2021-03-10, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Nej, det är faktiskt Esbjörn som "dragit" detta till rätten. Ebba har bara ombesörjt att stämningsansökan skickats in av hennes ombud.

Ty, det är Esbjörn som genom sitt avtalsbrott och sin vägran att lösa tvisten i god ordning genom att träffas och reda ut saken, förorsakat rättstvisten. Han gav Ebba inget val.

Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Jag har ej missat det, utan det är ju så om man nu ska bryta ett avtal så får man ju stå för vad det kostar. den drivande i detta bryt är just Esb. eller har du missat det?

Jag upplyser bara att det är Ebba som dragit detta till rätten eftersom ni två sitter och påstår motsatsen.

Hon gjorde det dessutom kort efter att hon lovat att hon såklart inte skulle tvinga honom att sälja om han inte ville.

Kort svar, är detta fel i sak?
2021-03-10, 23:09
Medlem
trngws avatar
Det är lite intressant det där med generalfullmakten och att de hävdar att Esbjörn saknar rättshandlingsförmåga.

De "kriminaliserar" sig själva där.

Om de, övertygade om att Esbjörn saknar rättshandlingsförmåga, har förmått honom att signera den generalfullmakt de har förmått honom att signera, så har de tveklöst begått brott.

Och det intressanta är följande. Det spelar ingen roll om Esbjörn är dement, eller saknar rättshandlingsförmåga, eller inte.

För det hänger inte på det, utan det hänger på uppsåtet. Och uppsåtet uppstår då de förmår Esbjörn att underteckna generalfullmakten, medvetna om (alltså i ond tro) om att han saknar förmåga att förstå och ingå denna rättshandling.

Ebbas ombud har delvis berört denna fråga, utan att påtala att deras agerande skulle vara kriminellt. För en jurist av hennes kaliber är det underförstått. Det inser så att säga "alla". Ja, utom Binninge & co då som inte är jurister ...

Detta skulle vem som helst kunna göra en polisanmälan för. Det är tveklöst ett allvarligt åldringsbrott.
2021-03-10, 23:10
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Du har klart och tydligt proklamerat att du inte fäster någon som helst vikt vid innehållet i de dokument som inges till domstolen, ens expertutlåtanden.

Så att du skulle ha ett "intresse i frågan" som sådan är kvalificerat skitsnack.

I princip ingen av Ebba-hatarna har något intresse i frågan i sig. Och de som var emot Ebba när de kom in här, och de facto hade ett intresse i frågan, de har alla svängt i åsikt, eftersom de av rent intresse tog reda på fakta, och fattade galoppen.
Nämen riktigt alla har väl inte svängt. Att Ebbaister inte är här för att de tycker kul och intressant är helt uppenbart. Många av er är verkligen här som om det vore ett krig.

Att jag flera gånger sagt att jag inte vet om Ebba gjort fel, men att det finns frågetecken i hennes agerande. Går er helt förbi. Jag till ber inte Ebba och jag ifrågasätter henne det gör mig ond.
2021-03-10, 23:13
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Nä, rimligt pris är det inte även om han inte är dement.
Och bara för man inte är dement behöver man ju inte ha full koll på bostadspriser.

Om man backar och tittar på vad denna fastighet var värd då han ärvde och köpte ut den för 13 år sen.Då kan det ge en hint om värdet i hans ögon
då var dessutom skicket 13 år bättre.
har man kollat upp vad den var värd då?
2021-03-10, 23:14
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Jag upplyser bara att det är Ebba som dragit detta till rätten eftersom ni två sitter och påstår motsatsen.

Hon gjorde det dessutom kort efter att hon lovat att hon såklart inte skulle tvinga honom att sälja om han inte ville.

Kort svar, är detta fel i sak?

Ja, det är fel "i sak". Eftersom det formellt sett inte finns något som heter "dra någon till rätten".

Det heter att man ansöker om stämning.

Uttrycket du begagnar är en nedlåtande benämning som oftast används för att skuldbelägga den som i domstol söker laga rätt.

Om det i detta fall skall talas om att någon "dragit" detta till domstol. Så är det Esbjörn som gjort det. Det är han som begått alla handlingar, gärningar, som lett till att Ebba tvingades ansöka om stämning.
Det är således Esbjörn som "dragit" detta till domstolen. Ebba har bara ansökt om stämning, eftersom Esbjörn dragit det dit.
2021-03-10, 23:15
Medlem
trngws avatar
Citat:
Fast jag har inte sprider några rykten alls. Men om du är emot Rykten vad säger du om Ebbaisternas sätt att tala om försvaret!
Oroa dig inte för mitt konto vilket som är det bästa för det bestämmer jag. För jag står ju som sagt för det jag skriver.

Så nu påstår du att det är ett rykte att Binninge dömts för sexvåldsbrott och misshandel av sin minderåriga styvdotter?

Visst ja, du satte ju ingen tilltro till juridiska dokument. Du var bara "intresserad av frågan"
2021-03-10, 23:16
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Om man backar och tittar på vad denna fastighet var värd då han ärvde och köpte ut den för 13 år sen.Då kan det ge en hint om värdet i hans ögon
då var dessutom skicket 13 år bättre.
har man kollat upp vad den var värd då?
Men jag tycker ju att huset är kraftigt undervärderar, det har du väll inte missat. Hur man gör upp om ett hus som inte ska säljas inom en släkt är ju irrelevant för priset idag.
2021-03-10, 23:17
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Hur blir det om någon helt enkelt bränner ner gubben Esbjörns råttkåk?
Då bör han gräma sig att inte köpet gick igenom...
Fast det vore knappast en kristlig handling att göra så...

Den tanken har slagit mig med är huset försäkrat i dag? och vem är försäkringstagare?
2021-03-10, 23:18
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Så nu påstår du att det är ett rykte att Binninge dömts för sexvåldsbrott och misshandel av sin minderåriga styvdotter?

Visst ja, du satte ju ingen tilltro till juridiska dokument. Du var bara "intresserad av frågan"
Jag betvivlar inte att det är sant. Men jag liksom en förtalsrättegång säger att det inte är relevant. Och vad har att det är sant med saken att göra?
2021-03-10, 23:21
Medlem
trngws avatar
Citat:
Jag betvivlar inte att det är sant. Men jag liksom en förtalsrättegång säger att det inte är relevant. Och vad har att det är sant med saken att göra?

Du påstår att det är "rykten". Det är dina egna ord, inte mina!
2021-03-10, 23:27
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-Kint
Otillräckliga egna juridiska kunskaper skulle jag tro....

Ja eller för att använda hans egna ord: så att ingen okunnig börjar kludda.
2021-03-10, 23:35
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ananias
Funderar lite på Expressens Leif Brännström som varit Binninges nyttige idiot i flera av hans utvik. Brännström har tidigare avskedats från Expressen för ärenden där Binninge och hans harem varit involverade så vad är Binninges hållhake på honom och Expressen att utan någon grund och objektivitet driva ett så sjukt drev mot en svensk kvinnlig partiledare ihop med en kriminell dömd för vålds och sexbrott mot kvinnor och barn?

https://www.journalisten.se/nyheter/expressen-rensar-upp-i-leden

https://www.resume.se/kommunikation/media/svenssonaffaren-expressenchef-gjorde-hemlig-utredning/

https://www.dn.se/kultur-noje/expressen-omplacerar-efter-nytt-nyhetsfiasko/

Att Binninge styr Brännström är det ingen tvekan om. Binninge skriver följande i kommentar under inlägg.
” Nu sitter jag som ombud för Esbjörn så det som Expressen återger stämmer helt och fullt ”

https://www.facebook.com/1406961290/posts/10225398865624391/?d=n

Det finns en koppling mellan Expressen och Binninge den som söker ska finna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in