2021-03-10, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Det beror på hunden. Vet du vilka som användes? Sveriges utbud är inte det bästa tyvärr

Me tanke på att det var en Officer lär det var the best dog in the force..Elr va tänker du?
Citera
2021-03-10, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theresonable1
Eller så kanske dem planterade dit hans DNA? Deniz är inte död?!
jag är lite på samma spår

alternativt kanske han blev dödad av nått secret society eller vilka det nu var som ville se honom död,men aldrig på den platsen,hans kropp fördes dit
Citera
2021-03-10, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Habblibabbli
Helt klart homosexuell.
Överläppens höjd från läpp till underkant av näsa är högre än gemene hetero människa.

Har så många bekanta och jobbat med så många "bögar" så att likheten och sambandet är alltför slående.

men snälla,killen kontaktade tjejer på tinder

är i militären ,ja very gay
Citera
2021-03-10, 22:07
Medlem
Charlie-Whites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles1.
Varför kontaktade Polacken polisen via mail när han kom hem?
Jag tycker att han är konstigt skum!
Om han kunde fota så hade han ju mobil med batteri.
Kanske för att han inte pratar svenska och använde Google translate?
Citera
2021-03-10, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles1.
Varför kontaktade Polacken polisen via mail när han kom hem?
Jag tycker att han är konstigt skum!
Om han kunde fota så hade han ju mobil med batteri.

Vad gjorde polacken i klyftan?
Citera
2021-03-10, 22:09
Medlem
Berra76s avatar
Citat:
Kan hålla med att det var avvikande. Varför hittade han honom i den otillgängliga terrängen? Men han verkar ändå ha vilja kontakta myndigheter..dock kunde han ringa 112 direkt..men Polacken är nog clean...man vill inte vara nära något man har ett finger i.

Otillgängligt och otillgängligt, man kan ta bussen och sen promenera en kvart så är man framme. Det är inte direkt djungeln i Amazonas vi pratar om som vissa vill få det till.

Sen är det ju konstigt också att han befann sig där han varit och rekat innan och tagit kort, istället för på Sörmlandsleden. Men det är det ingen som reagerar på. Men det är klart, Deniz var Rambo och McGyver i ett så han sprang helt enkelt bara rakt fram, över välta träd, genom bäckar och över klippor, så klart. Super-Arda, men så råkade han snubbla ner mellan två stenar och slå ihjäl sig, typ som att vara på ett bad och drunkna i bebispoolen.
Citera
2021-03-10, 22:09
Medlem
siisters avatar
Citat:
Me tanke på att det var en Officer lär det var the best dog in the force..Elr va tänker du?

Jag tänker att det finns olika sorters sökhundar, därför undrade jag vilken sorts hund som användes. Jag tänker också att Sveriges utbud av likhundar inte är det bästa
Polisen saknar renodlade liksökshundar, något som får kritik. Nu håller polisen på att utreda vilka kompetenser som polishundarna behöver ha och hur många de ska vara.
https://sverigesradio.se/artikel/7477481
Citera
2021-03-10, 22:10
Medlem
sneervs avatar
Det mest bisarra i det här måste ju vara polacken som är så iskall efter att han påträffat ett lik att han bara skickar in ett tipps om fyndet på polisens hemsida.

Vissa kanske tycker att han var ju död så det var ju inget akut ärende. Men en död människa hade iallafall fått mig att ringa direkt till 112.
Citera
2021-03-10, 22:11
Medlem
Nu känns det verkligen som att alla gissar hej-vilt och sprider rykten vidare utan fakta.

1. Att sprängämnen har använts finns det ingen fakta bakom. Bara att bombgruppens 4-hjulingar använts. Och rykten från någon som hört från någons kollega. Ingen fakta.

2. Att kroppen är sargad efter 4 månader ute i skogen är ju rimligt. Så att kvällstidningarna, som också gissar, och vill locka till klick, använder sig av ord som kvarlevor och kroppsdelar är inte orimligt.

3. Att han inte har mobilen med sig betyder inte automatiskt att han döljer något. En smartphone idag väger ganska mycket, speciellt om man springer 5 mil. Han har en GPS-klocka Garmin 645, som har karta med rutt, och även betallösning för att köpa SL-biljetter o annat. Den har kan även skicka nödmeddelande till förvalda kontakter. Det är hans säkerhetstänk tror jag. För han springer i Stockholmsområdet och inte i Amazonas djungler.

3. Att han har googlat efter hur man köper SL-biljett, visar inte att han vill vara hemlig, då hade han raderat den historiken. Han kanske skulle köpa en biljett till sin kommande jobbresa till Arvidsjaur på söndagen, som antagligen försvaret betalar och behöver kvitto.

4. Att han ens har rest kollektivt, vet vi inte. Det finns inga registrerade köp och inga övervakningsbilder heller.

5. Fotografierna som återskapades i hans dator, var troligen fotade från ett liknande område, och då gissade kollegan på Tyresta. Det är inte bekräftat att det är något taget på den exakta dödsplatsen.

6. Hans mentala hälsa vet vi ingenting om. Inte ens släkten.

7. En olycka kan även hända ett proffs. Michael Schumacher och Thomas Fogdö blev förlamade i en pistad skidbacke.

Kom gärna med fakta men att sprida rykten och vrida på fakta hjälper inte - så får vi ett svar snart.
Citera
2021-03-10, 22:12
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Vems kroppsdelar har de då hittat? Du tror inte polisen i det här laget har de dna-svar de behöver?
Citera
2021-03-10, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Jag tänker att det finns olika sorters sökhundar, därför undrade jag vilken sorts hund som användes. Jag tänker också att Sveriges utbud av likhundar inte är det bästa
Polisen saknar renodlade liksökshundar, något som får kritik. Nu håller polisen på att utreda vilka kompetenser som polishundarna behöver ha och hur många de ska vara.
https://sverigesradio.se/artikel/7477481

Förstår hur du resonerar. Tänker bara att Deniz var en officer. I sådana fall tar man det bästa man har och inte det som är ”tillgängligt” i fall för vanliga medborgare som oss? Elr vad tror du?
Citera
2021-03-10, 22:13
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Nä det låter för osannolikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in