Citat:
Redan från början var det ärligt talat svårt att se någon skarp gräns mellan personer som Gür, Neuding, Sanandaji och de övriga (alltså redaktionen). Ägarna har väl inte precis gjort något väsen av sig fram till nu, så vitt jag vet. Om resterande personal vet man snart sagt ingenting.Tack. En sak förvirrar mig lite: Arpi understryker vikten av att ha en "rågång mellan ägare och redaktionen" men hade alltjämt inga problem med att Neuding tidigare var båda ägare och chefredaktör..? Eller har jag missförstått någon aspekt av denna soppa?
Som tidigare noterats ingår samtliga grundare (Sanandaji, Gür, Tholin, Neuding) tillsammans med redaktionsmedlemmarna i "Bulletin-teamet" så som det förtecknas på sajten. Inga titlar, befogenheter eller uppgifter anges, utan alla står listade i bokstavsordning. Känns lagom flummigt och knappast vad man skulle kalla rågång...
Hur som helst är det en trist och generande affär. Om det hela går åt helvete - vilket känns extremt sannolikt - så hoppas jag att någon annan snart anställer Arpi. Saknar hans podcasts på SvD.
Som tidigare noterats ingår samtliga grundare (Sanandaji, Gür, Tholin, Neuding) tillsammans med redaktionsmedlemmarna i "Bulletin-teamet" så som det förtecknas på sajten. Inga titlar, befogenheter eller uppgifter anges, utan alla står listade i bokstavsordning. Känns lagom flummigt och knappast vad man skulle kalla rågång...
Hur som helst är det en trist och generande affär. Om det hela går åt helvete - vilket känns extremt sannolikt - så hoppas jag att någon annan snart anställer Arpi. Saknar hans podcasts på SvD.
Man kunde lika gärna tänka sig att detta är ett kompisprojekt med en kärna som håller ihop. Tino och Neuding verkar dock inte funka.
Citat:
Tror inte att du har fel. Min gissning: Han ville göra något som tar upp samma typ av nyheter som förekommer i alternativmedia. Liknande ämnen och liknande vinklar, men med ett neutralt och stramt tonläge. Det skulle bli en rumsren sajt som tar upp relevanta nyheter som mainstreammedia vägrar skriva om.
Det var orealistiskt, förstås. En sajt som belyser det etablissemanget vill mörklägga kommer aldrig att undgå att smädas och frysas ut. Och det går definitivt inte att driva en sådan sajt med skribenter som Arpi, Gür, Gudmundsson och Teodorescu, vilka alla är en del av etablissemanget och vill fortsätta att vara det.
/.../
Det finns det ingen anledning att beklaga. Bulletin har från dag 1 varit en tandlös, tråkig sajt där både opinions- och nyhetsmaterial hållit låg nivå.
Det var orealistiskt, förstås. En sajt som belyser det etablissemanget vill mörklägga kommer aldrig att undgå att smädas och frysas ut. Och det går definitivt inte att driva en sådan sajt med skribenter som Arpi, Gür, Gudmundsson och Teodorescu, vilka alla är en del av etablissemanget och vill fortsätta att vara det.
/.../
Det finns det ingen anledning att beklaga. Bulletin har från dag 1 varit en tandlös, tråkig sajt där både opinions- och nyhetsmaterial hållit låg nivå.
Var just inne och kikade på Bulletin, och de kämpar på än så länge och uppdaterar. Men herre min skapare vilken tunn, vattnig välling.