2021-03-11, 15:19
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Där slår du huvudet på spiken, Esbjörns kognitiva nedsättning (bevisade) kan mycket väl göra att han trots hyfsad ekonomi hamnar hos KF, ju fler gånger man ser och hör Esbjörn ju säkrare blir man ju om att han inte är helt frisk.

Att sedan Ebba utnyttjar denna funktionnedsättning för att komma över fastigheten mot Esbjörns vilja, dessutom till ett underpris är inget annat än en stor jävla skandal.

Ni tror alltså inte alls att det kan ha att göra med, det som nån skrev i tråden, att de obetalda räkningarna hade att göra med att de gällde olika hyrda lokaler, typ garage och sådant som hade att göra med de tre? fyra? Olika fastigheter/lägenheter han hyrde.

Alltså han får räkningar i typ fyra olika postlådor, och på den tiden jag hyrade (typ 20 år sedan) så fick man ofta hyresavierna i brevinkastet i dörren till lägenheten...

Jag har styrt om så att jag får nästan alla räkningar på efaktura, och har autobetalning på dem, men jag är ju nästan 20 år yngre än Esb, och har också jobbat som ingenjör i Västerås, som första jobb efter skolan, men flyttade därifrån efter ett par år... Jag har ju hållt på med datorer sen Vic64 kom, sen Amiga och sedan PC, köpte Vic64 i London medan jag jobbade i Västerås på ASEA, det var väl vissa på jobbet som jobbade med terminaler till mån stordator, de fick utskrifter centralt ifrån nånstans som skrevs ut på natten på långa veckade papper med hål längs kanten.

Men jag jobbade inte med dator)terminal utan med ett ritbord och penna.

Hoppsan svävade visst ut lite ...
Senast redigerad av Enydrion 2021-03-11 kl. 15:31.
2021-03-11, 15:23
Medlem
Citat:
Där slår du huvudet på spiken, Esbjörns kognitiva nedsättning (bevisade) kan mycket väl göra att han trots hyfsad ekonomi hamnar hos KF, ju fler gånger man ser och hör Esbjörn ju säkrare blir man ju om att han inte är helt frisk.

Att sedan Ebba utnyttjar denna funktionnedsättning för att komma över fastigheten mot Esbjörns vilja, dessutom till ett underpris är inget annat än en stor jävla skandal.

Skandalen är att hon inte har mycket att komma med förutom smutskastning av Binninge, och alla människor i Esbjörns omgivning. Att hon viftar med ett avtal som nu sagts upp av Esbjörn hade hon aldrig vågat om hon inte tillhört en skyddad grupp, man inte petar på. Nöff. Nöff.

Det Ebba Busch håller på med, får hon hjälp med från advokatsamfundet, när deras före detta ordförande påtalar försvårade med förlikning om buden blir publika. Binninge är inte med i samfundet och han behöver inte lyda dem.

När Ebba Busch talar om vad hon tycker om Binninge är det grovt förtal. När folk från en intresse organisation yttrar sig, är det bara en intellektuell rapning.

Varför diskuterar inte advokatsamfundet avtal, hävning och utfästelse, och den fria avtalsrätten som löpt amok? Hur ställer sig advokatsamfundet till att en partiledare för KD totar ihop ett avtal för att komma över en fastighet från en åldring med kognitiva svårigheter? Hur ställer sig advokatsamfundet till talan om bättre rätt, i ett fall där talan borde vara en skadeståndstalan om kontraktsbrott. Jävla hycklare.
2021-03-11, 15:24
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:

Om hon gjort det är ju det som är kärnan i det som gör detta intressant.

För om hon gjorde det så kan ju ingen tycks att hennes sätt att agera var okey. Jag menar inte ens bland kriminella är brott mot åldringar status. Och definitivt inte hos Svenne Banan. Barn och åldringar, dom utsätter man inte för brott.

Att Esbjörn inte är fult lika Glasklar som en medelålders normal fungerande person tycker jag är ganska självklar. Om inte annat så har saker ofta börjat gå lite sakta för folk i den åldern. De behöver tid på sig för att ta in ny kunskap. Eller blir lätt lite stressade inför ovana situationer. Esbjörn hade dessutom en 10 år gammal diagnos. En kognitiv funktionsnedsättning. Utan att påstå att jag är läkare så. En sådan funktionsnedsättning växer inte direkt bort. Utan att den försämras med åren är mycket troligare.

Så det jag tycker är spännande i det här är. Kan man träffa Esbjörn 8-10 gånger, då inte några 5 minuters träffar. Utan fika med och umgås med tillsammans med sina barn osv. Utan att märka/misstänks att denna störning finns?
För om man behöver vara grovt oaktsam för att undvika att de det. Då är hon ju bara en simpel lurendrejare som blåser gamla människor.
2021-03-11, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Om hon gjort det är ju det som är kärnan i det som gör detta intressant.

För om hon gjorde det så kan ju ingen tycks att hennes sätt att agera var okey. Jag menar inte ens bland kriminella är brott mot åldringar status. Och definitivt inte hos Svenne Banan. Barn och åldringar, dom utsätter man inte för brott.

Att Esbjörn inte är fult lika Glasklar som en medelålders normal fungerande person tycker jag är ganska självklar. Om inte annat så har saker ofta börjat gå lite sakta för folk i den åldern. De behöver tid på sig för att ta in ny kunskap. Eller blir lätt lite stressade inför ovana situationer. Esbjörn hade dessutom en 10 år gammal diagnos. En kognitiv funktionsnedsättning. Utan att påstå att jag är läkare så. En sådan funktionsnedsättning växer inte direkt bort. Utan att den försämras med åren är mycket troligare.

Så det jag tycker är spännande i det här är. Kan man träffa Esbjörn 8-10 gånger, då inte några 5 minuters träffar. Utan fika med och umgås med tillsammans med sina barn osv. Utan att märka/misstänks att denna störning finns?
För om man behöver vara grovt oaktsam för att undvika att de det. Då är hon ju bara en simpel lurendrejare som blåser gamla människor.
Eller så märker man inga problem eftersom de inte finns? Vilket även undersökningar under flera år verkar verifiera. Nej, så kan det väl inte vara?
2021-03-11, 15:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Skandalen är att hon inte har mycket att komma med förutom smutskastning av Binninge, och alla människor i Esbjörns omgivning. Att hon viftar med ett avtal som nu sagts upp av Esbjörn hade hon aldrig vågat om hon inte tillhört en skyddad grupp, man inte petar på. Nöff. Nöff.

Det Ebba Busch håller på med, får hon hjälp med från advokatsamfundet, när deras före detta ordförande påtalar försvårade med förlikning om buden blir publika. Binninge är inte med i samfundet och han behöver inte lyda dem.

När Ebba Busch talar om vad hon tycker om Binninge är det grovt förtal. När folk från en intresse organisation yttrar sig, är det bara en intellektuell rapning.

Varför diskuterar inte advokatsamfundet avtal, hävning och utfästelse, och den fria avtalsrätten som löpt amok? Hur ställer sig advokatsamfundet till att en partiledare för KD totar ihop ett avtal för att komma över en fastighet från en åldring med kognitiva svårigheter? Hur ställer sig advokatsamfundet till talan om bättre rätt, i ett fall där talan borde vara en skadeståndstalan om kontraktsbrott. Jävla hycklare.

Att Ebba Busch är en jävla hycklerska är ställt utom allt tvivel.
När hon blandade in sina barn innan jul, sökte empati bland folk om att de var hemlösa, att det var så synd om dem, då brände denna kvinna alla skepp hon någonsin haft.

Vem i helvete kan ta ett ord som sedan kommer ur denna Ebba-Elisabeth Buschs mun seriöst, nej det kan absolut ingen göra!
Senast redigerad av LawNumberSix 2021-03-11 kl. 15:34.
2021-03-11, 15:43
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ännu en i Ebba-klanen som gissar, nu gissas det att Esbjörn får sin post uppdelat i FYRA olika postlådor, tråden blir ivf minst sagt komisk pga er.
Tja, huset, Ebba köpte och kurskården, sen Västerås och lägenheten i Uppsala, så fyra är inte så svårt att få ihop...
2021-03-11, 15:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Tja, huset, Ebba köpte och kurskården, sen Västerås och lägenheten i Uppsala, så fyra är inte så svårt att få ihop...
Och du VET att Esbjörn får post på alla dessa ställen, skrattretande.

Det är just dessa "gissningsinlägg" från er i Ebba-Klanen som gör er till åtlöje i tråden, ni gissar, tror, tycker och vrider sanningen hela tiden.
2021-03-11, 15:56
Medlem
Citat:

Det går inte att komma runt ett sakkunnigutlåtande på att Esbjörn har kognitiva svårigheter dokumenterade från 2010. Rätten kan ju inte resonera att det blivit bättre med åren. Det går inte att smutskasta Barry också. Eller att advokaten framför att ingen förutom två professorer eller experter från Uppsala är trovärdiga och kan allt om vården och Esbjörn, trots att de inte undersökt Esbjörn.

Advokaten vet att det är kört. Hennes verktygslåda är slut. Media granskar fallet och bevisprövningen.

Sen så är de som ska döma också människor, med relationer. De har gamlingar som lever hemma eller på boenden, och de vet hur åldrandet påverkar oss alla, med mindre ork, och svårigheter i vardagen. I kombination med kognitiva svårigheter var Esbjörn mycket utsatt och lättlurad när Sveriges wannabe Moder Theresia, Ebba Busch börjar visa honom intresse.

Ebba Busch kan inte säga att Esbjörn ljuger om han glömmer saker, säger konstiga saker, är virrig och lite egen. Det är individuell vård i Sverige, inte kollektiva diagnoser.

Jag tror Ebba Busch har fått veta av sin advokat att Barrys utlåtanden och undersökningarna av Esbjörn är ett hinder omöjligt att komma över.
2021-03-11, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Fastigheten värderades av en av Uppsalas mest meriterade mäklarbyråer till 4.2msek.

Detta utgick Esbjörn ifrån när han själv satte priset till just 4.2msek.

Sedan drog han av 300ksek för att han skulle slippa ifrån ansvaret att städa undan allt skräp m.m. från hus och tomt, vilket bland annat innefattar ett antal skrotbilar

Esbjörn har själv berättat att han visat huset för spekulanter under flera års tid. Han har också fått bud tidigare men då betydligt lägre. Enligt uppgift bjöd hans närmaste väninna 2 eller 2.5 miljoner t.ex. Men det har lustigt nog Ebba-hatarna i tråden inget att anmärka på.

”Enligt uppgift” är ett uselt argument och det vet du själv. Fram med en källa om du har nån

I Expressen stod det däremot att det var just Ebba som hade erbjudit 2,5 MSEK.

Varsågod och sätt igång och ösa svordomar över mig nu, med hånfulla emojis och vad som helst. Bring it on bara, det är säkert många som uppskattar underhållningsfaktorn.
2021-03-11, 16:04
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Det beror nog lite på hur intressant ens fastighet är för omgivningen, har / har haft tre fastigheter och har fått frågor om samtliga, några har lämnat brev i brevlådan, de flesta har frågat när de gått förbi och man varit ute...

Eftersom jag haft tre fastigheter så har jag ju en del av dem varit ganska glest besökta av mig, och då har ju brev i brevlådan en övervikt...

Esb har ju inte bott i huset på 20 år, och det har ju synts ganska bra, jag har ju fortsatt att sköta mina fastigheter, något så när, men ska bli skönt när jag bara kommer att ha en enda...
Så inte förvånad att Esb fått flera förfrågningar under åren...

Saken är ju att ingen någonsin bott i huset, inte ens Esbjörn.
Det är och har alltid varit ett sommarhus och inte bostad.
Föräldrarna köpte det och sen har Esbjörn med syskon och syskonbarn ärvt diverse 27e delar, alla har väl egentligen haft ansvar men ingen har tagit det.
Till sist skrevs gåvobrev på dessa 27e delar och Esbjörn blev ensam ägare för ca 13år sedan.
Fastigheten har förfallit under ca 30-40år och bl.a skrotbilar förts dit av Esbjörn, det har bara varit en plats dit ägarna fört bra och ha grejer men inte egentligen använts eller hållits efter.
2021-03-11, 16:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det går inte att komma runt ett sakkunnigutlåtande på att Esbjörn har kognitiva svårigheter dokumenterade från 2010. Rätten kan ju inte resonera att det blivit bättre med åren. Det går inte att smutskasta Barry också. Eller att advokaten framför att ingen förutom två professorer eller experter från Uppsala är trovärdiga och kan allt om vården och Esbjörn, trots att de inte undersökt Esbjörn.

Advokaten vet att det är kört. Hennes verktygslåda är slut. Media granskar fallet och bevisprövningen.

Sen så är de som ska döma också människor, med relationer. De har gamlingar som lever hemma eller på boenden, och de vet hur åldrandet påverkar oss alla, med mindre ork, och svårigheter i vardagen. I kombination med kognitiva svårigheter var Esbjörn mycket utsatt och lättlurad när Sveriges wannabe Moder Theresia, Ebba Busch börjar visa honom intresse.

Ebba Busch kan inte säga att Esbjörn ljuger om han glömmer saker, säger konstiga saker, är virrig och lite egen. Det är individuell vård i Sverige, inte kollektiva diagnoser.

Jag tror Ebba Busch har fått veta av sin advokat att Barrys utlåtanden och undersökningarna av Esbjörn är ett hinder omöjligt att komma över.

Sant alltihopa, jag är helt övertygad om att Ebba-Elisabeth Busch kommer att dra sej ur affären, sagt det sedan i höstas, Ebba trodde hon kunde skrämma huset av Esbjörn men icke!
Esbjörn han står trots, Tingsrätt, mediedrev, sällan skådat drev här på Flashback, lugnt kvar med sin inställning, Ebba får allt hitta en exit med dignitet, hur nu hon ska kunna det, men hon kommer att backa.
2021-03-11, 16:11
Medlem
Citat:
Sant alltihopa, jag är helt övertygad om att Ebba-Elisabeth Busch kommer att dra sej ur affären, sagt det sedan i höstas, Ebba trodde hon kunde skrämma huset av Esbjörn men icke!
Esbjörn han står trots, Tingsrätt, mediedrev, sällan skådat drev här på Flashback, lugnt kvar med sin inställning, Ebba får allt hitta en exit med dignitet, hur nu hon ska kunna det, men hon kommer att backa.
Om du har sagt något sedan i höstas och det i mars ännu inte inträffat så kan det hända att du har fel. Men den tanken har nog aldrig slagit dig. Du går an i tråden som en domedagsprofet och öser galla över alla. Det är inte Esbjörn som är utsatt för ett mediedrev, det drevet planerades på Pernroth Lüllmaas Facebook mot Ebba Busch. Nätverket med dömda kriminella är i full gång med sin utpressning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in