Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Nåväl, jag har gjort min ståndpunkt tydlig och motiverat densamma. Det båtar föga att Du har en annorlunda uppfattning, ty vi möts ändå inte och Din a försök till skuldbeläggande och nedsmetande hjälper knappast Din argumentation. Du vägrar inse att det inte går att likställa mäns och kvinnors ansvar i alla avseenden när det gäller fortplantning - att man avkräver ansvar från båda parter innebär inte att det ansvaret i alla lägen kan se helt identiska ut.
Och jag har påvisat hur grundlösa dina ståndpunkter och argument är, de vilar på..............ingenting!
annat än då nån idé om att kvinnor ska straffas.
-konceptionsögonblick —>foster är inte barn.
-unikt DNA duger inte som argument eftersom det finner du även på andra platser utan att det kräver att vi därför måste tvångsutveckla det.
- Sveriges eller världens demografi är inte så hotad att den kräver tvång av kvinnor.
- din ”moral” att bara ett ”vi” ska ha lov att utöka världens befolkning medan ”de” ska tvingas ta ansvar för den, håller inte.
- din”moral” att bara ett ”vi” i form av män ska ha rätt slippa undan riskerna med sex, medan ett ”de” i form av kvinnor ska tvingas med andras liv och välmående (barn) som hållhake att ensamma stå för barnomsorgen håller inte, det har aldrig hållit.
- din ”vision” av att bara vi inför abortförbud så poofff! kommer inga oönskade barn tvingas lida, inga fäder kommer skita i att ta ansvar och alla kvinnor kommer sluta ha sex med män utanför ett äktenskap och de kommer aldrig behöva skilja sig etc., Sverige kommer föda prydliga 2,2 barn per kvinna är värsta sortens nonsens.
m.m
Men, som sagt du klarar inte svara på dessa argument.
Du har flertalet samhällen både historiskt och på andra platser samt i NUTID!! i vårt eget del av världen där män och kvinnor tagit och tar ungefär lika ansvar.
Men nääää tydligen är detta ”inte möjligt”.
Män äger inte 2 armar och ben samt en hjärna så nääää de klarar inte byta blöjor, leka, natta, mata barn, ta föräldraledighet, heeelt omöjligt.