över natten och sen menar att det syns i loggen att det är liknande filer som 23:34. Det är det inte.
Men det är klart som fasen att rätten köper det när en ”expert” menar att det är så. I såna här sammanhang så finns det ju inte nån annan expert som kan dra i handbromsen under ett förhör och säga ”app app app nu är ni lite fel ute här”. Enligt mig är det lika allvarligt såna här felaktigheter, kunskapsbrister och annat som att nån rättsläkare eller DNA-mänska från NFC skulle sitta i förhör och vara helt fel ute vad gäller analyser. Missledande alltså.

Nu kommer samma förhör spelas upp i hovrätten. Jaha, hemma-hos-test av Google Drive noterar rådmännen. Va bra då vet vi det.
Citera
2021-03-11, 18:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Just vad gäller den tekniska biten så är det lite av ett mysterium att JS ska lösa det åt dem än att de tar Polismyndighetens samlade resurser till att faktiskt utröna om SD snokat där i datorn/mejlen på morgonkvisten.

Det historiska snokandet i all ära bevismässigt men varför inte nagelfara det som de faktiskt misstänker:

* Han har inte använt datorn ”23:34”.

* Han har loggat in i hennes mejl/dator ”05:23”.

Jag vet hur man kollar. Många som är kanske bara lite ”dataintresserade” skulle säkert komma med några tankar med detta.

Jag förstår inte varför jag har behövt skriva en halv avhandling till dem där jag t o m inkluderat en satans Youtube-video för hur man använder en viss metod. De ska ju kunna de här bitarna. Är det så toppstyrt där i Örebro att de inte har något utrymme för egna idéer?

Sen så talar det sitt tydliga språk att IT-forensikern installerar Windows 7 på en dator hemma och låter Google Drive/Docs vara igång över natten och sen menar att det syns i loggen att det är liknande filer som 23:34. Det är det inte.
Men det är klart som fasen att rätten köper det när en ”expert” menar att det är så. I såna här sammanhang så finns det ju inte nån annan expert som kan dra i handbromsen under ett förhör och säga ”app app app nu är ni lite fel ute här”. Enligt mig är det lika allvarligt såna här felaktigheter, kunskapsbrister och annat som att nån rättsläkare eller DNA-mänska från NFC skulle sitta i förhör och vara helt fel ute vad gäller analyser. Missledande alltså.

Nu kommer samma förhör spelas upp i hovrätten. Jaha, hemma-hos-test av Google Drive noterar rådmännen. Va bra då vet vi det.
Det är väl bara att lyssna på strössel och läsa om cm där barnen får gå runt kaninburen.

Valsar runt och leker Säpo, lyser med ficklampor, står i LWs trädgård och glor som om han vore retarderad.

Kontrollfreak personifierad.

Förutom att HD kontrollerar SD, de är samma skrot och korn på den fronten.
Citera
2021-03-11, 18:44
Medlem
develis avatar
"Tror jag sa igår att jag var ganska övertygad om att S läser min mail. Jag vet nu med säkerhet att han gör det. Ser att han ca 1 g/timme loggar in på min mail. Igår frågade jag
honom om han varit inne på min mail då jag fick varning(viket jag inte fick) men han säger
bestämt nej. Men idag när jag ser hur ofta det är blir jag arg och besviken. Visst jag har saker att dölja men det ger inte honom rätt att titta i min mail. Om jag nu talar om vad jag
vet finns ju risken att han sett de mail där jag beskrivit vad jag upplevt med dig och vad jag
känner för dig och antingen ber mig gå eller att jag inte kan fortsätta ha kontakt med dig.
Båda alternativen skrämmer mig. Tanken på att inte få träffa dig gör så ont. Samtidigt kan jag inte blunda för att han gör som han gör. Han går bakom ryggen och ljuger för mig igen. "

Identiskt vad hon själv gjort inkl ljuger för SD.

Visst jag har saker att dölja...

Tanken på att inte få träffa dig gör så ont....
Senast redigerad av develi 2021-03-11 kl. 18:49.
Citera
2021-03-11, 18:46
Medlem
Citat:
Det är väl bara att lyssna på strössel och läsa om cm där barnen får gå runt kaninburen.

Valsar runt och leker Säpo, lyser med ficklampor, står i LWs trädgård och glor som om han vore retarderad.

Kontrollfreak personifierad.

Förutom att HD kontrollerar SD, de är samma skrot och korn på den fronten.

SD är en väldigt omogen person.
Citera
2021-03-11, 18:48
Medlem
develis avatar
Citat:
SD är en väldigt omogen person.
Mucho.

Not Macho.

Hela han kan användas som mall på nåt årsmöte för paranoida freak.
Citera
2021-03-11, 18:50
Medlem
Citat:
"Tror jag sa igår att jag var ganska övertygad om att S läser min mail. Jag vet nu med säkerhet att han gör det. Ser att han ca 1 g/timme loggar in på min mail. Igår frågade jag
bestämt nej. Men idag när jag ser hur ofta det är blir jag arg och besviken. Visst jag har saker att dölja men det ger inte honom rätt att titta i min mail. Om jag nu talar om vad jag
Båda alternativen skrämmer mig. Tanken på att inte få träffa dig gör så ont. Samtidigt kan jag inte blunda för att han gör som han gör. Han går bakom ryggen och ljuger för mig igen. "

Identiskt vad hon själv gjort inkl ljuger för SD.

Tanken på att inte få träffa dig gör så ont....

Varför plockar de inte in HD på tilläggsförhör? Både JS och rätten mfl kan väl läsa innantill vad HD skrivit.
Ska han svara på hur hon ser att SD kollar hennes mejl en gång i timme m.m?

Ska JS vara hennes talesperson i hovrätten kring detta snokande. Jag fattar ingenting.
Citera
2021-03-11, 18:57
Medlem
Citat:
Varför plockar de inte in HD på tilläggsförhör? Både JS och rätten mfl kan väl läsa innantill vad HD skrivit.
Ska han svara på hur hon ser att SD kollar hennes mejl en gång i timme m.m?

Ska JS vara hennes talesperson i hovrätten kring detta snokande. Jag fattar ingenting.
HD kallas nog inte pga hennes oförmåga att berätta vad som är sant.
Hon har en egen sanning, intutad av riddar'n själv, samt klanen av familj, grannar och vänner som täcker upp, eftersom alla kan göra misstag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in