2021-03-10, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej Uven, du tänker fan inte då du skriver
1. Grova våldsbrott är många fler än dessa du raddade upp.
2 och nej ”huvuddelen” av allt grovt våld kommer inte ”utifrån”.
Tips! Kolla upp riktig statistik istället för nån rasistisk site.

Duger expressen? Fångarna i Kumlabunkern med namn och bild.

https://www.expressen.se/nyheter/fangarna-i-kumlas-superbunker-fenix/

1 svenne och 5 blattar.

Så ser det ut på fängelserna.

Tittar man historiskt i Sverige så skedde mycket våld i samband med sprit och spritfester. Det var svenne-våldet. Jag tror faktiskt det minskat då alkohol och drogvanor förändrats.

Svennes våld minskar, invandrarnas ökar. Så ser det ut.
Citera
2021-03-10, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Som denna? https://uvell.se/2019/06/04/kriminalitet-bland-invandrare-status-2019/
Eller här? https://kvartal.se/artiklar/karrholm-fattigdom-forklarar-inte-gangvaldet-sarnecki/

Jag tror att uttrycket "ungefär" är det problematiska skäl. Konceptionsögonblicket är distinkt, biologiskt objektivt och medicin-etiskt oklanderligt.

Du gav intryck av att jag bara skulle förespråka kvinnlig sterilisering, vilket givetvis inte är korrekt.

Som jag skrev förespråkar jag inte förtryck av kvinnor (eller män), utan blott begränsa möjligeterna till fri abort, och som Du vet vill jag uppmuntra till stabil familjebildning så att det finns goda förutsättningar för barnafödande. Det är inte förtryck eller tvång att uppmuntra goda familje- och samhällsförhållanden.

En smula utbrottsartat. Ta djupa andetag.

Jag vill inte påtvinga män Dina konsekvenser, utan andra konsekvenser. För att det är bättre för barnen - inte för kvinnorna. Vi har helt olika perspektiv.

Man ser till att förse människor med fungerande preventivmedel. Förslagsvis masserbjudande av p-stav.

Jag finner det fullständigt meningslöst debattera med någon som inte delar grundläggande fakta ...såsom ex. vad tvång är.
eller vad som är nutid eller framtid, eller vad som är mänskliga rättigheter etc etc.

Det är också totalt meningslöst debattera med någon som ständigt vejer undan för argumenten eller faktan och byter ämne mitt i en frågeställning.

Förbjuda abort, och om detta leder till att kvinnor tvingas mot sin vilja utveckla, föda och ta hand om oönskade barn för att ingen annan gör det (läs fadern) så ÄR det ett TVÅNG.

Rätten kontrollera sin reproduktion är ett av de grundläggande rättigheterna som civilisationen och tekniken gett oss. Det besparar födda och levande medvetna människor ett enormt lidande.
Det är i vår tid också ett av det viktigaste verktygen för att klara överbefolkningen och de kriser detta för med sig.

TVÅNG av enkom en grupp människor, men inte alls andra lika ansvariga grupper, ÄR FÖRTRYCK.

Tvingar du via lagar att enkom män inte ska få hjälp med ditt eller datt, men kvinnor ska få det, så ÄR det ett utslag av förtryck.

Att som patriarkala samhällen gjort, och som du vill konservera, strukturera samhället så att alla risker med sex ska åläggas enkom kvinnor, ÄR i grunden ett misogynt förtryck.

Du kan försöka blurra bort och gömma dig för faktan i oändlighet, fakta kvarstår.
Citera
2021-03-10, 16:44
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Invandrare är överrepresenterade ja, men de står inte för en majoritet av brotten.

Och inte heller beror deras brottslighet på deras etnicitet eller ens faktumet att de invandrat utan pga socioekonomiska faktorer.

De har alltid varit männen i bottenskikten av ett samhälle som uppvisat mest kriminalitet och våldsutövning.

Precis. Så vill man minska brottsligheten ska man ej ha stor invandring av personer som bär på dessa socioekonomiska faktorer.
Citera
2021-03-10, 17:50
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Jag finner det fullständigt meningslöst debattera med någon som inte delar grundläggande fakta ...såsom ex. vad tvång är.
eller vad som är nutid eller framtid, eller vad som är mänskliga rättigheter etc etc.

Det är också totalt meningslöst debattera med någon som ständigt vejer undan för argumenten eller faktan och byter ämne mitt i en frågeställning.

Förbjuda abort, och om detta leder till att kvinnor tvingas mot sin vilja utveckla, föda och ta hand om oönskade barn för att ingen annan gör det (läs fadern) så ÄR det ett TVÅNG.

Rätten kontrollera sin reproduktion är ett av de grundläggande rättigheterna som civilisationen och tekniken gett oss. Det besparar födda och levande medvetna människor ett enormt lidande.
Det är i vår tid också ett av det viktigaste verktygen för att klara överbefolkningen och de kriser detta för med sig.

TVÅNG av enkom en grupp människor, men inte alls andra lika ansvariga grupper, ÄR FÖRTRYCK.

Tvingar du via lagar att enkom män inte ska få hjälp med ditt eller datt, men kvinnor ska få det, så ÄR det ett utslag av förtryck.

Att som patriarkala samhällen gjort, och som du vill konservera, strukturera samhället så att alla risker med sex ska åläggas enkom kvinnor, ÄR i grunden ett misogynt förtryck.

Du kan försöka blurra bort och gömma dig för faktan i oändlighet, fakta kvarstår.

Nåväl, jag har gjort min ståndpunkt tydlig och motiverat densamma. Det båtar föga att Du har en annorlunda uppfattning, ty vi möts ändå inte och Din a försök till skuldbeläggande och nedsmetande hjälper knappast Din argumentation. Du vägrar inse att det inte går att likställa mäns och kvinnors ansvar i alla avseenden när det gäller fortplantning - att man avkräver ansvar från båda parter innebär inte att det ansvaret i alla lägen kan se helt identiska ut.
Citera
2021-03-10, 23:02
Moderator
Strix m/94s avatar
Amerikanska presidenter, Iran, Kina och krig i Syrien diskuteras med fördel i Politik: Utrikes och inte i denna tråd.

OT raderat.

Strix/Mod
Citera
2021-03-11, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Nåväl, jag har gjort min ståndpunkt tydlig och motiverat densamma. Det båtar föga att Du har en annorlunda uppfattning, ty vi möts ändå inte och Din a försök till skuldbeläggande och nedsmetande hjälper knappast Din argumentation. Du vägrar inse att det inte går att likställa mäns och kvinnors ansvar i alla avseenden när det gäller fortplantning - att man avkräver ansvar från båda parter innebär inte att det ansvaret i alla lägen kan se helt identiska ut.

Och jag har påvisat hur grundlösa dina ståndpunkter och argument är, de vilar på..............ingenting!
annat än då nån idé om att kvinnor ska straffas.

-konceptionsögonblick —>foster är inte barn.
-unikt DNA duger inte som argument eftersom det finner du även på andra platser utan att det kräver att vi därför måste tvångsutveckla det.
- Sveriges eller världens demografi är inte så hotad att den kräver tvång av kvinnor.
- din ”moral” att bara ett ”vi” ska ha lov att utöka världens befolkning medan ”de” ska tvingas ta ansvar för den, håller inte.
- din”moral” att bara ett ”vi” i form av män ska ha rätt slippa undan riskerna med sex, medan ett ”de” i form av kvinnor ska tvingas med andras liv och välmående (barn) som hållhake att ensamma stå för barnomsorgen håller inte, det har aldrig hållit.
- din ”vision” av att bara vi inför abortförbud så poofff! kommer inga oönskade barn tvingas lida, inga fäder kommer skita i att ta ansvar och alla kvinnor kommer sluta ha sex med män utanför ett äktenskap och de kommer aldrig behöva skilja sig etc., Sverige kommer föda prydliga 2,2 barn per kvinna är värsta sortens nonsens.
m.m

Men, som sagt du klarar inte svara på dessa argument.

Du har flertalet samhällen både historiskt och på andra platser samt i NUTID!! i vårt eget del av världen där män och kvinnor tagit och tar ungefär lika ansvar.

Men nääää tydligen är detta ”inte möjligt”.

Män äger inte 2 armar och ben samt en hjärna så nääää de klarar inte byta blöjor, leka, natta, mata barn, ta föräldraledighet, heeelt omöjligt.
Senast redigerad av Merapi 2021-03-11 kl. 09:29.
Citera
2021-03-11, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigHouse
Precis. Så vill man minska brottsligheten ska man ej ha stor invandring av personer som bär på dessa socioekonomiska faktorer.
Man BÄR inte på socioekonomiska
faktorer. Man försätts i dem.
Citera
2021-03-11, 14:31
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Man BÄR inte på socioekonomiska
faktorer. Man försätts i dem.

Ungefär som kön, eller hur?

Socioekonomiska ballonger bär alla människor till vart de nu än ska ta sig i livet, vi lever i en gigantisk socioekonomisk patriarkal fängelse. Allt är ett stort lotteri, givetvis. Endast socialdemokratin kan agera fårherde och leda ut alla fårmänniskor ut ur deras hemska socioekonomiska pyramidfängelse och leda dem till en egalitär lyckorike, hade inte svenskarna haft en socialdemokratisk regering sedan Hjalmar Branting skulle Sverige ida se ut som typ Afghanistan eller Kongo. Socialdemokratin kan ju nu rädda folk från andra länder att ta sig ut ur deras socioekonomiska patriarkala fängelse, vi måste agera internationell fårherde åt alla förlorade får därute!

Svårt dock att försätta ett barn till en kines i socioekonomisk utsatthet även ifall han är fattig, är inte det märkligt?

https://www.gse.harvard.edu/news/uk/17/04/other-achievement-gap

Citat:
On average, Asian American students obtain higher grades, perform better on standardized tests, and are more likely to finish high school and attend elite colleges than their peers of all other racial backgrounds, regardless of socioeconomic status.

Tvärtom kommer asiatiska barn till fattiga föräldrar utklassa vita barn inom vitas fruktansvärda rasistiska system i USA. Det enda jag kan komma på är att vi måste tillämpa omvänd rasistism gentemot asiatiska barn och räkna dem som mer värda än oss själva.

Hur ska vi se till att bekämpa asiatisk privilegium? Det måste ses som djupt orättvist att asiater i snitt tjänar 40-50% mer än vita och har fyrdubbel överrepresentation i toppuniversitet. Vi måste bekämpa rasistiska strukturer som ser asiater mer värda än andra raser i länder med vit majoritet!
Senast redigerad av Naknekejsaren 2021-03-11 kl. 14:46.
Citera
2021-03-11, 17:29
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Och jag har påvisat hur grundlösa dina ståndpunkter och argument är, de vilar på..............ingenting!
annat än då nån idé om att kvinnor ska straffas.

-konceptionsögonblick —>foster är inte barn.
-unikt DNA duger inte som argument eftersom det finner du även på andra platser utan att det kräver att vi därför måste tvångsutveckla det.
- Sveriges eller världens demografi är inte så hotad att den kräver tvång av kvinnor.
- din ”moral” att bara ett ”vi” ska ha lov att utöka världens befolkning medan ”de” ska tvingas ta ansvar för den, håller inte.
- din”moral” att bara ett ”vi” i form av män ska ha rätt slippa undan riskerna med sex, medan ett ”de” i form av kvinnor ska tvingas med andras liv och välmående (barn) som hållhake att ensamma stå för barnomsorgen håller inte, det har aldrig hållit.
- din ”vision” av att bara vi inför abortförbud så poofff! kommer inga oönskade barn tvingas lida, inga fäder kommer skita i att ta ansvar och alla kvinnor kommer sluta ha sex med män utanför ett äktenskap och de kommer aldrig behöva skilja sig etc., Sverige kommer föda prydliga 2,2 barn per kvinna är värsta sortens nonsens.
m.m

Mina ståndpunkter grundar sig i biologiska fakta, sociala fakta och ansvarsetik. I den tid vi nu lever i, när man kan bli mycket illa utsatt om man lyfter fram biologin, så förstår jag att detta kan förefalla märkligt för Dig, men det är icke desto mindre mina ställningstaganden. Jag blir heller inte särskilt skrämd om Du skäller mig för att vara "biologist" eller något annat okvädningsord. Som man är jag van vid att vara avskydd av feminister, blott för att jag är man. Så, beklagar men Du får tå ut med att vi tycker olika och att vi gör det på olika grunder.

Citat:
Men, som sagt du klarar inte svara på dessa argument.

Du har flertalet samhällen både historiskt och på andra platser samt i NUTID!! i vårt eget del av världen där män och kvinnor tagit och tar ungefär lika ansvar.

Men nääää tydligen är detta ”inte möjligt”.

Män äger inte 2 armar och ben samt en hjärna så nääää de klarar inte byta blöjor, leka, natta, mata barn, ta föräldraledighet, heeelt omöjligt.

Jag har svarat i tre år i denna tråd, men jag förstår så klart att Du inte uppskattar svaren. Så är det ibland.

Att män är fullt kapabla att fullgöra nästan alla föräldrauppgifter (vet jag som far och som gjort just det) betyder inte att Din tvångslösning är lämplig för barnet. Jag har fokus på barnen och familjen - Du har fokus på kvinnliga "rättigheter". Därför kommer vi inte framåt här.
Citera
2021-03-11, 17:53
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Sverige är sämst av germanska nationer (Tyskland, Österrike, Danmark, Norge, Island, Schweiz, Nederländerna) i princip på allt: högst arbetslöshet, lägst BNP, högst antal döda i corona per capita, lägst antal sjuksängar per capita, mest psykologisk ohälsa i Europa, flest fattigpensionärer, högst antal skjutmord och mord per capita, etc.

Nej, det är Storbritannien av de germanska länderna.
Citera
2021-03-11, 18:14
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Ungefär som kön, eller hur?

Socioekonomiska ballonger bär alla människor till vart de nu än ska ta sig i livet, vi lever i en gigantisk socioekonomisk patriarkal fängelse. Allt är ett stort lotteri, givetvis. Endast socialdemokratin kan agera fårherde och leda ut alla fårmänniskor ut ur deras hemska socioekonomiska pyramidfängelse och leda dem till en egalitär lyckorike, hade inte svenskarna haft en socialdemokratisk regering sedan Hjalmar Branting skulle Sverige ida se ut som typ Afghanistan eller Kongo. Socialdemokratin kan ju nu rädda folk från andra länder att ta sig ut ur deras socioekonomiska patriarkala fängelse, vi måste agera internationell fårherde åt alla förlorade får därute!

Svårt dock att försätta ett barn till en kines i socioekonomisk utsatthet även ifall han är fattig, är inte det märkligt?

https://www.gse.harvard.edu/news/uk/17/04/other-achievement-gap

Tvärtom kommer asiatiska barn till fattiga föräldrar utklassa vita barn inom vitas fruktansvärda rasistiska system i USA. Det enda jag kan komma på är att vi måste tillämpa omvänd rasistism gentemot asiatiska barn och räkna dem som mer värda än oss själva.

Hur ska vi se till att bekämpa asiatisk privilegium? Det måste ses som djupt orättvist att asiater i snitt tjänar 40-50% mer än vita och har fyrdubbel överrepresentation i toppuniversitet. Vi måste bekämpa rasistiska strukturer som ser asiater mer värda än andra raser i länder med vit majoritet!

Man har redan börjat införa kvoter för asiater (precis som för vita) på toppuniversitet för att gynna svarta och hispanics.
Citera
2021-03-11, 20:10
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Nej, det är Storbritannien av de germanska länderna.

Jag räknade inte anglosaxiska länder då de faktiskt är en bit ifrån oss kulturellt (och genetiskt för den delen), utan just de germanska länderna: Tyskland, Österrike, Schweiz, Nederländerna, Danmark, Norge, Sverige, Island.

Belgien kändes väl som en gränsfall och är då något under oss i BNP per capita.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in