2021-03-11, 12:20
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CFFV
Hur skulle ett sådant ingripande företas?

Exakt hur Lambertz fått sin karriär. Tjänster och gentjänster. Man ringer upp ansvarig åklagare och säger att gör mig denna tjänst och jag gör något för dig senare. Politisk ingripande som aldrig kommer i offentligheten. Ungefär det här med att en åklagare la ner Assange fallet men sedan efter samtal kom en överåklagare in och tog upp fallet igen. Kan bli samma sak här. Lambertz har många sossepolare med makt.
Citera
2021-03-11, 12:21
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Lambertz?
Är inte det dåren som skötte Quicks fallet?
Han som ligger bakom århundradets rätts skandal

Om det är han så har han ju erkänt dålig självinsikt

Mja. Nä. Men han var engagerad typ..”privat”. Hjärntvättad av sekten kring quick och övertygad om att e var rätt
Senast redigerad av Trevligt.konto 2021-03-11 kl. 12:23.
Citera
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CFFV
Jag tror inte på att diskvalificera människor och göra dem till persona non grata för alltid.

Det jag ifrågasätter är mer hans (påstådda, kommande) bidrag.
Citera
Medlem
tegelpanna123s avatar
GL låg bakom att HMF-lagen inte är tillämplig då Svenskar är den mottagande parten, Svennehora exempelvis..
Citera
Avslutad
Det framgår av rubriken att det är Göran Lambertz som är misstänkt och anhållen men vem är kvinnan som påstår sig ha blivit våldtagen?
Kan en debatt föras utan att man känner till båda parter...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fri123
Jag tror inte heller det kommer att gynna hennes karriär. Särskilt inte om det var våldtäkt av det mer subtila slaget.

Han lockade över en oskyldig flicka och utnyttjade henne. Eller... Hon lockade en äldre ensam man med sina behag, och satte dit honom.

Är absolut säker på att feministiska politiker och ledarskribenter står på hennes sida. Men äldre juristchefer kanske tänker annorlunda. Även om dom så klart inte kommer skriva en ledare om den saken.
1. Prio ett är förstås att det görs en sannolikhetsberäkning betr. huruvida GL ö.h.t. kan tänkas vara skyldig till brott!!
2. OM han blir dömd i målet (vilket både gud och Fru Justitia må förbjuda) så lär det väl som max bli en elektr. fotboja? Alt. ett totalt förbud att hantera PC samt att Blogga, de närmaste tio åren.

Hur som är caset mycket konstigt - har inte GL varit fullt upptagen med att tänka på Qvickfallet, de senaste fem åren??!
Citera
2021-03-11, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Oh lord. Du inser inte hur vansinnigt det låter att en 71 åring tillbringar en helgdagsafton med en knappt 30 årig kvinna??

ÄCKLIGT

Vad är det för äckligt med det? Var hon tvingad dit eller?
Citera
Medlem
Swaywayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filifjonkenponken

Förmodligen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag menar att det i själva verket är ditt resonemang som hör till det förgångna och att unga kvinnor som talar ut om sextrakasserier från äldre män snarare betraktas som superhjältar av etablissemanget än skambeläggs.

Fast det gäller ju samhället i stort. Hur det fungerar i praktiken bland eliten i toppskiktet av hycklar-akademikerna har jag ingen erfarenhet av.

Tack för klargörande! Jag bor och arbetar i samma universitetsstad som GL. Min erfarenhet av hur man inom akademin behandlar kvinnor som talar ut/anmäler är just den att de ofta blir märkta av detta resten av sin karriär.

Jag förstår vad du menar med att många som talat ut i media i samband med metoo hyllats av etablissemanget, och i samma veva har de utpekade fått sina karriärer förstörda (lex Wallin/Virtanen). Jag tror dock att just de exempel som blivit mediala inte är särskilt representativa för hur livet faktiskt blir för vanligt folk, oavsett samhällsskikt, som väljer att anmäla tex en kollega eller en chef.

Vi måste också komma ihåg att det är stor skillnad på att tala ut offentligt och att anmäla, även om det senare oundvikligen kommer att bli offentligt förr eller senare.

Kan också tillägga att jag har lite insyn i GL:s förehavanden: dels via vänner som varit aktiva och engagerade juriststudenter, och det har nog varit allmänt känt där att GL är lite av en sleeze, dels via gemensamma bekanta, där ingen verkar särskilt förvånad över det som nu utspelar sig, vilket jag tycker säger en del.
Senast redigerad av abadonna 2021-03-11 kl. 12:28.
Citera
2021-03-11, 12:23
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag menar att det i själva verket är ditt resonemang som hör till det förgångna och att unga kvinnor som talar ut om sextrakasserier från äldre män snarare betraktas som superhjältar av etablissemanget än skambeläggs.

Fast det gäller ju samhället i stort. Hur det fungerar i praktiken bland eliten i toppskiktet av hycklar-akademikera har jag ingen erfarenhet av.

Det handlar om en Uppsala-jurist, den akademiska miljön där är ganska tillåtande med äcklerier och gubbar som härjar fritt. Tror att det kan vara svårt om man som ung kvinna vill befinna sig i det sammanhanget att anklaga någon för något sånt här. Nä, bäst hålla tyst!
Citera
2021-03-11, 12:24
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filifjonkenponken

Lägg ned, vem försöker du lura? Det är väl ingen hemlighet för någon att karlar med avsaknad av moral utnyttjar sin ställning för att få minsta umgänge med unga tjejer.
Citera
2021-03-11, 12:24
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abadonna
Tack för klargörande! Jag bor och arbetar i samma universitetsstad som GL. Min erfarenhet av hur man inom akademin behandlar kvinnor som talar ut/anmäler är just den att de ofta blir märkta av detta resten av sin karriär.

Jag förstår vad du menar med att många som talat ut i media i samband med metoo hyllats av etablissemanget, och i samma veva har de utpekade fått sina karriärer förstörda (lex Wallin/Virtanen). Jag tror dock att just de exempel som blivit mediala inte är särskilt representativa för hur livet faktiskt blir för vanligt folk, oavsett samhällsskikt, som väljer att anmäla tex en kollega eller en chef.

Vi måste också komma ihåg att det är stor skillnad på att tala ut offentligt och att anmäla, även om det senare oundvikligen kommer att bli offentligt förr eller senare.

Kan också tillägga att jag har lite insyn i GL:s förehavanden: dels via vänner som varit aktiva och engagerade juriststudenter, och det har nog varit allmänt känt där att GL är lite av en sleeze, dels via gemensamma familjevänner, där ingen verkar särskilt förvånad över det som nu utspelar sig, vilket jag tycker säger en del.
Vi får se, kanske dyker fler anmälningar upp...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in