2021-03-11, 13:27
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Ja och jag har för mig att det var 4,5 Notar värderade till, och att den andra värderingen Ebba hänvisar till när hon säger att hon gjort två värderingar. Var på 4,2.
Att förlita dig på vad som kommit fram i den här tråden är nog inte ditt mest källkritiska val.

Säger personen som tydligt proklamerat att hen inte fäster någon vikt vid vad som framkommer i dokument ingivna till domstolen...

Notars värdering var 4.2. Det vet du, så sluta ljuga!
2021-03-11, 13:29
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Säger personen som tydligt proklamerat att hen inte fäster någon vikt vid vad som framkommer i dokument ingivna till domstolen...
Men ingen har kunnat visa mig Notars uppgifter. Dessutom framkom ju inte detta vid rättegången, utan som en del av affären.
2021-03-11, 13:30
Medlem
trngws avatar
Citat:
Jamen det kan man ju säga, han gav ett skambud till sig själv på grund av okunskap.

"Okunskap" baserad på en värdering utförd av en av Uppsalas mest meriterade mäklarbyråer med stöd av en grundlig besiktning av Anticimex.

Som jag skrev om igår, Ebba-hatarna gör allt de kan för att omskrivna allt till något annat än vad det är.
2021-03-11, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Grejen är nog att Ebba skiter i alla andra än sej själv, hon skiter även i KD, jag tror hon redan är klar inom politiken i sin egen lilla hjärna.

Näringslivet hägrar, det finns gott om större företag i hennes evangelisk-karismatiska frikyrkoförsamling hon varit verksam inom, vilka säkerligen mer än gärna tar emot henne.

Jag och flera i min bekantskapskrets tror att hon redan planerat att lämna politiken, för att bli influenser någon annan stans än i politiken.

Men jag tror hon gjort fel kalkyl. Ebba Busch planerar utifrån att svensken är korkad. Det vet vi med facit i hand genom vem som väljs att bli partiledare och vem som blir vald till årets svensk, det blir ofta komiskt i efterhand. Vi ser att folk är urskiljningslösa i vem de beundrar. Tills de avslöjas. Gemene svensken har inget vett och konsekvenstänk om någonting.

Ebba Busch är aningslös som slänger bort sin trovärdighet, eftersom utan trovärdighet och politiskt inflytande har hon inget att erbjuda varken i politiken eller näringslivet. Nu senast kunde hon inte shoppa loss och köpa tillbaka sin trovärdighet för 200.000 kronor, i en förlikning. Priset är avsevärt högre.

Folk flest ser inget samband mellan vem de väljer som representanter för det som falskt kallas för folkviljan, och vad som sen sker. Folk ser bara när allt inte löser sig. Och i sin dumhet tror de att Ebba Busch kommer kunna lösa samhällsproblem. Vad går gränsen? Vid dubiös avtalsrätt, där motparten är en åldring? Våldtäkt nu senast i Uppsala? Pedofili i C? Falska doktorshattar? Toblerone? Mygel med reseräkningar? Mygel i bostadsköer?

Näringslivet är något annat. Det Ebba Busch kan är att babbla övertygande, men frågan är om ens hon förstår det näringslivet gör, eller om hon ens har förmågan att låtsas vara trovärdig som hon gör nu. Jag tror hon blir som Margaux och Bianca, likasinnade som lever på att shopping att visa upp på Instagram.
2021-03-11, 13:32
Medlem
trngws avatar
Citat:
Men ingen har kunnat visa mig Notars uppgifter. Dessutom framkom ju inte detta vid rättegången, utan som en del av affären.

Du som läst Densias värdering. Står det i den att den inte kan tillämpas i ett rättsfall angående jordabalken?
2021-03-11, 13:33
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
"Okunskap" baserad på en värdering utförd av en av Uppsalas mest meriterade mäklarbyråer med stöd av en grundlig besiktning av Anticimex.

Som jag skrev om igår, Ebba-hatarna gör allt de kan för att omskrivna allt till något annat än vad det är.
Ja jag har ju inte sett den, så jag kan inte uttala mig om den.
2021-03-11, 13:33
Medlem
trngws avatar
Citat:

Det har inte hållits någon rättegång. Inte ens det förstår du. Vad är det kring Notars värdering du tvivlar på?
2021-03-11, 13:35
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ja jag har ju inte sett den, så jag kan inte uttala mig om den.

Du uttalar dig alltså inte om någonting du inte sett. Är det ett löfte eller en lögn?
2021-03-11, 13:35
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Har inte brytt mig i detta ä, så är inte alls insatt.
Men,

Har jag uppfattat rätt om det hela rör sig om ett underpris i storleksordningen omkring 500.000, samt att affären gjordes upp utan att fastigheten lades upp på bostadsmarknaden?

Esbjörn ville sälja men var för snål för att anlita mäklare. Så han "la upp fastigheten på bostadsmarknaden" genom att tala om det för grannskapet (där Ebbas ex, barnens far bor).

Om det var ett underpris på 500 000 kan diskuteras: Dels behöver tomten saneras och dels har Esbjörn förmodligen gett rabatt för en snabb affär. Min gissning är att han tycker det är obehagligt att släkten slåss om arvet innan han är död och att han därför velat sälja fastigheten så fort som möjligt.
2021-03-11, 13:40
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion
Esbjörn ville sälja men var för snål för att anlita mäklare. Så han "la upp fastigheten på bostadsmarknaden" genom att tala om det för grannskapet (där Ebbas ex, barnens far bor).

Om det var ett underpris på 500 000 kan diskuteras: Dels behöver tomten saneras och dels har Esbjörn förmodligen gett rabatt för en snabb affär. Min gissning är att han tycker det är obehagligt att släkten slåss om arvet innan han är död och att han därför velat sälja fastigheten så fort som möjligt.

Tack för summering!
Då är det inget att tjafsa om, han ville sälja, de som väntade på arv blev giriga.
Ebba har handlat helt korrekt och nu har det bara blivit en principsak från båda håll där Esbjörn blivit intalad att han kunde fått mycket mer än han fick.
Case closed.
2021-03-11, 13:42
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag och flera i min bekantskapskrets tror att hon redan planerat att lämna politiken, för att bli influenser någon annan stans än i politiken.

Men jag tror hon gjort fel kalkyl. Ebba Busch planerar utifrån att svensken är korkad. Det vet vi med facit i hand genom vem som väljs att bli partiledare och vem som blir vald till årets svensk, det blir ofta komiskt i efterhand. Vi ser att folk är urskiljningslösa i vem de beundrar. Tills de avslöjas. Gemene svensken har inget vett och konsekvenstänk om någonting.

Ebba Busch är aningslös som slänger bort sin trovärdighet, eftersom utan trovärdighet och politiskt inflytande har hon inget att erbjuda varken i politiken eller näringslivet. Nu senast kunde hon inte shoppa loss och köpa tillbaka sin trovärdighet för 200.000 kronor, i en förlikning. Priset är avsevärt högre.

Folk flest ser inget samband mellan vem de väljer som representanter för det som falskt kallas för folkviljan, och vad som sen sker. Folk ser bara när allt inte löser sig. Och i sin dumhet tror de att Ebba Busch kommer kunna lösa samhällsproblem. Vad går gränsen? Vid dubiös avtalsrätt, där motparten är en åldring? Våldtäkt nu senast i Uppsala? Pedofili i C? Falska doktorshattar? Toblerone? Mygel med reseräkningar? Mygel i bostadsköer?

Näringslivet är något annat. Det Ebba Busch kan är att babbla övertygande, men frågan är om ens hon förstår det näringslivet gör, eller om hon ens har förmågan att låtsas vara trovärdig som hon gör nu. Jag tror hon blir som Margaux och Bianca, likasinnade som lever på att shopping att visa upp på Instagram.
Att hon gjorde på detta sätt tror jag delvis beror på att hon är uppfostrad i en sektliknande miljö och utifrån dess maktstruktur.
Ebba är inte van vid ifrågasättande av metod. För att det inte är okey att ifrågasätta ledares val i dessa miljöer. Jag tror att Ebba i sin enfald trodde att detta var klappat och klart när hon stolt skrev på sin Facelinok att affären var klappad och klar efter två månader.
2021-03-11, 13:44
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Har inte brytt mig i detta ä, så är inte alls insatt.
Men,

Har jag uppfattat rätt om det hela rör sig om ett underpris i storleksordningen omkring 500.000, samt att affären gjordes upp utan att fastigheten lades upp på bostadsmarknaden?

Fastigheten värderades av en av Uppsalas mest meriterade mäklarbyråer till 4.2msek.

Detta utgick Esbjörn ifrån när han själv satte priset till just 4.2msek.

Sedan drog han av 300ksek för att han skulle slippa ifrån ansvaret att städa undan allt skräp m.m. från hus och tomt, vilket bland annat innefattar ett antal skrotbilar

Esbjörn har själv berättat att han visat huset för spekulanter under flera års tid. Han har också fått bud tidigare men då betydligt lägre. Enligt uppgift bjöd hans närmaste väninna 2 eller 2.5 miljoner t.ex. Men det har lustigt nog Ebba-hatarna i tråden inget att anmärka på.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in