2021-03-11, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Jaha. Men då tycker jag att du skall visa VAR de varit dåliga på att förhandla.

PS.
Åsikter är inte fakta.

Jag har skrivit det flera gånger men du kan inte ta in det utan kommer med dåliga följdfrågor. Jag tror att du bara spelar dum, annars är det konstigt att du inte kan ta in vad jag skriver, oavsett om du håller med eller ej.
Citera
2021-03-11, 11:54
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Dödligheten är ett mått på hur stor sannolikheten är att du dör om du blir smittad som enskild person. Siffran ligger runt 0,4%. Nej det är inte ett mått på hur många som dör totalt.

Om ett virus har hög dödlighet som för SARS där dödligheten var ca 20% så innebar de att mycket få människor dog i slutändan, pga att folk hann dö och bli svart sjuka innan dom smittade det vidare.

Du argumenterar ju bort dig själv.
Citera
2021-03-11, 11:55
Medlem
Under fjolåret var det väldigt många härinne som berömde bl a Tjeckien och Slovakien för deras polisiära metoder och örnkoll när det gällde att stoppa smittspridningen i samhället.

Nu har det gått några månader och dessa länder har fortfarande extremt höga dödstal, samtidigt som polisens brutalitet blir allt värre. Den senaste filmsnutten jag såg visar två poliser som misshandlar en man inför hans treårige son, av den enkla anledningen att han inte burit munskydd:

https://www.youtube.com/watch?v=MMwhoqEFZPw
Citera
2021-03-11, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det har vi vetat hela tiden. Ännu en lögn från Tegnell. Det är ju sunt förnuft, alla småbarnsföräldrar vet att ungarna är snoriga av och till från skolstart på hösten till sommarlovet. Att påstå något annat är förnekelse och ren dumhet.
Ja, det är grundläggande att införa alla skyddsåtgärder i form av munskydd, hålla avstånd och god ventilation och luftrenare i skolor och förskolor.
Speciellt nu när B117 varianten som smittar barnen lättare tagit över i flera regioner bland annat Stockholm.
Det är väldigt beklagligt att inga kraftiga restriktioner införs nu när det står klart att den engelska varianten tagit över.
Citera
2021-03-11, 12:03
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Man eftersträvar inte överskott utan en optimal nivå.

Knappast, man eftersträvar en nivå som ligger långt under internationella rekommendationer. Skillnaden är att Sverige faktiskt tillsätter D-vitamin vilket de flesta länder inte gör. Problemet är att det inte räcker och varje gång någon rekommenderar högre doser så kommer livsmedelsverket och FHM med pekpinnar över hur allvarligt det är med överdoseringar.
Citera
2021-03-11, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Ja, jag vet att du flera ggr skrivit vad du tycker.

Vi som sitter mitt uppe i det här skiter i vad du tycker.

Vänligen.

Ni som sitter mitt uppe i det här har gjort ett extremt dåligt jobb. Min åsikt baserar jag på fakta. Det är en åsikt som delas av många, eftersom de flesta tycker att man kan jämföra även saker som UK är dåliga på, som att skydda folk från att dö i Covid-19, inte bara saker de är bra på som att köpa vaccin ett par månader snabbare än EU.
Citera
2021-03-11, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Under fjolåret var det väldigt många härinne som berömde bl a Tjeckien och Slovakien för deras polisiära metoder och örnkoll när det gällde att stoppa smittspridningen i samhället.

Nu har det gått några månader och dessa länder har fortfarande extremt höga dödstal, samtidigt som polisens brutalitet blir allt värre. Den senaste filmsnutten jag såg visar två poliser som misshandlar en man inför hans treårige son, av den enkla anledningen att han inte burit munskydd:

https://www.youtube.com/watch?v=MMwhoqEFZPw
Mannen synes göra motstånd. Varför bråkar mannen med polisen när han har med sig sin son.
Varför bär mannen inte mask när han vet vad som kommer att hända.

Vissa bör ej få ha barn!
Citera
2021-03-11, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esrum
Ytterligare fem länder pausar användningen av Astra Zenecas vaccin efter det danska beskedet om möjliga allvarliga biverkningar, rapporterar norska NTB.
Det handlar om Österrike, Estland, Lettland, Litauen och Luxemburg.
Anledningen till att Danmark pausat vaccinet beror på rapporter om möjliga allvarliga biverkningar i form av dödliga blodproppar, skriver danska Sundhedsstyrelsen i ett pressmeddelande..

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

Oj oj. Kan vara så att Sverige och Europa satsade på fel häst - igen! I USA är Astras vaccin inte ens godkänt ännu, de hade en del frågor kring säkerheten och effekten...

Vi får hoppas att detta visar sig vara orelaterat till vaccinet. Vore synd om Swedistan köpt in ett B-vaccin för att spara några kronor jämfört med vaccinernas Rolls Royce (Pfizer och Moderna).
Citera
2021-03-11, 12:15
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Knappast, man eftersträvar en nivå som ligger långt under internationella rekommendationer. Skillnaden är att Sverige faktiskt tillsätter D-vitamin vilket de flesta länder inte gör. Problemet är att det inte räcker och varje gång någon rekommenderar högre doser så kommer livsmedelsverket och FHM med pekpinnar över hur allvarligt det är med överdoseringar.

Ja, skrev tokigt. Sverige tillsätter för att minska antalet med brist baserat på kunskaper kring benskörhet.

Krävs tillskott för att nå optimal nivå för immunsystemet vilket jag gör och har verifierat med blodprov. Dock är det mycket diskussioner kring optimal nivå för immunsystemet.
Citera
2021-03-11, 12:20
Medlem
[quote=qwerty-66|75016497]Ja, skrev tokigt. Sverige tillsätter för att minska antalet med brist baserat på kunskaper kring benskörhet.
Ja, benskörhet är troligtvis den viktigaste faktorn i denna epidemi (obs ironi)
Citera
2021-03-11, 12:23
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Ni som sitter mitt uppe i det här har gjort ett extremt dåligt jobb. Min åsikt baserar jag på fakta. Det är en åsikt som delas av många, eftersom de flesta tycker att man kan jämföra även saker som UK är dåliga på, som att skydda folk från att dö i Covid-19, inte bara saker de är bra på som att köpa vaccin ett par månader snabbare än EU.
Jaha. Presentera då vilka fakta du tycker stöder din tes att vi som sitter mitt uppe i det här har gjort ett dåligt jobb.

PS.
Åsikter är inte fakta
Citera
2021-03-11, 12:25
Medlem
Danmark avbryter vaccination med Astra Zenicas vaccin i två veckor.
Anledningen är att undersöka om de vaccinerade som har fått blodproppar beror på AZ vaccinet.

https://edition.cnn.com/2021/03/11/europe/astrazeneca-vaccine-denmark-suspension-intl/index.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in