2021-03-11, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filifjonkenponken
Är väl bara att ta spermakontroll i hennes fitta? Om det inte finns någon sperma, så är det ju ord mot ord? Och ska kvinnorna alltid vinna då?

Eftersom det hade gått en tid, var knappast spermakontroll aktuellt. Om personen ens körde blankt.
Citera
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
En väns farsa, 63 år, blev ihop blev ihop med en 33-årig tjej. Hon tjatade och han gav med sig till slut. Han åkte vattenskidor fram tills han var 76 år. Han dog för 10 år sedan 88 år gammal och hon förblir självvalt änka livet ut. Ingen kan ersätta honom. Så kan kärlek också vara.
Bra inlägg ! Kärleken har ingen ålder. Många åldersfixerade mans hatare i tråden.
Citera
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Hon har berättat för en vän som anmälde.

Sant
– Hon har mått väldigt, väldigt dåligt efter det inträffade.

Kvinnan ska sedan ha berättat om det inträffade för en vän som anmälde till polisen. Det misstänkta brottet har utretts av polis sedan dess. Toppjuristen anhölls sedan i början av veckan.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vAn7xl/toppjurist-begars-haktad-misstankt-for-valdtakt
Men fortfarande ingenting som talar för att hon gett samtycke
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tengwar
"Mannen tilldelades en offentlig försvarare efter gripandet i måndags.

”Den misstänkte har gett uttryck för att han inte önskar någon försvarare. Den misstänkte är dock enligt min uppfattning i behov av offentlig försvarare”, står det i ett dokument från tingsrätten." (Källa: SVT)

Oavsett om han är skyldig eller inte så är han en otroligt korkad narcissist.
Det här är jävligt konstigt. Varför vill han inte ha en försvarare? Skäms han såpass att han bara vill få det överstökat? Eller är han så arrogant att han tror att han kan föra sin egen talan i rätten?
Citera
2021-03-11, 12:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Filifjonkenponken
"Flickan?" En 30-årig kvinna.
Jag önskar att vi kunde säga ”barnet” istället. Det hade varit ännu smaskigare om hon hade varit i de senare tonåren. Då hade gamle Göran fått sova utan lakan i sängen i finkan så att han inte tar den feges väg ut ur knipan.
Citera
2021-03-11, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyfranA
Och vad tänker du att spermaförekomst ska visa exakt? Att samlag har skett men knappast att det var ensidigt
Eftersom hon säger sig ha blivit våldtagen väger spermiebevis naturligtvis tungt. Oavsett om hon har några som helst skador. Tänk på det, grabbar.
Citera
2021-03-11, 12:59
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Inte fira jul -> förmodligen inte svensk.
Finns många svenskar som inte firar jul. Jag är en av dom
Citera
2021-03-11, 13:00
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CFFV
Att ha ett fd. justitieråd och erkänt skicklig jurist måste väl ändå anses som otråvärt. Tänk att ha privatundervisning med exempelvis Håstad. Det skulle jag gärna haft när jag pluggade. Jag skulle gärna känna ett Justitieråd nu som jag kunde bolla frågeställningar med.

jag med om jag vore i den situationen, men inte en herre som spårat ur som komplett galen rättshaverist de senaste 6-7 åren.
Senast redigerad av jugbandblues 2021-03-11 kl. 13:02.
Citera
2021-03-11, 13:03
Medlem
W.Smiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Housler
Vilket jävla stolpskott till vider ! Äventyra sin yrkeskarriär på det här viset! Dumme fan! Granska honom in i minsta detalj, alla domar någonsin! Med hans jävla äckliga vidriga kvinnosyn lär han ha hittat på dumheter tidigare.

Försöker du vara roligt ironisk? Eller känner du inte till att Göran Lambertz är bland det värsta som har hänt det svenska rättssystemet genom alla tider?

Han är inkompetensen personifierad. Han har för fan skrivit en bok om hur Quick egentligen ändå trots allt är en seriemördare och inte en benzoknarkande mytoman.
Citera
2021-03-11, 13:03
Avslutad
Har hon anklagat män innan, eller är Göran den förste?
Och blir han den siste...

Han är säkert skyldig rent juridiskt sett, det tror jag, även om hennes historia låter lätt.
Citat:
Under julhelgen bjöd han hem den unga kvinnan till sin bostad.
– De åt och drack. Ganska mycket. Kvinnan beskriver det som att hon ”däckade”.
– Sedan vaknar hon av att han förgriper sig på henne. Hon försökte freda sig, men han bara fortsatte.
Däckade. Förgriper sig på henne och hon försökte freda sig men han bara fortsatte... Hade hon ingen egen fri vilja, eller vad var hennes problem?

Är detta kanske ett sådant där retroaktivt fall, ett fall som anmäldes först dagar tom veckor efter själva händelsen?
Hursomhelst har man suttit i HD så är man ett svin av den anledningen. Släng in honom i fängelse oavsett. Han äcklar mig.
Citera
2021-03-11, 13:06
Medlem
30-årig juridikstudent som inte fattar att spermabevis är viktigt i eget våldtäktsfall förrän en kompis, alldeles för sent, påpekar saken? Oh nej, inga spermier finns kvar, för jag är en 30-årig juridikstudent som inte fattar hur man anmäler en våldtäkt.

Bådar ju gott för hennes eventuella juridiska framtid.
Citera
2021-03-11, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaptensvartpiller
Det här är jävligt konstigt. Varför vill han inte ha en försvarare? Skäms han såpass att han bara vill få det överstökat? Eller är han så arrogant att han tror att han kan föra sin egen talan i rätten?

Två skäl - ett att han räknade med att gå loss - o ville inte schavottera inför fler personer än
nödvändigt.

Men domare o åklagare är kompisar med andra jurister osv så spridning blir det

Men vad hände sen - ville inte Göran ha Lolita-repriser - i vilken omfattning har de haft kontaker.

Om man har läge på Göran under sina studier (om de nu inte är helt jävla kassa) så sabbar man
inte detta med en falsk anmälan - alt anmälan utan substans o för att man kan suga åt sig lite
skadestånd - karriärmässigt skulle detta vara självmord jfrt med att få hjälp av Göran att fixa
juste jobb
Senast redigerad av SisterJones 2021-03-11 kl. 13:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in