2021-03-11, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
detta skriver han på sin blogg 3 dagar efter den misstänkta våldtäckten.
http://goranlambertz.se/sondagsbetraktelse-nr-292/

När man läser det han skriver om våldtäckt så är det svårt att förstå att han är misstänkt för det.
Citera
2021-03-11, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Vi får se i eftermiddag, kanske läggs det till "övergrepp i rättssak", kanske försökt köpa sig fri?

Eller är så är han så jävla hederlig att han erkänt. Hur skyldig han än är så får jag för mig att han i grund och botten är hederligare än de flesta.

Om hon var full, var säkert han full.

Om hon däckade eller inte, låter jag vara osagt. Han kan mycket väl uppfattat det som att hon var med på saken, eller i vart fall inte sa emot i början. Sen kommer det till ett läge där hon vill avbryta. Kanske inte hysteriskt skrikande och fäktande med armarna. Men ändå ett klart "fylle"-nej. Inte väldens enklaste grej för en man att avbryta ett samlag när det är som bäst och omdömet simmar runt i några hinkar vin. Därför kör han färdigt.
Citera
2021-03-11, 09:50
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:

Inget konstigt. Han tycker Cissi Wallin ska få sprida sin dynga och att Eskil ska frias.
Citera
2021-03-11, 09:50
Medlem
astmaanfalls avatar
Saxat ur bloggen:

5. Flera kvinnor åtalades under året för förtal när de offentligt beskyllt namngivna män för våldtäkt. Enligt åklagarnas och tingsrätternas praxis är sådana beskyllningar brottsliga även om en våldtäkt faktiskt begåtts men inte lagförts. (Cissi Wallin dömdes 2019 för förtal av Fredrik Virtanen. Det målet kom inte upp i hovrätten 2020 men kommer att avgöras 2021.) – Den praxis som är rådande bör enligt min mening ändras. En kvinna som faktiskt har våldtagits bör få berätta offentligt vem som gjorde det.

Citera
2021-03-11, 09:51
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fri123
Eller är så är han så jävla hederlig att han erkänt. Hur skyldig han än är så får jag för mig att han i grund och botten är hederligare än de flesta.

Om hon däckade eller inte, låter jag vara osagt. Han kan mycket väl uppfattat det som att hon var med på saken, eller i vart fall inte sa emot i början. Sen kommer det till ett läge där hon vill avbryta. Kanske inte hysteriskt skrikande och fäktande med armarna. Men ändå ett klart "fylle"-nej. Inte väldens enklaste grej för en man att avbryta ett samlag när det är som bäst och omdömet simmar runt i några hinkar vin. Därför kör han färdigt.
Skulle tippa på att han avvaktar och ser vad dom har på honom: efter det kan det kanske vara smart att erkänna "oaktsam våldtäkt" eller "sexuellt utnyttjande" framför "våldtäkt av normalgraden", eller t o m "grov våldtäkt". Vi får se...
Citera
2021-03-11, 09:52
Medlem
Citat:

Nog är det till att ha dåligt omdöme i så fall och i den åldern med den livserfarenhet han rimligen borde ha. Vi talar trots allt om en av Sveriges toppjurister.
Citera
2021-03-11, 09:54
Medlem
Citat:

Undrar om Göran har uttryckt någon åsikt om samtyckeslagstiftningen?
Citera
2021-03-11, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prostinnan
Självklart inte. Han har ju just begärts häktad? Lär dröja många månader innan ett FUP finns att få tag på. Om vi ens når så långt - det är ett tidigt skede i FU.
Tack ! Tänkte fel. Processen har ju precis inletts... Fel av mig.
Citera
Medlem
Höjden av ironi med tanke på att Lambertz på sin blogg vid upprepade tillfällen propagerat för att våldtäktsoffer ska ha rätt att peka ut sin våldtäktsman under alla omständigheter.
Citera
Medlem
Helvete vad härligt att det var han.
Visst, hemskt brott. Alla tankar till offret.
Men där fick den psyksjuke gubben (förhoppningsvis)
Citera
2021-03-11, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av astmaanfall
Saxat ur bloggen:

5. Flera kvinnor åtalades under året för förtal när de offentligt beskyllt namngivna män för våldtäkt. Enligt åklagarnas och tingsrätternas praxis är sådana beskyllningar brottsliga även om en våldtäkt faktiskt begåtts men inte lagförts. (Cissi Wallin dömdes 2019 för förtal av Fredrik Virtanen. Det målet kom inte upp i hovrätten 2020 men kommer att avgöras 2021.) – Den praxis som är rådande bör enligt min mening ändras. En kvinna som faktiskt har våldtagits bör få berätta offentligt vem som gjorde det.

jätte bra då kan tjejen berätta det offentligt tycker vi och alla andra med tror jag.
Citera
2021-03-11, 09:59
Medlem
Citat:

Intressant utläggning på punkt 5. Saknar han helt självinsikt....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in