Alltså, kollar på Jarry - Tiafoe nu. Knappt några breakchanser, två tiebreaks i första seten, i tredje har Tiafoe 40-30 på Jarrys serve tidigt i setet när Jarry missar förstaserven och blir arg på något. Han pratar (på spanska) med domaren som ger honom en varning och de står och diskuterar i flera minuter. När Jarry sedan ska serva så säger Tiafoe "Let me grab my towel real quick" och springer iväg. Domaren ger då Jarry tillbaka en förstaserve. Tiafoe argumenterar då att det inte är OK att han ska stå och vänta på en andraserve medan Jarry står och pratar med domaren länge. Jarry träffar så klart en enorm serve till deuce och en lika stor på fördel och vinner gamet till slut.
Vad tycker ni om att spelare kan stoppa spelet helt och hållet och prata med domaren utan att egentligen riskera att få en extra varning? Vet inte vad reglerna säger men enligt min erfarenhet så brukar inte extra varningar delas ut. Man säger ju ofta att en spelare drabbas negativt av uppehåll mellan första och andra serve men det kan ju faktiskt för vissa vara ett sätt att kyla ner en aning och lätta på pressen
Det är helt kasst. Det är också kasst att spelare tillåts kalla på supervisorn när det gäller rena bedömningsfrågor som supervisorn inte kan/få ändra på ändå.
Korkat av Tiafoe ändå att lalla till det så att Jarry fick en ny förstaserve på en så viktig poäng. Hans vinstchans sjönk förmodligen med 10% genom att göra en så dum grej.
Man borde inkalla rugbydomare för att döma tennis, då skulle det bli ordning och reda!
"Mr Djokovic and Mr Kyrgios, my decision is final, I do not want to hear more from you, please resume play within 30 seconds or I will dock you a point. Off you go!"
Det blir Evans för Federer. Jag tycker Federer borde fixa det, även om hans långa frånvaro gör det svårtippat. I vilken form är han? Kommer han vara så angelägen att korta ner duellerna att han missar massor?
Blir tufft för schweizisk tennis när Federer och Wawrinka lägger av. Wawrinka vinner ju knappt en match numera, föll direkt i Doha mot sydafrikanen Harris t.ex. Tråkigt, tycker jag som alltid har haft honom som en favorit. Han blixtrar till ibland men är fruktansvärd ojämn nuförtiden och gör många enkla misstag. Han ser inte ut att ha kul alls på banan längre, så frågan är hur länge han orkar hålla på?
Alltså.. hur ser man "Qatar Exxon Mobile Open" (a.k.a Doha)? Ingen sändning på Eurosport 1. Ingen sändning på Eurosport 2. Ingen sändning på Eurosport player. Snacka om att vaska rättigheterna. När man kunde gjort en stor grej av Federers comeback istället.
Så vad gör vi nu? Sajnar upp för TennisTV? Kollar fulstream? Fler alternativ?
Senast redigerad av psonpson 2021-03-10 kl. 14:50.
Gillar Tennys också, eller har snarare inget som helst emot killen. MYCKET hellre Tennys än alla amerikanska jävla servebotar: Querrey, Isner, Opelka...
Alltså, jag är en Nadal-fanboy, men hur fan har vi överlevt utan det här i över ett år? Federer saknar verkligen motstycke i sin stil. Killen fyller 40 i år och svävar runt på banan.