Citat:
Ursprungligen postat av
karinsalskling
Kan inte annat än häpnas över ödets ironi. G Lz har ju i många år haft en blogg där han skriver varje söndag, sk söndagsbetraktelser. Söndagen efter den misstänkta våldtäkten var inget undantag. Då skrev han bl a såhär:
"Flera kvinnor åtalades under året för förtal när de offentligt beskyllt namngivna män för våldtäkt. Enligt åklagarnas och tingsrätternas praxis är sådana beskyllningar brottsliga även om en våldtäkt faktiskt begåtts men inte lagförts. (Cissi Wallin dömdes 2019 för förtal av Fredrik Virtanen. Det målet kom inte upp i hovrätten 2020 men kommer att avgöras 2021.) – Den praxis som är rådande bör enligt min mening ändras. En kvinna som faktiskt har våldtagits bör få berätta offentligt vem som gjorde det." G Ls blogg 27 december 2020.
Jo Jo, faller på eget grepp.. 🥴
Det faktum att han skriver det dagarna efter, och om nu kvinnan inte ljuger, skriker Kapten Klänning lång väg. Och i detta fall tänker jag inte ens anmärka på Sveriges minst sagt lösa och rättsvidriga lagar på området. Som en del av etablissemanget är han givetvis delaktig i hur det ser ut.
Synd att Borgström tagits av daga, polare som de var. Hans utrotning hade kunnat senareläggas något år om jag så här i efterhand fått önska. Hade varit kul med kommentar från honom.