Citat:
Ursprungligen postat av
Disciplina
Om det Sanandaji vill ha är en seriös nyhetssajt, varför handlar konflikten om att han ville ha kvar opinionsartiklar som kamouflerats till osignerade nyhetsartiklar?
Man kan ju diskutera om Bulletin borde ha varit något helt annat, men jag tror inte att någon för oss anonym dansk hade dragit speciellt många läsare till en nystartad sida. Roten till konflikten och själva grundorsaken till om sajten nu inte kommer drivas vidare är ju dock inte att de rekryterade namnen skulle ha fel profil, utan att ägarna inte har någon som helst respekt för journalisternas arbete och integritet. Det sätt på vilket Sanandaji och hans anhang vill styra tidningens innehåll hade varit fullständigt oacceptabelt för någon större mediakanal i Sverige. Så länge de inte förstår detta tror jag skiten hade slutat likadant oavsett vem de anställde.
Konflikten är såvitt jag förstått inte bara ägarna mot journalisterna, utan har tre parter: ägarna, ledarskribenterna och folket på golvet, dvs. nyhetsjournalisterna. De senare anser sig styvmoderligt behandlade av ledarskribenterna, som hellre vill driva en blogg än en nyhetstidning. I denna kritik har de stöd hos ägarna.
Vad gäller en anomym dansk (eller norrman eller finlandssvensk) så behöver man inte vara kändis för att sköta en professionell nyhetsredaktion. Det är ledarskribenter som lever på sitt kändisskap, och ledarskribenter har Bulletin redan så de kan gödsla med.
Citat:
Ursprungligen postat av
Disciplina
Fan... jag behöver nytt material. Vad kan jag håna högerpopulisterna för att de läser 2021?
De tittar på Newsmax, den enda TV-kanalen som höll på Trump ända till slutet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Disciplina
Dessa människor kommer grina ögonen ur sig varje gång man på något sätt fördömer deras värderingar. Kalla dem främlingsfientliga och de kommer likväl leka martyrer och låtsas att du behandlar dem som Hitler själv.
Man ska kalla en spade för en spade, men ord som nazist och brunhöger reserverar jag för dem som verkligen är det.