2021-03-10, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theresonable1
Deniz tog inte självmord. Frågar ni inte er själva varför hundarna inte kände liklukten då dem var på den platsen och letande? Kvarlevor har blivit planerande där. Ursäkta men är ni efterblivna elr vad? Hundar kan känna liklukt 15 M under isen...

kanske det inte är deniz ...han kanske lever
Citera
2021-03-10, 21:51
Medlem
Bennermanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Självmord troligt ja, men inte utan bakgrund av hederskultur i så fall. Detta har diskuterats intensivt i början av tråden, liksom spekulationer kring hans sexuella läggning.
Lämningarna av saker i lägenheten som borde ha tagits med om han nu skulle ut och löpträna talar för att han visste att han inte skulle komma tillbaka.

Jag pratar mer om heder i form av ”skam”.
Behöver naturligtvis inte handla om hans bakgrund, men jag tror det högre chans att en radom svensk lämnar ett brev efter sig.

Deniz verkar bara ha velat försvinna och aldrig bli hittad mera. Planen var nog att lämna alla i ovisshet för evigt. Detta med tanke på att han faktiskt meddelade att han skulle ge sig ut på en lång löprunda.

På ett sätt skapar ovissheten en sorts lindring till anhöriga genom att de alltid kommer gå runt och hoppas. På så vis skjuter man upp det omedelbara lidande för anhöriga, vilket också kan ge viss lindring i att utföra handlingen.
Citera
2021-03-10, 21:52
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bennermann
Behöver naturligtvis inte handla om hans bakgrund, men jag tror det högre chans att en radom svensk lämnar ett brev efter sig.

Deniz verkar bara ha velat försvinna och aldrig bli hittad mera. Planen var nog att lämna alla i ovisshet för evigt. Detta med tanke på att han faktiskt meddelade att han skulle ge sig ut på en lång löprunda.

På ett sätt skapar ovissheten en sorts lindrig till anhöriga genom att de alltid kommer gå runt och hoppas. På så vis skjuter man upp det omedelbara lidande för anhöriga, vilket också kan ge viss lindring i att utföra handlingen.

Heder = Skam i de kulturerna men det visste du kanske inte? Naturligtvis visste han som yrkesmilitär att de till sist skulle hitta hans kvarlevor. Din teorier är ute och cyklar i rosa pyjamas för övrigt.
Citera
2021-03-10, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bennermann

På ett sätt skapar ovissheten en sorts lindring till anhöriga genom att de alltid kommer gå runt och hoppas. På så vis skjuter man upp det omedelbara lidande för anhöriga, vilket också kan ge viss lindring i att utföra handlingen.

vill man lämna alla i ovisshet då går man lite längre bort ,om inte utomlands pga. rådande situation då kanske på väg upp i Norrland i nått skog :S
Citera
2021-03-10, 21:56
Medlem
Citat:
Deniz tog inte självmord. Frågar ni inte er själva varför hundarna inte kände liklukten då dem var på den platsen och letande? Kvarlevor har blivit planerande där. Ursäkta men är ni efterblivna elr vad? Hundar kan känna liklukt 15 M under isen...

Så vad är sannolikheten att mördaren skulle dumpa kvarlevor på den platsen som Deniz hade tagit bilder på tidigare som han hade på sin dator? Nu hade han ju också raderat bildrna på datorn men polisen hade återskapat dom.. sannolikheten att mördaren dumpar honom där är typ 1 på miljarden... Nä jag tror att han har sprängt sig medvetet nere i klykan. Bom gruppen var på plats, media sa att det hade hittats kroppsdelar alltså kroppsdelar var borta från kroppen.
Citera
2021-03-10, 21:57
Medlem
Varför kontaktade Polacken polisen via mail när han kom hem?
Jag tycker att han är konstigt skum!
Om han kunde fota så hade han ju mobil med batteri.
Citera
2021-03-10, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Hur visste du att det var DA innan någon visste? Så grymt säkert så det var... ja grymt!

Han gissade såklart, precis som han gissade/skrev att han såg DA föras bort av poliser i kostym för ett par månader sedan. Sedan 1 försvunnen man 1 hittad död i närheten, sannolikheten att de skulle vara DA var väldigt hög, men denna personens beteende var under all kritik. Att redan innan NFC identifierat kroppen kontaktar han alltså själv anhöriga på Facebook och gör en film på YouTube för att få lite uppmärksamhet. Jag förstår mig inte på vissa människor.
Citera
2021-03-10, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Självmord såklart. Ska man ut och springa några mil för att få upp kondisen så håller man sig på ett plant underlag där det går att springa utan risk - man söker sig inte till klippformationer där det inte går att springa, (möjligtvis fotvandra försiktigt), ett felsteg där betyder allvarlig skada - vilket området där han hittades är ett typexempel på. Han var bög, så antagligen krackelerat med pojkvän vilket renderade i självmordet.

Han var inte bög. Hade kontakt med tjejer på Tinder.
Citera
2021-03-10, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nochance
Så vad är sannolikheten att mördaren skulle dumpa kvarlevor på den platsen som Deniz hade tagit bilder på tidigare som han hade på sin dator? Nu hade han ju också raderat bildrna på datorn men polisen hade återskapat dom.. sannolikheten att mördaren dumpar honom där är typ 1 på miljarden... Nä jag tror att han har sprängt sig medvetet nere i klykan. Bom gruppen var på plats, media sa att det hade hittats kroppsdelar alltså kroppsdelar var borta från kroppen.

Eller så kanske dem planterade dit hans DNA? Deniz är inte död?!
Citera
2021-03-10, 22:00
Medlem
siisters avatar
Citat:

Det beror på hunden. Vet du vilka som användes? Sveriges utbud är inte det bästa tyvärr
Citera
2021-03-10, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles1.
Varför kontaktade Polacken polisen via mail när han kom hem?
Jag tycker att han är konstigt skum!
Om han kunde fota så hade han ju mobil med batteri.

Ja det är skumt, han ringde även sin fru, han kanske inte kunde numret (även om det är 112 i hela EU). Svårt att säga hur personer agerar i sådana tillstånd.
Citera
2021-03-10, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Tack, så fort jag såg skobilden så fattade jag direkt att det var deniz arda det gällde tyvärr!

Menar hur vågade du? Skorna kunde ha varit ditplanterade, ingen visste ännu nåt!? Med tanke på att DA's föräldrar kanske inte fått något besked, eller visste du att de blivit unerrättade redan då?
Tänkte du inte att det kunde vara fel sätt, det grymma sättet att få veta det var deras son?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in