Citat:
Ursprungligen postat av
LawNumberSix
Grejen är nog att Ebba skiter i alla andra än sej själv, hon skiter även i KD, jag tror hon redan är klar inom politiken i sin egen lilla hjärna.
Näringslivet hägrar, det finns gott om större företag i hennes evangelisk-karismatiska frikyrkoförsamling hon varit verksam inom, vilka säkerligen mer än gärna tar emot henne.
Jag och flera i min bekantskapskrets tror att hon redan planerat att lämna politiken, för att bli influenser någon annan stans än i politiken.
Men jag tror hon gjort fel kalkyl. Ebba Busch planerar utifrån att svensken är korkad. Det vet vi med facit i hand genom vem som väljs att bli partiledare och vem som blir vald till årets svensk, det blir ofta komiskt i efterhand. Vi ser att folk är urskiljningslösa i vem de beundrar. Tills de avslöjas. Gemene svensken har inget vett och konsekvenstänk om någonting.
Ebba Busch är aningslös som slänger bort sin trovärdighet, eftersom utan trovärdighet och politiskt inflytande har hon inget att erbjuda varken i politiken eller näringslivet. Nu senast kunde hon inte shoppa loss och köpa tillbaka sin trovärdighet för 200.000 kronor, i en förlikning. Priset är avsevärt högre.
Folk flest ser inget samband mellan vem de väljer som representanter för det som falskt kallas för folkviljan, och vad som sen sker. Folk ser bara när allt inte löser sig. Och i sin dumhet tror de att Ebba Busch kommer kunna lösa samhällsproblem. Vad går gränsen? Vid dubiös avtalsrätt, där motparten är en åldring? Våldtäkt nu senast i Uppsala? Pedofili i C? Falska doktorshattar? Toblerone? Mygel med reseräkningar? Mygel i bostadsköer?
Näringslivet är något annat. Det Ebba Busch kan är att babbla övertygande, men frågan är om ens hon förstår det näringslivet gör, eller om hon ens har förmågan att låtsas vara trovärdig som hon gör nu. Jag tror hon blir som Margaux och Bianca, likasinnade som lever på att shopping att visa upp på Instagram.