Citat:
Ursprungligen postat av
LawNumberSix
Där slår du huvudet på spiken, Esbjörns kognitiva nedsättning (bevisade) kan mycket väl göra att han trots hyfsad ekonomi hamnar hos KF, ju fler gånger man ser och hör Esbjörn ju säkrare blir man ju om att han inte är helt frisk.
Att sedan Ebba utnyttjar denna funktionnedsättning för att komma över fastigheten mot Esbjörns vilja, dessutom till ett underpris är inget annat än en stor jävla skandal.
Ni tror alltså inte alls att det kan ha att göra med, det som nån skrev i tråden, att de obetalda räkningarna hade att göra med att de gällde olika hyrda lokaler, typ garage och sådant som hade att göra med de tre? fyra? Olika fastigheter/lägenheter han hyrde.
Alltså han får räkningar i typ fyra olika postlådor, och på den tiden jag hyrade (typ 20 år sedan) så fick man ofta hyresavierna i brevinkastet i dörren till lägenheten...
Jag har styrt om så att jag får nästan alla räkningar på efaktura, och har autobetalning på dem, men jag är ju nästan 20 år yngre än Esb, och har också jobbat som ingenjör i Västerås, som första jobb efter skolan, men flyttade därifrån efter ett par år... Jag har ju hållt på med datorer sen Vic64 kom, sen Amiga och sedan PC, köpte Vic64 i London medan jag jobbade i Västerås på ASEA, det var väl vissa på jobbet som jobbade med terminaler till mån stordator, de fick utskrifter centralt ifrån nånstans som skrevs ut på natten på långa veckade papper med hål längs kanten.
Men jag jobbade inte med dator)terminal utan med ett ritbord och penna.
Hoppsan svävade visst ut lite ...