2021-03-11, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
jätte bra då kan tjejen berätta det offentligt tycker vi och alla andra med tror jag.

han har precis våldtagit själv och här måste han skriva av sig, rädsla eller att han fattar att han har gjort fel men att han inte kommer att åka fast. jag tror att han skriver denna sida för terapi för sig själv.
Citera
2021-03-11, 10:01
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Nyheten toppar Ekot-sändningen nu...

Edit: Man sa också att: "efter häktningsframställan svarar åklagaren på frågor".
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2021-03-11 kl. 10:05.
Citera
2021-03-11, 10:04
Medlem
Vad säger Anne Ramberg? Jag ser fram emot att höra henne säga att studenten smutskastar den där juristen.
Citera
2021-03-11, 10:05
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Hur många av oss har inte tvingats igenom julhelgerna omgivna av fylla och skit. Det var säkert en fyllegrej. Hon däckade. Han började treva under kläderna och blev allt mer upphetsad. Förmodligen har han aldrig varit så nära en kvinna förr. Titta på honom.

Normalt är han ju en diciplinnerad herre. Tänk vad litet sprit ställer till. Hon var säkert attraktiv och han misslyckades med att hålla pitten i styr.

Han var tillsammans med sin livskamrat tills hon dog i cancer för 2 1/2 år sedan.
De fick 3 barn ihop och var tillsammans i över 45 år.
Får aspievibbar av honom, även av hans fru när man läser hennes FBinlägg.
Förvånar mig faktiskt inte att det har hänt.
Tjejen är nog åt det hållet med, de har säkert inte tolkat varandra rätt.
Påminner mig om Dick Harrisson på något sätt.För att inte tala om Assange..
Senast redigerad av cece123 2021-03-11 kl. 10:14.
Citera
2021-03-11, 10:07
Moderator
Citat:
– Min klient har haft ett grundmurat förtroende för den här mannen som är drygt 40 år äldre än hon och har mått väldigt, väldigt dåligt efter det inträffade, säger målsägandebiträdet advokat Clea Sangborn.

Citat:
Min klient har kommit i kontakt med honom angående juridik, hon har textat honom och frågat honom om en sak han skrivit om, säger advokat Clea Sangborn till Aftonbladet.

Kvinnan och toppjuristen ska sedan, enligt Sangborn, ha fortsatt att ha kontakt, främst genom sms där mannen stöttat och peppat henne i hennes studier.

Citat:
Studenten brukar inte fira jul utan åka på semester över julhelgerna, men på grund av coronapandemin blev det inte av förra året. Hon bjöds då hem till toppjuristen.

Citat:
Kvinnan ska sedan ha berättat om det inträffade för en vän som anmälde till polisen
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vAn7xl/toppjurist-begars-haktad-misstankt-for-valdtakt

Alltså är hon runt 30 år, max. Lite lurig verkar hon...
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2021-03-11 kl. 10:11.
Citera
Medlem
astmaanfalls avatar
Häktad på den högre misstankegraden. De bör alltså ha en del bevis vid detta laget.

Sannolika skäl
Sannolika skäl uttrycker hur stark misstanken är och är den högre graden av misstanke vid anhållande och häktning. Att det finns sannolika skäl för att den misstänkta personen har begått brottet är i allmänhet en förutsättning för att personen ska kunna häktas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
GL, ja det förklarar ju en hel del varför JK-ämbetet började falera under hans tid varför HD kom med oväntade utslag. Han har framstått som en närmast störd och udda individ, på extremt höga poster. Någon som vet under vems vingar han lyckades komma så långt, med sin udda stil och sina udda tankar om världen? Han måste haft starka känningar hos (s).

Att han ens håller på med sex i sin ålder, det verkar helt obegripligt. Han känns som en a-sexuell liten ex-homo-farbror.

"Våldtäkt" idag behöver inte innebära fullbordat sex. Räcker med en hastig hand på fel ställe, kanske under fyllan. Saken är ännu inte bevisad heller. Tänk på dreven mot Timell och Virtanen m.fl. Gamla "våldtäkter" som inte var våldtäkter drogs fram i det sjuka "metoo"-ljuset, tack vare den nya definitionen på våldtäkt.
Citera
2021-03-11, 10:10
Medlem
artfulwelters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av astmaanfall
Häktad på den högre misstankegraden. De bör alltså ha en del bevis vid detta laget.

Sannolika skäl
Sannolika skäl uttrycker hur stark misstanken är och är den högre graden av misstanke vid anhållande och häktning. Att det finns sannolika skäl för att den misstänkta personen har begått brottet är i allmänhet en förutsättning för att personen ska kunna häktas.

Han är inte häktad än, utan begärd häktad.
Förhandlingen hålls förmodligen efter lunch.
Citera
2021-03-11, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Catulla
"Våldtäkt" idag behöver inte innebära fullbordat sex. Räcker med en hastig hand på fel ställe, kanske under fyllan. Saken är ännu inte bevisad heller. Tänk på dreven mot Timell och Virtanen m.fl. Gamla "våldtäkter" som inte var våldtäkter drogs fram i det sjuka "metoo"-ljuset, tack vare den nya definitionen på våldtäkt.

Timell häktades aldrig. Här har man sannolika skäl dessutom. Det måste till jävligt mycket innan polisen och åklagarna häktar en av de högsta hönsen inom svensk rättsväsande.
Citera
2021-03-11, 10:11
Medlem
belfs avatar
Jag har väldigt svårt att tro att detta var en äkta våldtäkt. Jag tror kvinnan varit så full att hon hade sex med honom med utsläckt medvetande, kanske i tron att han var någon annan och sen vaknade hon upp ur drömmen. Inte ovanligt, har själv upplevt det.
Citera
2021-03-11, 10:12
Medlem
Dolmances avatar
Samnytt har en artikel om GL.
Citera
2021-03-11, 10:13
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Dolmance
Samnytt har en artikel om GL.
https://samnytt.se/avslojar-hd-profilen-goran-lambertz-begard-haktad-for-valdtakt/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in