2021-03-11, 13:07
Medlem
Nightcr4wlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tengwar
"Mannen tilldelades en offentlig försvarare efter gripandet i måndags.

”Den misstänkte har gett uttryck för att han inte önskar någon försvarare. Den misstänkte är dock enligt min uppfattning i behov av offentlig försvarare”, står det i ett dokument från tingsrätten." (Källa: SVT)

Oavsett om han är skyldig eller inte så är han en otroligt korkad narcissist.
Kan inte tänka mig något mer underhållande än att GL entledigar sin försvarare och försvarar sig själv i domstol. Det hade varit helt underbart att se.
Citera
2021-03-11, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HETVIND
Har hon anklagat män innan, eller är Göran den förste?
Och blir han den siste...

Han är säkert skyldig rent juridiskt sett, det tror jag, även om hennes historia låter lätt.
Däckade. Förgriper sig på henne och hon försökte freda sig men han bara fortsatte... Hade hon ingen egen fri vilja, eller vad var hennes problem?

Är detta kanske ett sådant där retroaktivt fall, ett fall som anmäldes först dagar tom veckor efter själva händelsen?
Hursomhelst har man suttit i HD så är man ett svin av den anledningen. Släng in honom i fängelse oavsett. Han äcklar mig.

Uppfattade det som att anmälan kom 1-2 månader efteråt. Av hennes kompis.
Citera
2021-03-11, 13:08
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Han hade ju någon "protegé" som han vad handledare åt & stöttade. En zigenartjej som "bröt ny mark" osv. Som är 30 nu.

Gubben kanske villa ha valuta för pengarna nu.
Citera
2021-03-11, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Han hade ju någon "protegé" som han vad handledare åt & stöttade. En zigenartjej som "bröt ny mark" osv. Som är 30 nu.

Eller så ville kanske zigenarbruttan vill ha det.
Citera
2021-03-11, 13:10
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
detta skriver han på sin blogg 3 dagar efter den misstänkta våldtäckten.
http://goranlambertz.se/sondagsbetraktelse-nr-292/

Citat:
Ursprungligen postat av Strejm
Intressant utläggning på punkt 5. Saknar han helt självinsikt....

Han visar upp sin märkliga syn på bevisläget för anklagade också:
5. Flera kvinnor åtalades under året för förtal när de offentligt beskyllt namngivna män för våldtäkt. Enligt åklagarnas och tingsrätternas praxis är sådana beskyllningar brottsliga även om en våldtäkt faktiskt begåtts men inte lagförts. (Cissi Wallin dömdes 2019 för förtal av Fredrik Virtanen. Det målet kom inte upp i hovrätten 2020 men kommer att avgöras 2021.) – Den praxis som är rådande bör enligt min mening ändras. En kvinna som faktiskt har våldtagits bör få berätta offentligt vem som gjorde det.
Om brottet inte är lagfört saknas grund för att påstå att den anklagade har begått brottet men detta struntade han själv i gällande TQ som bekant. Nu är det GL själv som är anklagad men inte lagförd så enligt honom själv borde det då vara okej att påstå att han har begått våldtäkt.
Citera
2021-03-11, 13:12
Medlem
Många i tråden som har en väldigt skev uppfattning av 71-åringars hälsa och förmåga idag. ”Hur skulle han klara av...” ”Är han inte rädd för covid”

1) finns massor av 70-åringar som går runt fritt i samhället idag helt friska.
2) PG Gyllenhammar fick nyss ett barn 81 år gammal. Män kan långt upp i åldrarna
3) människor i 70-årsåldern är inte rädda för covid precis som de inte är rädda för något annat heller. Signum för boomergenerationen.
4) människor i 70-årsåldern är osannolika att dö av covid, om du inte har bakomliggande hälsoproblem kanske du ska oroa dig som 85+
Citera
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

den damen, om vi tänker på samma, är väl redan etablerad advokat numera
Citera
Medlem
GL är oskyldig. Han har gått in i en fälla. Vi kvinnor är opålitliga och vi borde förbjudas dricka alkohol eftersom vi inte tar ansvar för vad vi gör under påverkan av rusdrycker.

Det ligger en hel kennel begravd här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Om kvinnan gett godkännande att han får ha sex med henne när hon däckat är det kanske intressant, men eftersom hon anmält låter det inte så troligt

Att hon inte minns betyder att hon inte vet vad hon gjorde. Hon uppfattar det efteråt som att hon däckade. Men hon kan ju varit vaken.

Hon kan ha flirtat på honom. En del raggar ju på allt som rör sig med alkohol i kroppen.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Han visar upp sin märkliga syn på bevisläget för anklagade också:
5. Flera kvinnor åtalades under året för förtal när de offentligt beskyllt namngivna män för våldtäkt. Enligt åklagarnas och tingsrätternas praxis är sådana beskyllningar brottsliga även om en våldtäkt faktiskt begåtts men inte lagförts. (Cissi Wallin dömdes 2019 för förtal av Fredrik Virtanen. Det målet kom inte upp i hovrätten 2020 men kommer att avgöras 2021.) – Den praxis som är rådande bör enligt min mening ändras. En kvinna som faktiskt har våldtagits bör få berätta offentligt vem som gjorde det.
Om brottet inte är lagfört saknas grund för att påstå att den anklagade har begått brottet men detta struntade han själv i gällande TQ som bekant. Nu är det GL själv som är anklagad men inte lagförd så enligt honom själv borde det då vara okej att påstå att han har begått våldtäkt.
Hahaha, den kom snabbt tillbaka & bet honom i arslet.
Citera
2021-03-11, 13:14
Medlem
panterpupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fri123
Uppfattade det som att anmälan kom 1-2 månader efteråt. Av hennes kompis.
Det är ju det som gör att anmälan smakar lite illa.
Men skulle han trilla dit på detta så vore det underbart.

Jag var glad över denna nyheten tills jag insåg att det var en kompis till henne som gjort anmälan.
Lambertz som våldtäktsman - bättre kan det inte sluta för honom.
Citera
2021-03-11, 13:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nightcr4wler
Kan inte tänka mig något mer underhållande än att GL entledigar sin försvarare och försvarar sig själv i domstol. Det hade varit helt underbart att se.

Kanal 5 har redan köpt rättigheterna, blir en braksuccé, antar att reklampriserna stiger upp till Super Bowl - nivå!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in