2021-03-15, 16:04
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Dödliga blodproppar är värre än narkolepsi. Och för riskgrupper är risken givetvis otroligt mycket större att dö i corona än av vaccinet. Men för personer under 50, nja, jag vet inte, åtminstone inte det gäller Astras vaccin.

Enligt Tegnell är AZ ofarligt

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tegnell-om-astra-astra-zeneca-vaccinet-ser-ingen-risk-for-proppbildningar
Citera
2021-03-15, 16:07
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Den brittiska mutationen är en västanfläkt jämfört med den brasilianska. Håll koll på Uppsala framöver. Det kan mycket väl snart bli en våg av död och hjärtesorg där som får förra våren att blekna i jämförelse.

Förhållandet mellan Sydafrika o Brasilien varianterna har vi dålig koll på då Fohm mäter o redovisar dessa alternativ

Covid classic, b117 , övrigt

Så kan ju teoretiskt vara en ny Uppsala variant också.
Citera
2021-03-15, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Haha. Ja du. Du kanske borde tipsa CDC, ECDC, NIH, NICE, NEJMs redaktion, JAMAs redaktion, ja hela världen om att munskydd inte fungerar? Du borde rent av tipsa WHO om det eftersom de nu starkt rekommenderar munskydd till allmänheten!
Kanske det. I så fall ska jag tipsa om att hänga ett kors runt halsen också, som man gör i Sydeuropa. Man vet aldrig, Jesus Kristus ger kanske ett litet skydd.
Citera
Medlem
SodaFointains avatar
Låt ovaccinerade komma in på konsert med men låt oss få special sektioner. Blir ju trist om man ej får gå på konsert
Citera
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tegnell-om-astra-astra-zeneca-vaccinet-ser-ingen-risk-for-proppbildningar

Då kan man utgå ifrån att det är farligt så in i Helvete! Man ska i detta sammanhang inte heller glömma, vem det var som trodde att svinisvaccinet var ofarligt. Och pressade en massa barn och unga att ta det alldeles i onödan.

Det jag skulle vilja veta, är om de som fått blodproppar efter att ha tagit vaccinet, befunnit sig i riskgrupp för "vanliga" blodproppar? För då kan det vara slumpen. Annars troligen inte. Unga, friska människor, som arbetar i vården och därför är mycket på benen och alltså uppenbarligen inte bara sitter stilla hela dagarna, får inte blodpropp sådär utan vidare. Vi borde absolut pausa AZ i ett par veckor nu.
Citera
2021-03-15, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66

Mm, och i detta fall ställer jag mig frågande till hans uppgifter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Låt ovaccinerade komma in på konsert med men låt oss få special sektioner. Blir ju trist om man ej får gå på konsert

Det skulle ni pestråttor tänkt på innan.

Nej, smuts ska behandlas som smuts. Endast så kan vi få bukt på pandemin. Det får bli Spotify för er och kanske campingsemester i Arvidsjaur så länge som ni åker bil dit och håller er på avstånd och utomhus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Sverige är bäst i EU-klassen nää sist i EU-klassen ska det vara. När organisationen rämnar kommer vi Grekland, Portugal och Malta vara kvar. Men bara vi betalar.

Ska bli intressant att se om prognoserna skrivs ner nu i FHM;s dokument ellr om de försöker upprätthålla skenet?
Min egen prognos sen December varit alla vaccinerade till julafton 21.
Den är mer verklighetsbaserad än alls andra halvfärdiga prognoser.
Citera
2021-03-15, 16:14
Medlem
NirvanAs avatar
251 på IVA, 216 för 6 dagar sen.....jag fattar inte varför det inte går neråt när alla gamlingar fått vaccin som ska skydda mot allvarlig sjukdom? Blir verkligen 50-60 åringar allvarligt sjuka? Tegnell själv är väl typ 64?
Citera
2021-03-15, 16:14
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag menade bara att man inte kan dismissa WHO:s pandemistrategi bara för att corona är ett annat virus än influensa.

Kina är de facto exceptionellt dåliga på folkhälsa. De har dålig hygien, dålig miljö och dåliga arbetsförhållanden. De är kända för att värdera människoliv väldigt lågt, till förmån för kommunistkollektivets bästa. De hymlar inte ens med det.

Det är inte förvånande att Kina är bra på att stoppa en pandemi. Att stoppa en pandemi handlar inte om att "kontrollera virus" utan om att "kontrollera människor", och där är Kina världsledande. Det är inget vi vill lära oss.

Skulle ändå förorda kinesisk kontroll av vissa individer. Inte låta dem fördärva livsvillkoren för alla andra och orsaka andra död. Trixet är att veta vika de är vilket kräver viss generalisering av åtgärder.
Citera
2021-03-15, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Luftemboli någon har sugit in luft i sprutan när de försöket få ut fler doser ur en nästan tom flaska möjligen. Bara erfarna sprutare ska få ge mig sprutan, inga nya b-lags människor från volontärgrupper.

Symptomerne er blevet beskrevet som sjældne af både norske og danske læger. Det ville de næppe gøre, hvis det var så simpelt.

"Smitteverndirektør Geir Bukholm i FHI har tidligere sagt at det var tre yngre personer som var innlagt, og han har beskrevet symptomene var som svært alvorlige, og spesielle. Dette er fordi de haren kombinasjon av lave blodplater, blodropp-tilstander og blødninger. "

"Den danske kvinde havde et usædvanligt klinisk billede med lavt antal blodplader, blodpropper i små og store kar samt blødning, siger enhedschef Tanja Erichsen. Det fik de faglige eksperter i Lægemiddelstyrelsen til at reagere."
Citera
2021-03-15, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Då kan man utgå ifrån att det är farligt så in i Helvete! Man ska i detta sammanhang inte heller glömma, vem det var som trodde att svinisvaccinet var ofarligt. Och pressade en massa barn och unga att ta det alldeles i onödan.

Det jag skulle vilja veta, är om de som fått blodproppar efter att ha tagit vaccinet, befunnit sig i riskgrupp för "vanliga" blodproppar? För då kan det vara slumpen. Annars troligen inte. Unga, friska människor, som arbetar i vården och därför är mycket på benen och alltså uppenbarligen inte bara sitter stilla hela dagarna, får inte blodpropp sådär utan vidare. Vi borde absolut pausa AZ i ett par veckor nu.

Narkolepsi är ingenting jämfört med dödliga blodproppar. Tror det var några rapporter om dödsfall även efter svininfluensa vaccinet, men det var personer med uppenbara hälsoproblem. Detta är något helt annat. Stoppa vaccinering av Astra nu, i vårt fall till personer som inte är i uppenbar riskgrupp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in