2021-03-11, 14:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Kunde inte SD lägga ihop att om HD åkte iväg med JS en helg så kanske det ingick nån form av intimt umgänge?

Även om HD inte berättat vitt och brett om sitt sex med JS så kunde kanske SD, utifrån sin egen erfarenhet på området och med lite fantasi, misstänka att det pippades lite den helgen?

De raderade meddelanden 13-14/5 är väl antagligen lite debriefing med sexuella inslag i chatten efter den där sexhelgen. Ej för externa ögon.

Jag menar att SD bör ha anat att det var sex med i bilden och att han inte var helt stabilo i huvudet efter att HD blivit tagen i dagar strax innan deras drömresa gjorde väl att det snurrade på bra både vad gäller svartsjuka, ångest, stress och annat.

Morddagen är dagen efter HD kommit hem från den här romantiska sexhelgen och att SD inte anade att de haft sex håller jag för otroligt.

Sen oavsett hur relationen såg ut här mellan SD och HD så tyckte hon nog att det var rätt härligt att få komma till USA. Betalt och klart. Efter en lång vinter med massa strul och få vara lite skön i GC-sammanhang därborta med några bra piller i kroppen.

Sen blev det lite tokigt med ”itineraryn” där. SD avslöjar på planet nedtryckta i ”coach” att det har varit lite full fart med LW trots allt.

Där och då tar de någon form av beslut. De flesta kvinnor hade väl blivit helt jäkla galna. Misstanke om allvarligt brott har han väl inte vågat släppa ur sig här. När fick hon reda på anhållan 15/5?

Väl hemma så håller de ihop. Sluter leden för barnens skull likt tidigare praxis. Mamma och pappa HD sköter markservicen. Vårdar SD som det är synd om.

Snacket går på byn och rubriker i tidningar och i nyhetssändningar om den försvunna kvinnan i Örebro.
Poliser och anställda inom polisen får frågor från vänner och närstående om hur sökandet går.
Sen hittas hon. Poliserna och de anställda får samma frågor. Kan de hålla mun nu när hon är hittad? ”Berätta inte det här för någon men hon är hittad död.” I hur många läger sades den meningen efter den arbetsdagen.
Man berättar för sin partner eller föräldrar/syskon om ”hemligheten”. För så fukar väl människor? Hur många har karaktär att hålla på sånt sprängstoff?
Speciellt om det finns kopplingar till personen i vänkretsen?

Jag vaknade lite konspiratorisk idag och tänkte att om det är så att det är SANT att HD fått info om detta från nån källa inom polisen så kan man nog räkna ut vilken väg den infon gått.
Att avslöja en vän till familjen gör hon såklart inte.

Om det är sant att HD vet detta innan det blivit offentligt så har det ju inget med SD att göra även om han mördat. Om det inte är så att HAN fått info från poliskälla. Men det låter för otroligt med tanke pö att utredarna ju känner till att han är den misstänkte nr 1.

Så frågan är om HD visste om detta att LW hittats så tidigt eller inte? De gör väldigt stor grej av det både HD och SD så SD måste ha fått reda på det via polisanställd>närstående>granne/vän>(närstående>)>SD.

Att polisanställda/blåljuspersonal til 100 % knep inför vänner/familj ser jag som högst otroligt.
Inte om han litar till fullo på drömkvinnan.
Citat:
De raderade meddelanden 13-14/5 är väl antagligen lite debriefing med sexuella inslag i chatten efter den där sexhelgen. Ej för externa ögon.
Halllååå!

Det kryllar av avsugningar på viber.
Blev hon akut pryd just ett dygn den 13:e och även den 14-16e?
Citera
2021-03-11, 14:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Om någon skriver något negativt om LW så agerar ni som en flock hyenor. Bortförklarar och försvarar precis allting hon gjorde. Eller försöker flytta fokus genom att jämföra med SD och HD. Som om det vore någon tävling. GM såg ingen annan utväg än att mörda henne. Men att försöka förstå varför är förbjudet i tråden.

Om jag ska använda din egen strategi, dvs vända på allt när du svarar, funkar det här också.

"Om någon skriver något negativt om LW så agerar ni som en flock hyenor. Bortförklarar och försvarar precis allting hon gjorde."

Kan det bero på att du angriper precis allt gjorde?
Det finns nämligen ingen logik i att angripa allt Lena gjorde, särskilt inte om man ska ha ett motiv för mördaren i sikte. Nu har du ju själv påpekat att du önskar att åklagaren når i mål i HR, vilket innebär att du håller SD som trolig gm?

Inte tror jag att SD hade invändningar på att Lena var pastor och att hon inte levde som hon lärde? Bara för att ta ett exempel.

"Bortförklarar och försvarar precis allting hon gjorde. Eller försöker flytta fokus genom att jämföra med SD och HD. Som om det vore någon tävling."

Fokus ska väl ändå inte var på Lenas alla fel? På det viset flyttar du fokus från "in the eye of the beholder"; dvs vad mördaren kan ha haft för motiv.

Om du nu har SD som möjlig gm, tror du verkligen att han mördade Lena för allt det du har dragit upp?

Det handlar inte om att flytta fokus från offret, utan att försöka förstå vad som fick gm att utföra mordet. Ur hans synvinkel då. Inte vad du själv hatar hos Lena.

Mord är mycket sällan logiska på det sätt som man vill, förståeliga och begripliga. Offren kan ha alla möjlig fel, so utomstående kan tycka var en anledning som är begriplig att förstå varför ett mord skedde. Men när det kommer till kritan är det inte ofta det är för oss en begriplig anledning.

Naturligtvis börjar en utredning att kolla vad som kan vara orsaken till mordet, då även hos offret. Skulder, osämja/konflikter, vinst av att någon dör, osv.

Men inte tittar man djupt ner i tvättkorgen, ostädat hemma, i att hon var pastor som bytt jobb, och jag vet verkligen inte allt som kommit upp här om det inte varit djupa konflikter runt det.

Den konflikt vi har sett att Lena hade, den var djupare än djup. Då med en man som har en utomäktenskaplig relation till henne. Då gräver man inte djupare i tvättkorgen (om hur full den var) utan för att se om man kan hitta bevis som styrker om det kan ha med mordet att göra. Sperma och blod letade man efter, inte hur full tvättkorgen var.

Tror inte SD skulle ha något emot att den var överfull?

"GM såg ingen annan utväg än att mörda henne. Men att försöka förstå varför är förbjudet i tråden."

Ja, han såg ingen annan utväg.
Och det är precis det som är det sjuka.

HOS GÄRNINGSMANNEN.

Det fanns nämligen en hel massa andra möjligheter till att lösa problemen.
Det är hos MÖRDAREN man ska kolla extra noga varför han väljer en avvikande och ondskefull lösning.
Det är det som skiljer en mördare från en icke mördare.

Det är mördaren som valt den breda vägen, den mörka vägen.
Fattar du inte att det är en riktigt mörk själ du har att göra med här?
Vem slår sönder någon huvud OCH ANSIKTE?
Medan offret skriker i flera minuter.
Det är riktigt, riktigt otäckt!
Citera
2021-03-11, 14:18
Bannlyst
Lite OFF TOPIC !!

MEN !!

En sak slog mig precis.

Stefan och Hanna hävdar ju med bestämdhet att Lena blödde vid sex.
Det har vi alla kunnat läsa om i förhör.
Inte att det bara kommer några droppar, utan att hon blödde rejält, hävdar dom.

Med tanke på allt sex som hon hade, borde hon inte då lidit av akut blodbrist.
Jag menar bara, Hon och Stefan pippade ju överallt, hela tiden... + att det ramlade in
några andra gubbar lite titt som tätt.

Lena måste ha sett ut som ett jävla russin !!

Helt tömd på blod.

Tänk när "Blodbussen" kom och Lena skulle lämna en skvätt.....
- Nä du Lena, inget denna gången heller, sa sköterskan.

Detta påstående är ta mej fan med på topp tre listan över mördares sämsta lögner.
Citera
2021-03-11, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Inte om han litar till fullo på drömkvinnan.

Halllååå!

Det kryllar av avsugningar på viber.
Blev hon akut pryd just ett dygn den 13:e och även den 14-16e?

Jag tror han misstänke lite sex där oavsett vad hon sagt om saken. Killen som använt varje sekund som gett tillfälle till en avsugning. Under skrivbordet medans han höll på med nåt viktigt protokoll där på Tyréns.
Sen att erkänna för sig själv och i polisförhör att HD nog haft sex satt nog långt inne.

Mmm men de Viber-avsugningarna går väl att prata bort som ”history”?
Eller var det sexchattandet nära i tid innan resan?
Finns det sexchatt efter mordet?
Senast redigerad av Avel 2021-03-11 kl. 14:25.
Citera
2021-03-11, 14:26
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om jag ska använda din egen strategi, dvs vända på allt när du svarar, funkar det här också.

"Om någon skriver något negativt om LW så agerar ni som en flock hyenor. Bortförklarar och försvarar precis allting hon gjorde."

Kan det bero på att du angriper precis allt gjorde?
Det finns nämligen ingen logik i att angripa allt Lena gjorde, särskilt inte om man ska ha ett motiv för mördaren i sikte. Nu har du ju själv påpekat att du önskar att åklagaren når i mål i HR, vilket innebär att du håller SD som trolig gm?

Inte tror jag att SD hade invändningar på att Lena var pastor och att hon inte levde som hon lärde? Bara för att ta ett exempel.

"Bortförklarar och försvarar precis allting hon gjorde. Eller försöker flytta fokus genom att jämföra med SD och HD. Som om det vore någon tävling."

Fokus ska väl ändå inte var på Lenas alla fel? På det viset flyttar du fokus från "in the eye of the beholder"; dvs vad mördaren kan ha haft för motiv.

Om du nu har SD som möjlig gm, tror du verkligen att han mördade Lena för allt det du har dragit upp?

Det handlar inte om att flytta fokus från offret, utan att försöka förstå vad som fick gm att utföra mordet. Ur hans synvinkel då. Inte vad du själv hatar hos Lena.

Mord är mycket sällan logiska på det sätt som man vill, förståeliga och begripliga. Offren kan ha alla möjlig fel, so utomstående kan tycka var en anledning som är begriplig att förstå varför ett mord skedde. Men när det kommer till kritan är det inte ofta det är för oss en begriplig anledning.

Naturligtvis börjar en utredning att kolla vad som kan vara orsaken till mordet, då även hos offret. Skulder, osämja/konflikter, vinst av att någon dör, osv.

Men inte tittar man djupt ner i tvättkorgen, ostädat hemma, i att hon var pastor som bytt jobb, och jag vet verkligen inte allt som kommit upp här om det inte varit djupa konflikter runt det.

Den konflikt vi har sett att Lena hade, den var djupare än djup. Då med en man som har en utomäktenskaplig relation till henne. Då gräver man inte djupare i tvättkorgen (om hur full den var) utan för att se om man kan hitta bevis som styrker om det kan ha med mordet att göra. Sperma och blod letade man efter, inte hur full tvättkorgen var.

Tror inte SD skulle ha något emot att den var överfull?

"GM såg ingen annan utväg än att mörda henne. Men att försöka förstå varför är förbjudet i tråden."

Ja, han såg ingen annan utväg.
Och det är precis det som är det sjuka.

HOS GÄRNINGSMANNEN.

Det fanns nämligen en hel massa andra möjligheter till att lösa problemen.
Det är hos MÖRDAREN man ska kolla extra noga varför han väljer en avvikande och ondskefull lösning.
Det är det som skiljer en mördare från en icke mördare.

Det är mördaren som valt den breda vägen, den mörka vägen.
Fattar du inte att det är en riktigt mörk själ du har att göra med här?
Vem slår sönder någon huvud OCH ANSIKTE?
Medan offret skriker i flera minuter.
Det är riktigt, riktigt otäckt!

Citat:

Om LW levt som hon lärde som kristen så hade hon inte haft någon intim relation med SD. Tror du att han hade mördat henne i så fall? En riktig psykopat som mördar random grannkvinna?
Citera
2021-03-11, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Lite OFF TOPIC !!

MEN !!

En sak slog mig precis.

Stefan och Hanna hävdar ju med bestämdhet att Lena blödde vid sex.
Det har vi alla kunnat läsa om i förhör.
Inte att det bara kommer några droppar, utan att hon blödde rejält, hävdar dom.

Med tanke på allt sex som hon hade, borde hon inte då lidit av akut blodbrist.
Jag menar bara, Hon och Stefan pippade ju överallt, hela tiden... + att det ramlade in
några andra gubbar lite titt som tätt.

Lena måste ha sett ut som ett jävla russin !!

Helt tömd på blod.

Tänk när "Blodbussen" kom och Lena skulle lämna en skvätt.....
- Nä du Lena, inget denna gången heller, sa sköterskan.

Detta påstående är ta mej fan med på topp tre listan över mördares sämsta lögner.

Där var inte HD till mycket hjälp att lösa det här fallet.

Att hennes ord ska väga tyngre än den som ”skötte” LW:s nedre regioner samt allt annat vi vet om hur det anatomiska funkar där så är det vansinne att det här med blödande vid sex fick så mycket utrymme i domen.
Citera
2021-03-11, 14:33
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Kunde inte SD lägga ihop att om HD åkte iväg med JS en helg så kanske det ingick nån form av intimt umgänge?

Även om HD inte berättat vitt och brett om sitt sex med JS så kunde kanske SD, utifrån sin egen erfarenhet på området och med lite fantasi, misstänka att det pippades lite den helgen?

Jag menar att SD bör ha anat att det var sex med i bilden och att han inte var helt stabilo i huvudet efter att HD blivit tagen i dagar strax innan deras drömresa gjorde väl att det snurrade på bra både vad gäller svartsjuka, ångest, stress och annat.

Morddagen är dagen efter HD kommit hem från den här romantiska sexhelgen och att SD inte anade att de haft sex håller jag för otroligt.

Sen oavsett hur relationen såg ut här mellan SD och HD så tyckte hon nog att det var rätt härligt att få komma till USA. Betalt och klart. Efter en lång vinter med massa strul och få vara lite skön i GC-sammanhang därborta med några bra piller i kroppen.

Sen blev det lite tokigt med ”itineraryn” där. SD avslöjar på planet nedtryckta i ”coach” att det har varit lite full fart med LW trots allt.

Där och då tar de någon form av beslut. De flesta kvinnor hade väl blivit helt jäkla galna. Misstanke om allvarligt brott har han väl inte vågat släppa ur sig här. När fick hon reda på anhållan 15/5?

Väl hemma så håller de ihop. Sluter leden för barnens skull likt tidigare praxis. Mamma och pappa HD sköter markservicen. Vårdar SD som det är synd om.

Snacket går på byn och rubriker i tidningar och i nyhetssändningar om den försvunna kvinnan i Örebro.
Poliser och anställda inom polisen får frågor från vänner och närstående om hur sökandet går.
Sen hittas hon. Poliserna och de anställda får samma frågor. Kan de hålla mun nu när hon är hittad? ”Berätta inte det här för någon men hon är hittad död.” I hur många läger sades den meningen efter den arbetsdagen.
Man berättar för sin partner eller föräldrar/syskon om ”hemligheten”. För så fukar väl människor? Hur många har karaktär att hålla på sånt sprängstoff?
Speciellt om det finns kopplingar till personen i vänkretsen?

Jag vaknade lite konspiratorisk idag och tänkte att om det är så att det är SANT att HD fått info om detta från nån källa inom polisen så kan man nog räkna ut vilken väg den infon gått.
Att avslöja en vän till familjen gör hon såklart inte.

Om det är sant att HD vet detta innan det blivit offentligt så har det ju inget med SD att göra även om han mördat. Om det inte är så att HAN fått info från poliskälla. Men det låter för otroligt med tanke pö att utredarna ju känner till att han är den misstänkte nr 1.

Så frågan är om HD visste om detta att LW hittats så tidigt eller inte? De gör väldigt stor grej av det både HD och SD så SD måste ha fått reda på det via polisanställd>närstående>granne/vän>(närstående>)>SD.

Att polisanställda/blåljuspersonal til 100 % knep inför vänner/familj ser jag som högst otroligt.

Jag tror att SD har antytt för HD att ett problem var åtgärdat eller något liknande under natten eller tidig morgon innan hon tog sig till arbetet.

När det gäller SD:s oro för att kvinnorna hade sex med andra gav han dem full rätt till det eftersom han är boven i relationsdramat, men de hade informationsplikt ifall de skulle börja känna pirr och känslor på riktigt (det framgår i chatter). Ingen av kvinnorna lydde hans krav, men han var enfaldig och trodde de var ärliga? Idag vet han bättre, allt är sopat under mattan och de håller sig bara till varandra?
Citera
2021-03-11, 14:35
Medlem
Citat:
Om LW levt som hon lärde som kristen så hade hon inte haft någon intim relation med SD. Tror du att han hade mördat henne i så fall? En riktig psykopat som mördar random grannkvinna?

”The Center for the Study of Global Christianity (CSGC) at Gordon-Conwell Theological Seminary, reported that the number of Christians in the world edged past 2.5 billion in 2019”

Källa: https://www.learnreligions.com/christianity-statistics-700533

Hur många av de här har varit otrogna?

Och hur många av dem blev mördade pga den omständigheten?

Drygt 300 000 personer i frikyrkor i Sverige. Hur ser samma statistik ut där vad gäller tron kopplat til mord?

Kan det dödliga istället ha lite med SD:s person och lynne att göra mer än att han hade ett personligt litet korståg eeh mot kristna då?
Citera
2021-03-11, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag tror att SD har antytt för HD att ett problem var åtgärdat eller något liknande under natten eller tidig morgon innan hon tog sig till arbetet.

När det gäller SD:s oro för att kvinnorna hade sex med andra gav han dem full rätt till det eftersom han är boven i relationsdramat, men de hade informationsplikt ifall de skulle börja känna pirr och känslor på riktigt (det framgår i chatter). Ingen av kvinnorna lydde hans krav, men han var enfaldig och trodde de var ärliga? Idag vet han bättre, allt är sopat under mattan och de håller sig bara till varandra?

Ja något har han anförtrott henne och i den sitsen/knipan är hon nu i.
Men just vad det gäller det här hur HD kunde veta att LW hittats måste ha kommit från polishuset. Om sant att hon (och sedermera SD) visste.

När en relation avslutas, speciellt efter så lång tid, så vill man nog visa hänsyn speciellt då skilsmässan inte är så infekterad.
Det här paret var ganska välorganiserade generellt och stämde av allt in i minsta detalj.

Att i svaga ögonblick då vara överens om att ja vi ska vara lite varliga här och berätta om vi gör si eller så med nån annan är nog lite ABC i göra-slut-boken. Speciellt då de kanske fortfarande nånstans försökte att det skulle kunna bli sammanboende igen.
Sen vad som händer under skrivbord och under ”drömweekends” är en annan femma. Men gulligt ändå på nåt sätt att de försökte vara lite fina och öppna med den biten. Ibland förblir vissa planer på ritstadiet.

Med tanke på vad SD ”utsatt” HD och familjen för så tycker nog många, inkl jag själv, att hon borde ha vänt ryggen och sprungit i motsatt riktning från SD. Men å andra sidan nu när man förstår hur hon resonerar kring stabilitet runt barnen så vänds det blad, i omgångar, och hoppas att hovrätten inte sätter stopp för denna ”moderna” men lite annorlunda familjeidyll.
Citera
2021-03-11, 14:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag tror han misstänke lite sex där oavsett vad hon sagt om saken. Killen som använt varje sekund som gett tillfälle till en avsugning. Under skrivbordet medans han häll på med nåt viktigt protokoll där på Tyréns.
Sen att erkänna för sig själv och i polisförhör att HD nog haft sex sat nog långt inne.

Mmm men de avsugningarna går väl att prata bort som ”history”?
Eller var det sexchattandet nära i tid innan resan?
Finns det sexchatt efter mordet?
Asså... Läs så inser du nog att dessa dygn varken gör till eller ifrån. 😂

HD. 12 maj.
"Sitter och tänker på att jag vill vara naken med dig."

SD kan väl ha varit bekymrad, LW undrar ju i stort sett om han är bakom flötet som inte fattar deras hotellvistelse.

Han kanske har nån Madonnasyn om HD, höjd över kvinnligheten och litar blint på henne.

Han försöker iaf göra allt för att inte avslöjas och blidka henne. Därav hysteriskt Rt.

Viber avslutas iom USA om jag inte minns fel.
De fortsätter pippa under 2018 så vad de har för forum sen vet jag inte. Förmodar att det ligger i slasken om det finns nåt.

JS i förhör 17 dec:

"Hanna har nu varit tydlig med att de inte kommer att bli ett par. De har dock fortsatt att umgås mycket och J kommer exempelvis åka till henne efter dagens förhör. De är inte bara vänner och de har emellanåt en intim relation."

Kvantskutt i tiden ang viber :
2018-05-14 22:00:32 - 2018-05-16 07:20:00

Sen är väl detta motsvarande:

"Tidstämplar på Vibermeddelanden

I rapporten från Viber som innehåller tidstämplar för meddelanden mellan HDs* telefonnummer xxx och JS telefonnummer xxx (..) "
Citera
2021-03-11, 15:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Men det är ju inte motivet!!!!

Herregud!

Nu snurrar du till motiv med relation.

Det gäller väl exakt varenda mordoffer. Om de inte hade träffat sin gm så hade de inte blivit mördade.

Inte har SD mördat Lena för att hon har inlett en intim relation med honom fast han var gift?
Citera
2021-03-11, 15:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Har jag inte helt fel så har hans advokat också sagt att SD "vet vem som gjort det". Exakta uttalandet svär jag inte på men har uppfattat det så.

Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Stämmer det så kommer en rejäl bomb släppas i HR. Men han ljuger och manipulerar ju mest hela tiden, så varför inte också denna gång? Kanske förbannar han sin glappkäft nu?

Om jag inte missminner mig var det redan innan TR.
Inget kom dock fram om detta, vilket får mig att tro att försvaret inte ville gå på det spåret.
Kanske handlade det om någon som redan var utredd, och det inte var ett spår att köra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in