2021-03-11, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Asså... Läs så inser du nog att dessa dygn varken gör till eller ifrån. 😂

HD. 12 maj.
"Sitter och tänker på att jag vill vara naken med dig."

SD kan väl ha varit bekymrad, LW undrar ju i stort sett om han är bakom flötet som inte fattar deras hotellvistelse.

Han kanske har nån Madonnasyn om HD, höjd över kvinnligheten och litar blint på henne.

Han försöker iaf göra allt för att inte avslöjas och blidka henne. Därav hysteriskt Rt.

Viber avslutas iom USA om jag inte minns fel.
De fortsätter pippa under 2018 så vad de har för forum sen vet jag inte. Förmodar att det ligger i slasken om det finns nåt.

JS i förhör 17 dec:

"Hanna har nu varit tydlig med att de inte kommer att bli ett par. De har dock fortsatt att umgås mycket och J kommer exempelvis åka till henne efter dagens förhör. De är inte bara vänner och de har emellanåt en intim relation."

Kvantskutt i tiden ang viber :
2018-05-14 22:00:32 - 2018-05-16 07:20:00

Sen är väl detta motsvarande:

"Tidstämplar på Vibermeddelanden

I rapporten från Viber som innehåller tidstämplar för meddelanden mellan HDs* telefonnummer xxx och JS telefonnummer xxx (..) "

”Naken med dig” De kanske bara skulle bada bastu lite oskyldigt😂

Sen kan man förstå att det kanske inte var så inspirerande tid efter Lw:s försvinnande när det gäller den biten.
Men jäklar vad mkt kontakt de har den 15/5. JS hålls underättad om läget med SD antar jag.

JS polar fortfarande med SOA såg jag på Facebook.
Inte mycket har förändrats. Jänkaren är med i matchen också.

Får väl se om tillvaron rubbas lite efter hovrätten. Hur kommer HD:s liv se ut när ”klippan” SD försvinner ur hennes liv några decennier?
Citera
2021-03-11, 15:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
”Naken med dig” De kanske bara skulle bada bastu lite oskyldigt😂

Sen kan man förstå att det kanske inte var så inspirerande tid efter Lw:s försvinnande när det gäller den biten.
Men jäklar vad mkt kontakt de har den 15/5. JS hålls underättad om läget med SD antar jag.

JS polar fortfarande med SOA såg jag på Facebook.
Inte mycket har förändrats. Jänkaren är med i matchen också.

Får väl se om tillvaron rubbas lite efter hovrätten. Hur kommer HD:s liv se ut när ”klippan” SD försvinner ur hennes liv några decennier?
Ja, det vore ju nåt att radera.
Lite S/M ris a la Schenke.

Det vore ju extra bra om JS återfick minnet om varför det är så radikalt kapat just då fr HD på viber.

Det är efter två signifikanta tillfällen där SD är weird ute med LW runt midnatt "hallå, hallå, hallå" och ultraweird om han slagit ihjäl LW runt midnatt..
Senast redigerad av develi 2021-03-11 kl. 15:53.
Citera
2021-03-11, 15:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Kunde inte SD lägga ihop att om HD åkte iväg med JS en helg så kanske det ingick nån form av intimt umgänge?

Även om HD inte berättat vitt och brett om sitt sex med JS så kunde kanske SD, utifrån sin egen erfarenhet på området och med lite fantasi, misstänka att det pippades lite den helgen?

De raderade meddelanden 13-14/5 är väl antagligen lite debriefing med sexuella inslag i chatten efter den där sexhelgen. Ej för externa ögon.

Jag menar att SD bör ha anat att det var sex med i bilden och att han inte var helt stabilo i huvudet efter att HD blivit tagen i dagar strax innan deras drömresa gjorde väl att det snurrade på bra både vad gäller svartsjuka, ångest, stress och annat.

Morddagen är dagen efter HD kommit hem från den här romantiska sexhelgen och att SD inte anade att de haft sex håller jag för otroligt.

Sen oavsett hur relationen såg ut här mellan SD och HD så tyckte hon nog att det var rätt härligt att få komma till USA. Betalt och klart. Efter en lång vinter med massa strul och få vara lite skön i GC-sammanhang därborta med några bra piller i kroppen.

Sen blev det lite tokigt med ”itineraryn” där. SD avslöjar på planet nedtryckta i ”coach” att det har varit lite full fart med LW trots allt.

Där och då tar de någon form av beslut. De flesta kvinnor hade väl blivit helt jäkla galna. Misstanke om allvarligt brott har han väl inte vågat släppa ur sig här. När fick hon reda på anhållan 15/5?

Väl hemma så håller de ihop. Sluter leden för barnens skull likt tidigare praxis. Mamma och pappa HD sköter markservicen. Vårdar SD som det är synd om.

Snacket går på byn och rubriker i tidningar och i nyhetssändningar om den försvunna kvinnan i Örebro.
Poliser och anställda inom polisen får frågor från vänner och närstående om hur sökandet går.
Sen hittas hon. Poliserna och de anställda får samma frågor. Kan de hålla mun nu när hon är hittad? ”Berätta inte det här för någon men hon är hittad död.” I hur många läger sades den meningen efter den arbetsdagen.
Man berättar för sin partner eller föräldrar/syskon om ”hemligheten”. För så fukar väl människor? Hur många har karaktär att hålla på sånt sprängstoff?
Speciellt om det finns kopplingar till personen i vänkretsen?

Jag vaknade lite konspiratorisk idag och tänkte att om det är så att det är SANT att HD fått info om detta från nån källa inom polisen så kan man nog räkna ut vilken väg den infon gått.
Att avslöja en vän till familjen gör hon såklart inte.

Om det är sant att HD vet detta innan det blivit offentligt så har det ju inget med SD att göra även om han mördat. Om det inte är så att HAN fått info från poliskälla. Men det låter för otroligt med tanke pö att utredarna ju känner till att han är den misstänkte nr 1.

Så frågan är om HD visste om detta att LW hittats så tidigt eller inte? De gör väldigt stor grej av det både HD och SD så SD måste ha fått reda på det via polisanställd>närstående>granne/vän>(närstående>)>SD.

Att polisanställda/blåljuspersonal til 100 % knep inför vänner/familj ser jag som högst otroligt.

Ja, det fetade är en hisnande tanke som skulle kunna förklara hur det verkar som att de "vet".
Det skulle verkligen kunna gå till så som du tänker; från polisanställd->släkting->till nära vän/granne->Säkting=HD->SD.

Kanske inte menat så, men det är ju just en av anledningarna till att man inte bör ingå i en utredning om man har jäv. Samtidigt bör man som delaktig i en utredning tänka på utredningssekretessen särskilt noga i ett så här allvarligt brott som mord, även (eller kanske just därför) om du har på något sätt en närhet till den misstänkte (OCH hans hustru).

Nu vet vi ju inte om det ens är så att SD och HD "visste".
Jag kan ändå tänka att det är typiskt SD att "veta", allt innan andra. Och för HDs del är det väldigt osäkert.

Rörigt värre är det ändå när det gäller allas vittnesmål om när och hur de fick veta, och inte blir det bättre av att SD säger till JO att "nu ska du inget säga till någon".

Varför?

Trots att jag närstan aldrig är konspiratorisk och nästan aldrig tänker att någon skulle riskera sitt jobb för en vän som inte är väldigt nära genom att undanhålla, göra sämre ifrån sig, inte göra sitt yttersta, läcka osv, får jag sådan tankar.
Citera
2021-03-11, 16:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Om LW levt som hon lärde som kristen så hade hon inte haft någon intim relation med SD. Tror du att han hade mördat henne i så fall? En riktig psykopat som mördar random grannkvinna?
Levt som hon lärde vore väl nåt för dig att fundera över. Typ börja om från barnens bibel el dyl, du verkar ha missat det som påstås bara kärnan i eder religion såsom du spyr galla.

Vad fan svamlar du om?
Kvinnor mördas tyvärr i nära relationer med män. Gifta, sambo, särbo.
Speciellt om de är redo att lämna, om än vacklande och tillvaron ter sig som en svängdörr.

"Vi KAN få det bra"
Du vet vad jag begär"
Citera
2021-03-11, 16:11
Medlem
Citat:
Ja, det vore ju nåt att radera.
Lite S/M ris a la Schenke.

Det vore ju extra bra om JS återfick minnet om varför det är så radikalt kapat just då fr HD på viber.

Det är efter två signifikanta tillfällen där SD är weird ute med LW runt midnatt "hallå, hallå, hallå" och ultraweird om han slagit i hjäl LW runt midnatt..

Nu borde jag ha läst fupen lite mer men vad säger JS om just de chattmeddelanden som är raderade?
Han är behjälplig med mejl i komplettering överklagan men hur ser det it med dessa meddelanden?
Har aldrig orkar sätta mig in i Viner men man kanske kan radera selektivt där på ”båda sidor”.

Sen kan man ju fundera över det här med att det ska förstärkas i hovrätten om att SD är så kontrollerande mot HD.
Blir det så mycket starkare case då egentligen vad gäller LW? Att han är kontrollig rent generellt fattar man väl efter fem minuter av att ha börjat läsa nåt random underlag i fupen tycker jag. Det här med den relationsmässiga biten har med besked lagts fram i tingsrätten och man måste vara medvetslös om man inte förstår hur både SD och LW funkade som individer och hur deras relation såg ut.

SD har ”Misstä” i sin webbläsare (Google sök?) kl. 09:56 15/5.

SD hävdar med bestämdhet att han måste ha öppnat datorn (observera att han skriver just öppna) vid tiden för mordet. Runt 23:34.

Är det vidare bevisat (jäkligt tunt i fupen) att någon varit i LW:s kök/dator kl. 05:23 15/5 så knyter det en misstänkt närmare mordet/brottsplatsen.

Det finns mer som jag yrar om tidigare.

MEN istället så ska man höra nån granne om att det inte sprang konstiga människor vid planket, visa att LW hade samma lösenord länge innan mordet, Teliakille ska snacka master och JS ska prata om att HD tycker SD varit kontrollfreak och snokat osv. Var är bevisen för det snokandet mer än HD:s misstankar?

Det är alltså det ihop med den övriga bevisning som friade tingsrätten som ska upp i hovrätten.

Istället för att bevisning grundat på en ordentlig analys om vad som skett runt 23:34 och 05:23, två händelser som åklagaren gör en jättegrej men med helt kassa ofullständiga underlag, får förstärka caset ytterligare?

Jag är bara så förbryllad varje gång jag tänker på att ingen har haft koll på de här bitarna.

Det som lämnades in i aug 2020 är ju inte sprängstoff direkt. Har de sovit sedan fupen blev klar?

Då det är nån form av sekretess så kan inte jag bevaka läget fullt ut vad gäller det jag skickat in till åklagarna. Är det nån journalist som läser det här som vill ha underlaget så delar jag gärna med mig av det. Bara att PM:a järnet. Går han fri så ska kritiken vara konstruktiv och då kanske det materialet kan bidra till det.

Läge att sätta lite snurr på detta nu.
Senast redigerad av Avel 2021-03-11 kl. 16:13.
Citera
2021-03-11, 16:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Nu borde jag ha läst fupen lite mer men vad säger JS om just de chattmeddelanden som är raderade?
Han är behjälplig med mejl i komplettering överklagan men hur ser det it med dessa meddelanden?
Har aldrig orkar sätta mig in i Viner men man kanske kan radera selektivt där på ”båda sidor”.

Sen kan man ju fundera över det här med att det ska förstärkas i hovrätten om att SD är så kontrollerande mot HD.
Blir det så mycket starkare case då egentligen vad gäller LW? Att han är kontrollig rent generellt fattar man väl efter fem minuter av att ha börjat läsa nåt random underlag i fupen tycker jag. Det här med den relationsmässiga biten har med besked lagts fram i tingsrätten och man måste vara medvetslös om man inte förstår hur både SD och LW funkade som individer och hur deras relation såg ut.

SD hävdar med bestämdhet att han måste ha öppnat datorn (observera att han skriver just öppna) vid tiden för mordet. Runt 23:34.

Är det vidare bevisat (jäkligt tunt i fupen) att någon varit i LW:s kök/dator kl. 05:23 15/5 så knyter det en misstänkt närmare mordet/brottsplatsen.

MEN istället så ska man höra nån granne om att det inte sprang konstiga människor vid planket, visa att LW hade samma lösenord länge innan mordet, Teliakille ska snacka master och JS ska prata om att HD tycker SD varit kontrollfreak och snokat osv. Var är bevisen för det snokandet mer än HD:s misstankar?

Det är alltså det ihop med den övriga bevisning som friade tingsrätten som ska upp i hovrätten.

Istället för att bevisning grundat på en ordentlig analys om vad som skett runt 23:34 och 05:23, två händelser som åklagaren gör en jättegrej men med helt kassa ofullständiga underlag, får förstärka caset ytterligare?

Jag är bara så förbryllad varje gång jag tänker på att ingen har haft koll på de här bitarna.

Det som lämnades in i aug 2020 är ju inte sprängstoff direkt. Har de sovit sedan fupen blev klar?

Då det är nån form av sekretess så kan inte jag bevaka läget fullt ut vad gäller det jag skickat in till åklagarna. Är det nån journalist som läser det här som vill ha underlaget så delar jag gärna med mig av det. Bara att PM:a järnet. Går han fri så ska kritiken vara konstruktiv och då kanske det materialet kan bidra till det.

"J kan inte svarar på varför meddelanden från 14-16:e maj saknas i kommunikationen. J tror inte att han raderat den aktuella konversationen på Viber men han vet inte. Han brukar radera meddelanden, när konversationen känns gammal brukar han radera hela konversationen och inte enstaka
meddelanden. "
Citat:
Bortgjorda i kubik om hon är anstiftare.

SPECIELLT när hon är lika kontrollerande själv mot SD.
Senast redigerad av develi 2021-03-11 kl. 16:23.
Citera
2021-03-11, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Lite OFF TOPIC !!

MEN !!

En sak slog mig precis.

Stefan och Hanna hävdar ju med bestämdhet att Lena blödde vid sex.
Det har vi alla kunnat läsa om i förhör.
Inte att det bara kommer några droppar, utan att hon blödde rejält, hävdar dom.

Med tanke på allt sex som hon hade, borde hon inte då lidit av akut blodbrist.
Jag menar bara, Hon och Stefan pippade ju överallt, hela tiden... + att det ramlade in
några andra gubbar lite titt som tätt.

Lena måste ha sett ut som ett jävla russin !!

Helt tömd på blod.

Tänk när "Blodbussen" kom och Lena skulle lämna en skvätt.....
- Nä du Lena, inget denna gången heller, sa sköterskan.

Detta påstående är ta mej fan med på topp tre listan över mördares sämsta lögner.

Helt riktigt. Jag har avfärdat blodsexet som bullshit från dag ett. Lena skulle behövt sjukhusvård och akut behandling med blodtransfusion och extra järn för svår blodbrist om detta vore sant. Vilket det uppenbart inte är. Det är enbart gms sätt sätt att försöka ligga steget före i utredningen.
Citera
2021-03-11, 16:43
Medlem
Citat:
"J kan inte svarar på varför meddelanden från 14-16:e maj saknas i kommunikationen. J tror inte att han raderat den aktuella konversationen på Viber men han vet inte. Han brukar radera meddelanden, när konversationen känns gammal brukar han radera hela konversationen och inte enstaka
meddelanden. "

Bortgjorda i kubik om hon är anstiftare.

SPECIELLT när hon är lika kontrollerande själv mot SD.

Så han kan inte redogöra för några Viber-meddelanden alls före eller efter mordet? Med hans egen mobil som källa alltså. Kan ju kolla detta själv men kanske får snabbare svar i tråden.
Citera
2021-03-11, 17:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Så han kan inte redogöra för några Viber-meddelanden alls före eller efter mordet? Med hans egen mobil som källa alltså. Kan ju kolla detta själv men kanske får snabbare svar i tråden.
Orkar inte jag heller just nu men var det nåt med ett dåligt batteri?
Erinrar mig iaf nån IT-kommentar.

När jag hämtade förra uppgiften såg jag nåt jag missat helt.

Intressant i och med alla loggar ända bortom döden, upp i tallar ang T5 och sånt.
Hälsningar till SD via LWs wig den 8 maj..

"Även att exempelvis vara vid en cache som Lena lagt ut påverkade Hanna av att det var just henne cache, så illa tyckte hon om henne."
Senast redigerad av develi 2021-03-11 kl. 17:26.
Citera
2021-03-11, 17:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Nu är det inte till mig du skriver, men lägger in några tankar ändå om det är ok?

Vad gäller det kontrollerande beteendet som SD uppvisar mot HD, har ju flera dimensioner egentligen, både för motivbilden och för att visa att SD inte är främmande att gå in i andras enheter. På det visar det också att han har svårt behov av att ha kontroll, vilket gör att han inte kan låta bli att göra saker som gör att han måste ljuga och dölja.

I rätten gäller enbart det som kommer fram under rättegången, vilket JS inte tydligt framgick. Det är ju därför han ville förtydliga det beteende som dessutom HD verkar förneka i rätten.

Här finns svart på vitt vad hon skriver till JS, te x

"Tror jag sa igår att jag var ganska övertygad om att S läser min mail. Jag vet nu med
säkerhet att han gör det. Ser att han ca 1 g/timme loggar in på min mail. Igår frågade jag
honom om han varit inne på min mail då jag fick varning(viket jag inte fick) men han säger
bestämt nej. Men idag när jag ser hur ofta det är blir jag arg och besviken. Visst jag har
saker att dölja men det ger inte honom rätt att titta i min mail. Om jag nu talar om vad jag
vet finns ju risken att han sett de mail där jag beskrivit vad jag upplevt med dig och vad jag
känner för dig och antingen ber mig gå eller att jag inte kan fortsätta ha kontakt med dig.
Båda alternativen skrämmer mig. Tanken på att inte få träffa dig gör så ont. Samtidigt kan
jag inte blunda för att han gör som han gör. Han går bakom ryggen och ljuger för mig igen.
"

Man får alltså tydligt en bild av en person som inte mår bra av att hans fru har en förbindelse med en man, vad han än försöker påstå. Det finns ju flera personer som bekräftar att SD (och HD) vill tillbaka till varandra. SD förnekar ju det i TR, men det kan alltså motbevisas av hans svartsjukt kontrollerande beteende.

Det gäller ju även Lena, som jag visade i ett inlägg häromdagen, att SD vet saker om M som har rimligen inte borde känna till. Nu är det svårt när det inte finns vittnen eller bevisning för att visa hur han agerat. Kanske hade utredningen kunnat få fram mer här. Tror inte att M själv visste att han blev kollad och inga bevis finns hur SD kunde veta att han skulle på begravning mm.
Lena visar helt klart då och då över att hon blir varse och misstänksam mot att han går in och kollar.

Det här utgör ju ett bidrag till motivbilden:

- att SD inte klarar av att hans kvinnor söker sig till andra män trots hans ihärdiga försök till att visa att han tvärtom uppmuntrar dom att söka kontakt
- att SD mår dåligt under den period som föregår mordet och där han förlorar kontrollen över båda samtidigt
- att SD uppenbarligen ljuger också om det, vilket visar att han inte vill visa hur känsligt det är för honom

Därefter blir SDs snokande i andras enheter förstås även en länk till att han inte skulle vara främmande för att gå in i Lenas Googlekonto för att göra det han kände att han behövde göra. Det tillsammans med att han har kännedom om vissa av hennes mönster vad gäller lösenord.

Om det hade funnits lite starkare bevisning runt 05- händelsen, vilket förstås hade varit det bästa, då hade de här bitarna visserligen varit väldigt viktiga också. Men nu blir det väldigt viktigt, då det saknas bindande bevisning och starka indicier.

Vi vet ju inte varför kompetensen att utröna 23:34 händelsen saknas (eller gör den verkligen det på NFC?) utan skickas tillbaka till utredning.

Jag undrar verkligen om utredningen har tagit fasta på dina tips och får ett stadigare underlag till en dom?

Tyvärr tror jag aldrig att HD någon gång kommer att avslöja något om vare sig ev läckt information eller vad hon vet/förstått av vad SD gjort.
Vore fint om JG kunde ta till sig att han blivit grundligt lurad och manipulerad och inte se det som att det är hans fel. Det är en jäkla obehaglig person som han har haft kontakt med och som utnyttjat honom på det grövsta sätt man kan göra mot en vän. han verkar ha glömt det (om han nu är ute med SD igen).
Citera
2021-03-11, 17:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu är det inte till mig du skriver, men lägger in några tankar ändå om det är ok?

Vad gäller det kontrollerande beteendet som SD uppvisar mot HD, har ju flera dimensioner egentligen, både för motivbilden och för att visa att SD inte är främmande att gå in i andras enheter. På det visar det också att han har svårt behov av att ha kontroll, vilket gör att han inte kan låta bli att göra saker som gör att han måste ljuga och dölja.

I rätten gäller enbart det som kommer fram under rättegången, vilket JS inte tydligt framgick. Det är ju därför han ville förtydliga det beteende som dessutom HD verkar förneka i rätten.

Här finns svart på vitt vad hon skriver till JS, te x

"Tror jag sa igår att jag var ganska övertygad om att S läser min mail. Jag vet nu med
säkerhet att han gör det. Ser att han ca 1 g/timme loggar in på min mail. Igår frågade jag
honom om han varit inne på min mail då jag fick varning(viket jag inte fick) men han säger
bestämt nej. Men idag när jag ser hur ofta det är blir jag arg och besviken. Visst jag har
saker att dölja men det ger inte honom rätt att titta i min mail. Om jag nu talar om vad jag
vet finns ju risken att han sett de mail där jag beskrivit vad jag upplevt med dig och vad jag
känner för dig och antingen ber mig gå eller att jag inte kan fortsätta ha kontakt med dig.
Båda alternativen skrämmer mig. Tanken på att inte få träffa dig gör så ont. Samtidigt kan
jag inte blunda för att han gör som han gör. Han går bakom ryggen och ljuger för mig igen.
"

Man får alltså tydligt en bild av en person som inte mår bra av att hans fru har en förbindelse med en man, vad han än försöker påstå. Det finns ju flera personer som bekräftar att SD (och HD) vill tillbaka till varandra. SD förnekar ju det i TR, men det kan alltså motbevisas av hans svartsjukt kontrollerande beteende.

Det gäller ju även Lena, som jag visade i ett inlägg häromdagen, att SD vet saker om M som har rimligen inte borde känna till. Nu är det svårt när det inte finns vittnen eller bevisning för att visa hur han agerat. Kanske hade utredningen kunnat få fram mer här. Tror inte att M själv visste att han blev kollad och inga bevis finns hur SD kunde veta att han skulle på begravning mm.
Lena visar helt klart då och då över att hon blir varse och misstänksam mot att han går in och kollar.

Det här utgör ju ett bidrag till motivbilden:

- att SD inte klarar av att hans kvinnor söker sig till andra män trots hans ihärdiga försök till att visa att han tvärtom uppmuntrar dom att söka kontakt
- att SD mår dåligt under den period som föregår mordet och där han förlorar kontrollen över båda samtidigt
- att SD uppenbarligen ljuger också om det, vilket visar att han inte vill visa hur känsligt det är för honom

Därefter blir SDs snokande i andras enheter förstås även en länk till att han inte skulle vara främmande för att gå in i Lenas Googlekonto för att göra det han kände att han behövde göra. Det tillsammans med att han har kännedom om vissa av hennes mönster vad gäller lösenord.

Om det hade funnits lite starkare bevisning runt 05- händelsen, vilket förstås hade varit det bästa, då hade de här bitarna visserligen varit väldigt viktiga också. Men nu blir det väldigt viktigt, då det saknas bindande bevisning och starka indicier.

Vi vet ju inte varför kompetensen att utröna 23:34 händelsen saknas (eller gör den verkligen det på NFC?) utan skickas tillbaka till utredning.

Jag undrar verkligen om utredningen har tagit fasta på dina tips och får ett stadigare underlag till en dom?

Tyvärr tror jag aldrig att HD någon gång kommer att avslöja något om vare sig ev läckt information eller vad hon vet/förstått av vad SD gjort.
Vore fint om JG kunde ta till sig att han blivit grundligt lurad och manipulerad och inte se det som att det är hans fel. Det är en jäkla obehaglig person som han har haft kontakt med och som utnyttjat honom på det grövsta sätt man kan göra mot en vän. han verkar ha glömt det (om han nu är ute med SD igen).
Jo men visst.

Men hur paradoxalt blir det då med HDs kontroller?
Citera
2021-03-11, 17:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Har jag någonsin påstått att det är motivet? Det är en konsekvens av att hon valde att inte leva som hon lärde.

Nej, om han är GM så mördade han Lena p.g.a. att hon har inlett en intim relation med honom fast han var gift

Lena hade verktygen men hon struntade i dem. Hon visste att det var fel från början.

Då har väl "Lenas alla fel" inte någon betydelse?

Men det är väl alldeles självklart att om hon aldrig hade träffat SD, då hade hon inte blivit mördad.

Nu är jag ganska övertygad om att han är en sådan person som genast satte krok i henne, flörtade liksom han alltid gör och såg hennes svagheter. Dom hakade han genast på, precis som med JG och nyttjar dom för egen vinning.

T ex såg han att han fick in en fot genom att hon var pastor, hade erfarenhet av att hjälpa honom i den situation han var i. Säkert vädjade han till hennes empati och fick henne att tycka synd om honom, samtidigt som han överöste henne med beröm. Hon kände sig sedd, attraktiv och behövd. Sådant som vi alla behöver, men hon extra känslig för uppmärksamhet. Och nu blir hon ett lätt offer för hans fortsatta manipulation. Inte lätt att stå emot när han på sitt energiska sätt både uppvaktar och förklarar att han behöver henne (hans fru är ju bara ett skal).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in