Citat:
Ursprungligen postat av
Knut-Anne
Tror du att hon sa "egen" för att snacka skit om Esbjörn?
Jag uppfattar egen som ganska positivt, man går sin egen väg.
Men med de tveksamheter som finns angående Esbjörns förmågor. Så är det viktigt att hon utvecklar vad hon menade.
Jag hade nog inte lagt till lite egen om någon jag köpt hus av. Där hade glasklar räckt.
Jag tror absolut inte att hon sa lite egen för att snacka skit. Möjligtvis för någonstans egen bakdörr för sig själv. Jag vet inte direkt hur ofta 80 åriga farbröder är rebelliska och går sin egen väg.
Citat:
Ursprungligen postat av
Knut-Anne
Du brukar alltså hänga hos sossarnas smutskastningsforum.
Va hur kan du tolka det så? Jag står för vad jag skrivet, och jag skulle göra det även utanför flaschback. I min vanliga person utrycker jag mig kanske något mildare men jag och MarryBlunt har samma åsikter. Mig får de gärna kartlägga. Det vore bra om de gjorde det med tanke på att allt jag skriver tas bort. Men står man för man skriver behöver man inte vara rädd för trolljägare.
Citat:
Ursprungligen postat av
V-Kint
Utveckla A
Utveckla B
eller är det för jobbigt att tänka, bekvämare att bara sprida en massa ord med någon form av nudge åt ett håll?
Det finns så många anledningar till varför jag inte borde svara. Men orkar är inte en av dom.
Men sättet du lägger fram det på
Utveckla! Krävande, och sen raljerar du om min tanke förmåga och avslutar med att var otrevlig. Jag borde helt enkelt inte svara försatt jag inte tror att du är speciellt trevlig att prata med. Du kommer att göra allt du kan för att missförstå och vrida på det jag säger.
Men jag svarar mot bättre vetande.
På tvåan får du leta bland mina senaste inlägg. Jag skrev precis varför och behöver inte upprepa mig.
Om man har en generalfullmakt på någon så har man rätt att sköta och lägga signifikant allt i den personens liv. Man kan fatta i stort sett samma beslut om den som man kan om sig själv. Man har oxå rätt att lägga sig i vad den personen fattar för beslut tillsammans med andra. Jag tänkte väll bara som jag skrev om det. Att det måste ju finnas en anledning till att någon har den rollen åt en. Troligtvis att man har svårigheter att sköta det själv. Jag tänker att det är större chans att det behövs om man har något slags bortfall som har med att hjärnan tagit kompledigt att göra, än att man behöver den hjälpen för att man har brutit benet.
Om du svarar på detta på ditt vanliga ohyffsade sätt ska jag göra allt som står i min makt för att inte bli provocerad och svarar igen. Så svara helst inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
V-Kint
Släktgård? Du har ju sannolikt läst ett inlägg i tråden för att förstå att kalla detta för en släktgård är som att kalla den sönderrostade bilen till höger om mazdan på tomten för lyxbil.
Släktens sommarstuga då. Eller föräldrarnas sommarstuga. Det är knappast någon här som kallade det gård först.
Citat:
Ursprungligen postat av
LawNumberSix
Och hur länge har denna fastighet varit i Esbjörns familj, 75 år, 80 år, 85 år eller?
Har man ägt ett hus så länge då är det en släktgård!
Fast vi måste visst säga släkthus eller släkt sommarstuga. Det är något att det inte klassas som gård som verkar väldigt upprörande för många. För att detta hus funnits i familjens ägo länge är ju fakta. Så jag antar att det är ordet gård som upprör dom i släktgård.
Citat:
Ursprungligen postat av
ba'loba
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Försöker tänka mig in i Esbs situation.
Jag har ett hus som jag aldrig bor eller är i, bara råkar äga det.
Jag har fastigheter som folk kontaktar mig om och vill köpa. Hus som det både bos i året runt eller bara delar av året. Har fått både lapp i brevlådan/brev/telefonsamtal/besök.
Jag säger artigt men bestämt nej tack.
Skulle någon erbjuda mig ett bra pris och jag tackar ja så skulle jag bli helt förtvivlad om min närhet försöker göra mig omyndig.
Det händer att det ligger lappar från mäklare i min låda oxå. Då brukar det vara en bild på ett hus som gått svindyrt i området. Det är som dom försöker med lockpriset. Aldrig har någon försök få mig att sälja billigt.
Men besök har jag inte fått. Inte heller har någon ringt. Det kanske mer är lokalt där du bor.