2021-03-11, 09:22
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosnian_muslima
herregud jag är inte så värsta okunnig,vilken hund som helst känner av en död kropp!! och reagerar

(vid den närheten)

Det är väl därför det är många hundägare som upptäcker lik när de är ute. Alla hundar (eller många i alla fall) lockas av den lukten. Jag vet inte vilka hundar som sökte i det här området eller när. I början sökte man väl efter en levande person? Var de kopplade? I så fall var chansen liten att de skulle hitta honom där han låg. Det är för lite info om detta.
Citera
2021-03-11, 09:26
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruxet
Lite så tänker jag också. Det är ju inte tvunget att man hittat sprängmedel för att de skulle bli inkallade.

Hade sprängämnen varit en misstanke hade de haft sina skyddskläder på sig. Och de hade blivit fotograferade i dessa.
Citera
2021-03-11, 09:39
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Kan man inte på något vis ta sig därifrån på grund av skador så väljer man nog det skydd som finns i närheten? Skydd mot mörker? vind? regn? Det är vad jag tror. Hur tror du att han hamnade där? Om man nu bortser från att en person dragit in honom där eftersom polisen utesluter brott.
Skydd mot mörker lär det inte ge och inte regn heller. Ev. lite vind men då finns bättre sätt.

Det finns några detaljer som inte är logiska.
Man googlar inte på att köpa en kontantbiljett när man har ett tankat SL-kort. Anar dessutom att om han köpte en kontantbiljett så gjordes den med kontanter och inte kortbetalning som kunde spåras. Allt tal om ta med sig så lite som möjligt stämmer inte då ett SL-kort är en droppe i en vattenflaska i vikt.

Det var DAs första 5 mil löprunda som i vanliga fall inte brukade springa längre sträckor enligt bror och kollegor. Att då välja den typen av terräng där DA hittades finns inte på kartan. Man försöker klara distansen så enkelt är det.

Att bombtekniker var på plats finns bildbevis på där dekalen på jackan syns tydligt.

Får också titta på statistiken, runt 2000 män har tagit sitt liv senaste 2 åren och jag vet i alla fall ett par av dom där alla nära varit totalt oförstående. Hur många som under samma period ramlat ute i skogen och dött vet jag inte men borde vara ett ytterst fåtal.

Jag tror som jag trott tidigare att tragiskt nog har han tagit sig dit själv och tagit sitt liv.
Citera
2021-03-11, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Skydd mot mörker lär det inte ge och inte regn heller. Ev. lite vind men då finns bättre sätt.

Det finns några detaljer som inte är logiska.
Man googlar inte på att köpa en kontantbiljett när man har ett tankat SL-kort. Anar dessutom att om han köpte en kontantbiljett så gjordes den med kontanter och inte kortbetalning som kunde spåras. Allt tal om ta med sig så lite som möjligt stämmer inte då ett SL-kort är en droppe i en vattenflaska i vikt.

Det var DAs första 5 mil löprunda som i vanliga fall inte brukade springa längre sträckor enligt bror och kollegor. Att då välja den typen av terräng där DA hittades finns inte på kartan. Man försöker klara distansen så enkelt är det.

Att bombtekniker var på plats finns bildbevis på där dekalen på jackan syns tydligt.

Får också titta på statistiken, runt 2000 män har tagit sitt liv senaste 2 åren och jag vet i alla fall ett par av dom där alla nära varit totalt oförstående. Hur många som under samma period ramlat ute i skogen och dött vet jag inte men borde vara ett ytterst fåtal.

Jag tror som jag trott tidigare att tragiskt nog har han tagit sig dit själv och tagit sitt liv.

Det är väl dumt att ta med sig ett nytankat SL-kort och betalkort som man riskerar att tappa? Då är det väl bättre att ta med en 100-lapp och köpa sig en biljett? Så hade jag resonerat iaf. Jag tar inte ens med lägenhetsnyckeln. Den gömmer jag vid min lägenhet.
Citera
2021-03-11, 09:48
Medlem
En släkting till mig stack iväg på en kort löprunda men kom aldrig hem. Det är 10 år sen nu. Efter lite sökning hittades hon samma kväll. Obduktionen visade att hjärtat stannat, bara så där. Sånt händer lite då och då även med unga människor, trots att de är hyfsat vältränade. Fan vet vad som hände DA, men vi får väl veta så småningom.
Citera
2021-03-11, 09:49
Medlem
Citat:
Det är väl dumt att ta med sig ett nytankat SL-kort och betalkort som man riskerar att tappa? Då är det väl bättre att ta med en 100-lapp och köpa sig en biljett? Så hade jag resonerat iaf. Jag tar inte ens med lägenhetsnyckeln. Den gömmer jag vid min lägenhet.
Hur kommer du in i din bostad igen då?
Citera
2021-03-11, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hur kommer du in i din bostad igen då?

Jag hämtar nyckeln där jag gömt den.
Citera
2021-03-11, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Kan vara så enkelt som det tidigare spekulerats om att polisen ville få tillgång till bombgruppens fyrhjuling.

Kommentator Astmaanfall har till och med uppgett mängd pentyl i detonationen till 125 gram
Citera
2021-03-11, 09:54
Medlem
Berra76s avatar
Citat:
Ja, men den går ju i Tyrestaområdet så han har ju inte sagt en led och sen varit någon helt annanstans.

Va? Den startar i Björkhagen tydligen och går förbi Trosa, Mörkö o.s.v...

Som att säga "jag ska ut med bilen och köra på E4:an" .
Citera
2021-03-11, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Kommentator Astmaanfall har till och med uppgett mängd pentyl i detonationen till 125 gram

Så han hade 12,5 meter stubin med sig? Ganska mycket.
Citera
2021-03-11, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berra76
Va? Den startar i Björkhagen tydligen och går förbi Trosa, Mörkö o.s.v...

Som att säga "jag ska ut med bilen och köra på E4:an" .

Går den inte förbi Tyresta?
Citera
2021-03-11, 09:56
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Hade sprängämnen varit en misstanke hade de haft sina skyddskläder på sig. Och de hade blivit fotograferade i dessa.
Man vet väl inte vart fotot på mannen med bombteknikerdekalen är taget och det är väl möjligt att fotograferna inte fick komma nära fyndplatsen till en början. Kan tänka mig att som bombtekniker så avvaktar man lite med full skyddsutrustning medan man tar sig genom snårig terräng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in