2021-03-11, 12:51
Avslutad
Låt mig säga att jag inte vet vem flickan är eller vilka omständigheter som råder men att jag förbehållslöst väljer att tro på henne. Göran Lambertz är ett jävla rövhål som är så dum i huvudet att klockorna går baklänges. Jag betraktar detta enbart som karma efter ett liv i ondskans och dumhetens tjänst och jag ler med hela ansiktet när jag tar emot nyheten.

Självklart skyldig. Livstid. Social paria.
Citera
2021-03-11, 12:52
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fri123
GL skriver ju som många påpekat i sin blogg saker som han inte borde skriva om han var skyldig.

Han kan vara dum. Försöka dölja. Eller så vet han inte om vad han "gjort".

Kvinnan säger att hon däckade. Hon saknar minnen av vad hon gjort. Det är inte ointressant vad som hände när hon inte minns. Inte heller ointressant hur tydligt hon visar att hon inte vill när hon minns igen.

Eftersom offret inte minns allt så är det ju fullt möjligt att gärningsmannen är oskyldig, samtidigt som offret faktiskt haft de upplevelser som hon haft.

Om kvinnan gett godkännande att han får ha sex med henne när hon däckat är det kanske intressant, men eftersom hon anmält låter det inte så troligt
Citera
Medlem
Swaywayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Finns många som gillar äldre män, hon lär dock ha daddie issues garanterat om man hamnar i en sådan situation.

Belle blev ju iofs kär i odjuret, så visst, det är väl möjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
Lambertz är inte pensionerad. Han jobbar på för fullt med att föreläsa för dels yngre inom juridiken och dels hos etablerade advokatbyråer i Sverige.

Han är fortfarande pensionerad. Bara dårar kan ta hans föreläsningar på allvar i vilket fall.
Citera
Medlem
Houslers avatar
Vilket jävla stolpskott till vider ! Äventyra sin yrkeskarriär på det här viset! Dumme fan! Granska honom in i minsta detalj, alla domar någonsin! Med hans jävla äckliga vidriga kvinnosyn lär han ha hittat på dumheter tidigare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Vilken märklig uppfattning om sex och ålder?!
Jag har en god vän som snart fyller 80,, han är nykär som en tonåring i en 70-årig snäcka o dom håller på för fullt😛 garanterat är dom inte ensamma om det!
Vid vilken ålder tycker du det är lagom att sluta ha sex fast man kan o vill?
En väns farsa, 63 år, blev ihop blev ihop med en 33-årig tjej. Hon tjatade och han gav med sig till slut. Han åkte vattenskidor fram tills han var 76 år. Han dog för 10 år sedan 88 år gammal och hon förblir självvalt änka livet ut. Ingen kan ersätta honom. Så kan kärlek också vara.
Citera
2021-03-11, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Låt mig säga att jag inte vet vem flickan är eller vilka omständigheter som råder men att jag förbehållslöst väljer att tro på henne. Göran Lambertz är ett jävla rövhål som är så dum i huvudet att klockorna går baklänges. Jag betraktar detta enbart som karma efter ett liv i ondskans och dumhetens tjänst och jag ler med hela ansiktet när jag tar emot nyheten.

Självklart skyldig. Livstid. Social paria.

"Flickan?" En 30-årig kvinna.
Citera
2021-03-11, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
Inom juridiken finns inte särskilt många "karriärsteg" man kan ta när man blivit advokat. I höjden av sin karriär är man när man öppnat en egen byrå. Man får inte mer advokatuppdrag genom att säga att man blivit knullad av Göran Lambertz.

Du missförstår. Om vi bortser från att det finns juridiska banor utanför att vara advokat för en liten stund så menade jag inte med karriärist att syftet med att ligga med GL var att stiga i graderna sas. Jag menade bara att det här är en person som bränt alla sina broar och avskyr sin mor och far m.fl. därför firar vederbörande inte jul som vanligt folk.
Citera
2021-03-11, 12:54
Medlem
Hmm, så svårt att bestämma mig för vad jag ska tro. Det kan ju vara ett nytt Lasse Kronérfall. Drack hon sig så full hemma hos GL att hon slocknade, eller var det tänkt att hon skulle sova där?
Hur kan hon ens själv vara säker på att hon inte sagt ja och nu har en minneslucka?
Eller blir det oaktsamhetsvåldtäkt då eftersom hon var för berusad för att ett "ja" skulle gå att lita på?
Känns 50/50 om det här kommer gå till åtal.
Citera
2021-03-11, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
det mest anmärkningsvärda i det här är att en juriststudent vill ha denna dåre som sin mentor. hon borde läst dan josefssons bok om rättshaveristerna och sektmedlemmarna i lambertz krets.

Att ha ett fd. justitieråd och erkänt skicklig jurist måste väl ändå anses som otråvärt. Tänk att ha privatundervisning med exempelvis Håstad. Det skulle jag gärna haft när jag pluggade. Jag skulle gärna känna ett Justitieråd nu som jag kunde bolla frågeställningar med.
Citera
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Om kvinnan gett godkännande att han får ha sex med henne när hon däckat är det kanske intressant, men eftersom hon anmält låter det inte så troligt
Hon har berättat för en vän som anmälde.
Citera
Medlem
Kvinnan var ensam och ville fira med någon på julafton och tänkte att Lamertz var ett säkert kort med tanke på hans bakgrund och ålder, skenet bedrog verkligen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filifjonkenponken
Är väl bara att ta spermakontroll i hennes fitta? Om det inte finns någon sperma, så är det ju ord mot ord? Och ska kvinnorna alltid vinna då?
Och vad tänker du att spermaförekomst ska visa exakt? Att samlag har skett men knappast att det var ensidigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in